נכנס בה שד: 840 כ"ס בדודג'

שלוש שנים לאחר שדודג' הדהימה את עולם הרכב עם גרסת Hellcat לצ'אלנג'ר עם 707 כוחות סוס, היצרנית האמריקאית שוברת את השיא של עצמה ומשיקה את ה-Demon עם 840 כ"ס והאצה ל-60 מייל בתוך 2.3 שניות
אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

לפני כשלוש שנים הגיהנום קפא לרגע כשיצרנית הרכב האמריקאית דודג' חשפה את ה-"Hellcat" – גרסת ביצועים בייצור סדרתי ועם אחריות חברה לדודג' צ'אלנג'ר SRT עם מנוע המפיק לא פחות מ-707 כ"ס.
"חתול הגיהנום" הציג הספק גבוה מכל גרסאות הספורט של ב.מ.וו M, מרצדס AMG, אודי RS ולמעשה גם ממרבית הדגמים של יצרניות על אקזוטיות כמו אסטון מרטין, למבורגיני ופרארי.
עם האצה ל-60 מייל לשעה (96 קמ"ש) בתוך 3.6 שניות, מהירות מרבית של 324 קמ"ש ותג מחיר של 62 אלף דולרים, פחות ממחירה של ב.מ.וו M3 המצוידת ביחידת הנעה עם כמעט 300 כ"ס וכשליש ממחירה של למבורגיני הורקאן המציעה ביצועים דומים, ה- Hellcatהפכה ללהיט מטורף.

עוד ב-TheCar:
אוצר במגרש גרוטאות: המוסטנג שכיכבה בסרט "בוליט" נמצאה במקרה במקסיקו 
גולף עם הנעה קדמית הקיפה את הרינג מהר יותר מ-M4 ומדודג' "הל קאט" 
קרייזלר ואנחנו אומרים שלום לדודג' וייפר


עם זאת, על אף שאין ממש צורך בהספק שכזה שממילא קשה עד בלתי אפשרי לנצל במכונית שלא תוכננה מראש מאפס כדי להפגין "יכולות על" בכביש המסתלסל, היה ברור שזה עניין של זמן עד שמישהו יציג מכונית חזקה ומטורפת יותר.
באופן מפתיע משהו, על אף שעברו כבר יותר מ-1000 ימים מאז השקתה של ה-Hellcat, בינתיים אף גרסת ביצועים של אף יצרן רכב לא העזה לאתגר את החתול האמריקאי הפסיכי ולמרות שבדודג' היו יכולים להמשיך לנוח על זרי הדפנה הם החליטו לשחרר את השד בתערוכת ניו יורק 2017 ולחשוף את הצ'אלנג'ר Demon המצוידת בגרסה חזקה יותר של מנוע הוי 8 בנפח 6.2 של ה-Hellcat המפיקה כעת, בעזרת מגדש על גדול יותר, בוכנות וטלטלים מחוזקים, גל זיזים חם מבעבר וקו אדום בסיבובי מנוע גבוהים יותר הספק חסר תקדים של 840 כ"ס ומומנט של כ-100 קג"מ.


עד כמה שזה ישמע הזוי, ניכר כי היו מי שהתאכזבו קלות מהנתון לאור חרושת שמועות שנפוצה ברשת בשבועות האחרונים לפיה ה-Demon תגיע עם מנוע המפיק יותר מ-1000 או לכל הפחות מעל ל-900 כ"ס.
עדיין, אין ספק שנתוני הביצועים מרשימים מאוד בכל קנה מידה ולטענת דודג' ה- Demonהוא הרכב בייצור סדרתי המהיר ביותר בעולם בדרך מעמידה ל-60 מייל עם נתון של 2.3 שניות המצטרף למספרים מרשימים נוספים כמו חציה של קו רבע המייל ב-9.65 שניות וכל זה, כאמור, במכונית "סטוק" שאפשר לקנות עם אחריות בכל סוכנות של המותג ברחבי צפון אמריקה.
בנוסף, ה-Demon מחזיקה גם בשיא גינס בשל היותה המכונית הראשונה בעולם בייצור סדרתי המסוגלת לעשות "ווילי" כמו אופנועים ולהרים גלגלים קדמיים באוויר בעת זינוק בעוצמה מהמקום.

כדי שהרוכשים לא יצטרכו להחליף צמיגים בסיום כל נסיעה, ה-Demon, ממש כמו אחותה "החלשה"Hellcat , מגיעה עם שני מפתחות התנעה – אחד בצבע שחור סטנדרטי ששימוש בו מגביל את הכוח של המכונית ל"רק" 500 סוסים ומפתח אדום שמעביר את המנוע למוד קרבי-פסיכי עם 808 כ"ס בשילוב דלק נטול עופרת רגיל ו-840 כ"ס בעת שימוש בדלק מרוצים באוקטן 100+ .
כדי להתמודד עם הכוח הנוסף ולקצץ יותר משנייה במאוץ הקלאסי גם תיבת 8 המהירויות האוטומטית שודרגה והיא כוללת כעת בקרת שיגור משופרת, העברות הילוכים מהירות יותר וממיר מומנט מחוזק המסוגל להתמודד עם הכוח הנוסף.

כמו כן, ה-Demon עברה דיאטת כאסח והיא שוקלת כמאה קילו פחות מה- Hellcat. הפחתת המשקל נרשמה בזכות שימוש במוטות מייצבים מחומרים מורכבים, קליפרי בלימה קלים מאלומיניום, ויתור על מערכת השמע המשוכללת עם 16 הרמקולים של ה-Hellcat ואפילו הסרת מושב הנוסע הקדמי והספסל האחורי.
אגב, מי מהלקוחות שבכל זאת ירצה לחלוק את הביצועים של שדה שלו אנשים נוספים, יוכל לקבל את ה- Demon עם המושבים בתמורה ל-2 דולרים נוספים לתג המחיר שטרם פורסם.
בשלב זה דודג' מתכוונת לייצר 3,300 יחידות של ה- Demon וניתן להעריך שרשימת ההזמנות תתמלא בתוך זמן קצר מאוד.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.