• Ad
  • ב.מ.וו ויגואר לנד-רובר נערכות לדור הבא של כלי רכב חשמליים, והן יפתחו יחד את יחידות ההנעה החשמליות שלהם. אלה ישולבו בדגמים חשמלים חדשים שיוצגו החל מן השנה הבאה
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

     

    המרוץ אל המכונית החשמלית מאתגר את יצרניות הרכב, וכדי לחלוק את ההשקעה העצומה בדרך לשם נכרתות בריתות גם בין יצרניות רכב מתחרות. למשל, היום (ד') הכריזו ב.מ.וו וקבוצת לנד-רובר – יגואר על שיתוף פעולה לפיתוח יחידות הנעה חשמליות שיניעו את הדור הבא של דגמיהן החשמליים. בהודעה משותפת של שתי החברות הן מסרו שצוות פיתוח משותף לשתי החברות יפעל ממרכז הפיתוח של ב.מ.וו. בעיר מינכן, מקום מושבה של ב.מ.וו, ויתמקד בפיתוח דור חמישי ליחידות הנעה חשמליות שיקבל את התואר המתבקש Gen 5.

    השלמת הפיתוח של יחידות ההנעה החשמליות צפוי ממש בקרוב מכיוון שאלה צפויות להניע מכוניות של שתי הלחברות כבר בשנה הבאה. לאחר השלמת הפיתוח תייצר כל חברה את היחידות שדרושות לה במפעלים שלה בעולם.

    דגם ראשון שבו תותקן יחידת ההנעה מדור חמישי יהיה iX3, שהקדימון שלו כבר נחשף לפני כשנה ונמצא כעת בתהליכי פיתוח סופיים. זה כמובן מעורר תהייה שמא מדובר בהודעת יחסי ציבור שנועדה לכבד את יגואר לנד-רובר ולחוס על יוקרתה כמי שמצטרפת לפרויקט קיים שעומד כבר לפני קו הסיום שלו. במילים אחרות, תחושת הבטן היא שהבריטים (בבעלות טאטא ההודית) בעצם לא ממש משפיעים על פיתוח יחידת הנעה שכבר מאד קרובה לייצור אלא לכל היותר מבצעים "במשותף" את מלאכת ההתאמה שלה לצרכים שלהם. מכל מקום, באופן רשמי מספרות לנו שתי החברות על כך ש"הצוות המשותף יעבוד על המשך שיפור יחידת ההנעה מדור זה".

     

     

    שיתוף הפעולה בין ב.מ.וו. ליגואר לנד-רובר חוסך כמובן לשתי החברות מעלויות הפיתוח הכבדות של היחידות ומצמצם גם את עלויות הייצור והרכש בזכות רכש משותף של רכיבים מספקיות משנה ושל חומרי גלם. ״שיתוף פעולה בין יצרניות רכב בכל הנוגע לידע ומשאבים הוא דבר חשוב, בזמן שתעשיית הרכב העולמית מתמודדת עם האתגרים הטכנולוגיים הגדולים של נהיגה אוטונומית (Autonomous Driving), חיבוריות (Connectivity), חשמול (Electrification) ושרותיות (Services)״, נמסר מטעם ב.מ.וו.

    ב.מ.וו היא בין השחקניות הראשונות בשוק המכוניות החשמליות בנות הדור הנוכחי. היא השיקה את חטיבה i כבר בשנת 2013 עם הצגת i3, שהיא המכונית החשמלית הראשונה של ב.מ.וו. (למעט ניסיונות עתיקים ולא ממש מסחריים בעבר). המותג i מוצב מראש ובנפרד כדי לייצג את כל המכוניות החשמליות הטהורות וההיברידיות של ב.מ.וו.

    יגואר התחברה לזרם לפני כשנה עם השקת I Pace שגם זכתה בתואר מכונית השנה באירופה לשנת 2019.  הן ב.מ.וו והן יגואר לנד-רובר ירחיבו את היצע הדגמים מונעי החשמל מתוצרתן בשנים הקרובות לא רק כדי לתת מענה לביקוש הגדול למכוניות אלו, אלא בעיקר כדי לעמוד במכסות פליטות המזהמים ההולכות ומחמירות של האיחוד האירופי.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.