• Ad
  • כמעט כל הדגמים החדשים של ניסאן, שחלקם נמכרים גם בישראל, נקראים לתיקון בגלל בעיית תוכנה במצלמת החניה.
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    ניסאן פרסמה קריאה לתיקון של כ-1.3 מיליון מכוניות מדגמי 2018 ו-2019 בגלל תקלת תוכנה של מצלמת החניה. בהודעה שפורסמה בארה"ב, אבל עדיין לא בישראל, כותבים אנשי ניסאן שהקריאה לתיקון כוללת מכוניות שנמכרו בארה"ב, קנדה, קוריאה, ספרד – וגם בישראל.

     

     

    אחד הדברים שמיוחדים בקריאה הזאת לתיקון הוא שהיא כוללת כמעט את כל דגמי ניסאן ואינפיניטי, ומבין אלה – דגמים שרלבנטיים גם לישראל הם כל דגמי אינפיניטי שנמכרו אצלנו בשנתיים האחרונות, ודגמי אלטימה, ליף, מקסימה, נואט, טידה, GT-R והמסחרית NV200 שנמכרו בישראל. דבר מיוחד נוסף הוא שלדברי ניסאן התקלה קיימת ב-100% מן המכוניות שיוצרו בתאריכים הרלבנטיים, ולא רק באחוז מסוים מתוכן.

    הבעיה שבגללה מבוצעת הקריאה לתיקון היא שתוכנת ההפעלה של מצלמת החניה מאפשרת לנהג לשנות ידנית את זווית הצילום של מצלמת הרוורס, אולם זאת לא שבה למצבה הטבעי לאחר שהנהג מחליף הילוך ולאחר מכן חוזר להילוך אחורי. במקרה כזה, אם נהג מסתמך על מצלמת החניה ונוסע לאחור הוא לא יוכל להבחין בבני אדם או בעצמים שנמצאים מאחורי הרכב – וזה עלול לגרום לתאונה.

     

     

    אנשי ניסאן מסרו שלא ידוע להם על תאונות או פציעות כתוצאה מן התקלה, ושהם טרם גיבשו סופית את תוכנית הפעולה שלהם למבצע התיקון. יחד עם זאת, הם מתכוונים להתחיל לטפל במכוניות שייקראו לתיקון החל ב-21 באוקטובר, משך הזמן שיידרש לצורך עדכון התוכנה נאמד בכחצי שעה, והוא יבוצע כמובן ללא עלות מבחינת הלקוח.

    במסמך שהעבירו אנשי ניסאן למינהל הבטיחות בדרכים הפדרלי האמריקני (NHTSA), הם דיווחו שמדובר במכוניות מדגמי ניסאן ואינפיניטי שיוצרו בתקופה שבין מאי 2018 לאפריל 2019, אבל עדיין אין להם פרטים מלאים אודות כלל אוכלוסיית כלי הרכב שבהם נדרש התיקון. ההערכה היא שמתוך כ-1.3 מיליון כלי רכב שיזומנו לתיקון, כמיליון ורבע נמכרו בארה"ב ובקנדה.

    אגב, בעיות תוכנה ותקלות במערכות סיוע לנהג צפויות לתפוס נתח גדל והולך מתוך הקריאות הבטיחותיות לתיקון תקלות סדרתיות, גם מפני שהן הופכות נפוצות יותר ויותר וגם בגלל שלפי תוצאות מחקר שפרסם בתחילת השנה איגוד הנהגים האמריקני (AAA) – רוב הנהגים לא מבינים מספיק את מגבלות מערכות הבטיחות המתקדמות שמותקנת כיום בכלי רכב חדשים.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    ניסאן תתקן 1.3 מיליון מכוניות בגלל מצלמת חניה

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.