• Ad
  • תקלות סדרתיות בסובארו אימפרזה ו-XV

    נהיגה ראשונה: סובארו XV החדש

    סובארו משיקה בישראל את XV החדש שינסה לרשת את קודמו כחביב המטיילים. פגשנו אותו בהשקה המקומית ובדקנו מה יש לו להציע
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    חברת סמל"ת, יבואנית סובארו לישראל, השיקה השבוע את הדור החדש של סובארו XV בישראל. במהומת הקרוסאוברים שתקפה את השוק שלנו בשנתיים האחרונות לא הצליח אמנם XV היוצא לדגדג את קיה ספורטאז', ובכל זאת נמכר במספר מרשים של כמה אלפי יחידות בשנה.

     

     

    הייחוד של XV ביחס לקטגוריה נובע ממערכת הנעה כפולה קבועה כסטנדרט, וככזה הוא לקח בקלות את תואר רכב ההנעה הכפולה הנמכר ביותר בישראל. "הקהל השבוי" שלו – אנשים שעבורם קיימות מעט מאד אופציות אחרות בקטגוריה הספציפית הזאת, הם כמובן חובבי הטיולים אשר מצאו לעצמם בן לוויה ראוי במחיר של מכונית משפחתית קומפקטית רגילה. אצל מתחריו בקטגוריה אפשר לקבל הנעה כפולה רק בגרסאות היקרות, וגם אז יכולות השטח שלהם פחות מרשימות.

    הדור החדש של XV, כמו קודמו, מבוסס על אימפרזה על כל המשתמע מכך. העיצוב מעט מוגבה אך די זהה, למעט חצאיות פלסטיק שחורות ומסילות הגג, ומתחת לברזלים נמצאת פלטפורמה גלובלית חדשה של סובארו עם בסיס גלגלים ארוך במעט (2 ס"מ). המרכב של הדגם החדש קשיח משמעותית מקודמו.

    מרווח הגחון של XV החדש מרשים כבעבר, עם 22 ס"מ, וזווית גישה של 18 מעלות וזווית נטישה של 29 מעלות מסייעות לרמת עבירות גבוהה בשטח. מערכת ההנעה הכפולה כוללת כעת את תכונת X mode שקיימת גם בפורסטר החדש, וכן מערכת בקרת ירידה במדרון.

    הכלי מונע באמצעות אותם מנועי בוקסר אטמוספריים בנפח 1.6 ו-2.0 ליטר שמוכרים מאימפרזה (מנוע ה-2.0 בעל הזרקה ישירה), עם הספקים של 114 ו-156 כ"ס בהתאמה ותיבת הילוכים אוטומטית רציפה. הגרסה הידנית מצוידת בהילוך כוח, ומוצעת בינתיים רק בשוק האמריקאי, אם כי היא אמורה להצטרף אלינו בעתיד.

    עוד ב-TheCar
    סובארו מציגה קרוסאובר עם שמונה מושבים
    העתיד של סובארו: חשמליות והיברידיות נטענות
    סובארו היא יצרניות הגדולה בעולם של רכבי הנעה כפולה

     

    בתחום הבטיחות מחדש XV בהיותו כלי הרכב הראשון  בישראל שמציע את חבילת EyeSight של סובארו. מדובר בחבילת מערכות בטיחות שעושה שימוש בשתי מצלמות קדמיות, ללא רדאר, באופן דומה למערכות (בעלות מצלמה בודדת)  שמבוססות על רכיבי מובילאיי.

    החבילה כוללת התרעת התנגשות עם בלימת חירום אוטונומית (גם בנסיעה לאחור), בקרת שיוט אדפטיבית (שפועלת באופן מרשים), התרעת סטייה מנתיב נסיעה (אך ללא תיקון הגה אקטיבי), התרעת עצמים בשטחים מתים ובנסיעה לאחור, ותאורת אור גבוה אדפטיבית. זאת חבילה מרשימה מאד, ולכן חבל שהיא מוצעת רק עם רמת הגימור הגבוהה ביותר של XV בישראל – זאת שעולה 145 אלף ש"ח לדגם ה-1.6 ליטר ו-156 אלף ש"ח לדגם ה-2.0 ליטר. על פניו מדובר בחבילה טובה למדי מול מחירי המתחרות, ואפילו במחיר נמוך מזה של XV היוצא, אולם כאמור מדובר רק ברמות האבזור הגבוהות והיקרות.

    רוב המכירות של XV צפויות להיות באמצעות ציי הרכב וחברות ליסינג, ועל כך מעיד תמחור הדגם הבסיסי ב-139 אלף ש"ח ופער סמלי, של 1,000 ש"ח בלבד, מרמת הגימור הגבוהה יותר. בגרסאות "ציי הרכב וה-0 ק"מ" מותקנת רק מערכת מובילאיי מהתקנה מקומית, ולא רק שזה מציב את XV בעמדת נחיתות מול המתחרות בקטגוריה (שרובן מציע לכל הפחות מערכת בלימת חירום אוטונומית), אלא גם מעלה סימן שאלה מעל להעדפות היבואן להציע מערכות בטיחות מתקדמות רק למי שמוכן לשלם.

    התרשמות ראשונה

    במסגרת ההשקה המקומית נהגנו ב-XV החדש בכביש וגם בשטח, אך באופן שאפשר לקבל טעימה שמספקת לצורך רושם ראשוני בלבד. תא הנוסעים של XV מוכר מן האימפרזה החדשה. העיצוב שלו פשוט למדי אבל הנדסת האנוש טובה, וניכר שדרוג משמעותי באיכות החומרים, עם הרבה פלסטיקה רכה בחלקו העליון של לוח המכשירים.

    תפרים כתומים סביב לוח המכשירים, על גלגל ההגה ובגימורים דמויי העור של ריפוד המושבים, מוסיפים את שלהם לשיפור האווירה הכללית. למערכת המולטימדיה אין ממשק בעברית אבל היא קלה לתפעול ביחס למערכות מקומיות או מקוריות של יצרנים שונים.

    תא הנוסעים

    קל להגיע לתנוחת נהיגה טובה בזכות הגה שמתכוונן בנדיבות. המרחב מאחור טוב מאד לרגלי הנוסעים, אבל פחות טוב לראש, בגלל גג נמוך. הושבת נוסע שלישי במרכז אינה רעיון טוב בגלל מבנה המושב ובגלל גובה תעלת ההינע שבין המושבים. גם תא המטען לא מרשים בנפחו, רק 310 ליטרים, וזאת למרות שהגלגל החלופי אינו בגודל מלא. שפת ההטענה גבוהה מאד.

     

     

    בנסיעה נינוחה ניכר בידוד הרעשים הטוב, וזה שיפור משמעותי לעומת העבר. רק כאשר מאמצים את המנוע מורגשת נוכחותו בתא הנוסעים, וזאת בשילוב שריקה מציקה מכיוון תיבת ההילוכים. בגרסת ה-1.6 נדרשים לאמץ לא מעט את המנוע, וגם אז התאוצות איטיות וכך גם תגובת תיבת ההילוכים.

    ביצועים דינמיים לא נמצאים בראש סדר העדיפויות של רוכשי הקרוסאוברים, XV בכללם, אבל נתון תאוצה איטי במיוחד של כ-14 שניות ל-100 קמ"ש נחשב למאכזב בימינו ולעומתו עשוי ספוטראג' 1.6 כמו איילה קלילה. גרסת ה-2.0, לעומת זאת, מציעה ביצועים טובים בהרבה ומספקים, ובהתאם לכך לא נדרש לאמץ את המנוע ונחסך רעש רב בתא הנוסעים.

    XV  אמנם לא מבריק בתחום הביצועים הדינמיים אבל הצד החזק שלו הוא נוחות נסיעה. המתלים רכים וסופגים היטב מגוון מהמורות, והם עושים זאת בשקט מופתי. יכולת הגיהוץ מרשימה במיוחד גם על שבילים מהירים אשר מדרבנים את הנהג להגביר את קצב. עם זאת, בקטעי כביש שסלילתם גלית מורגש ש-XV נע יותר מידי, ושזוויות הגלגול שלו מוחשיות יתר על המידה ודורשות את הורדת המהירות.

    רמת אחיזת הכביש, לעומת זאת, גבוהה, לא מעט בזכות ההנעה הכפולה. בנסיעת השטח XV מצטיין לא רק בשבילים אלא גם על שטחים טכניים ומאתגרים יותר – הכל כמובן במגבלות זוויות המרכב והיעדרו של מיגון תחתון (אשר יוצע כאופציה בעתיד). מערכת בקרת הירידה במדרון מתפקדת באופן מרשים.

    שינוי כיוון?

    ניכר ש-XV התקדם התקדמות מרשימה ביחס לקודמו בכל הקשור לאיכות החיים בתא הנוסעים ולנוחות, וזאת מבלי לאבד את  יכולת השטח הייחודית לו.

    זאת הייתה, ועודה, קלף חזק של XV מול להקת מתחריו. עם זאת, יחידות ההנעה עדין לא מבריקות, השימושיות מוגבלת למדי ומעל לכל מתנוסס תמרור אדום בדמות  היעדר מערכות הבטיחות המתקדמות ברמת האבזור הבסיסית. אלה פוגמים משמעותית בחבילה שאותה מציע XV.

    עבור מי שמחפש כלי בעל הנעה כפולה לטיולי שטח אין יותר מידי אופציות אחרות, אלא אם מוכנים להתפשר על איכות החיים ולהספק בדאצ'יה דאסטר הספרטני. לדעתנו, מי שירכוש את XV חייב לדלג על גרסאות הבסיס ולבחור בגרסה בעלת חבילת EyeSight.

    לא יהיה זה הימור גדול מידי להעריך ש-XV החדש ישחזר, לכל הפחות, את הצלחת קודמו, וגם בשנים הבאות הוא יהיה אחד מכלי הרכב הפופולאריים בשמורות הטבע ובגנים הלאומיים בסופי שבוע.

    צילומים: רונן טופלברג

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.