• Ad
  • מרצדס A קלאס החדשה בישראל: יותר איכות, יותר כסף

    הדור החדש של מרצדס A קלאס הושק בישראל ומביא איתו שדרוג לאיכות ביחס לדגם היוצא, אך גם זינוק משמעותי למחיר. היבואנית מפגינה אופטימיות ומעריכה שתמכור לפחות כמה מאות מכוניות בשנה
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    חברת 'כלמוביל', יבואנית מרצדס לישראל, השיקה הבוקר (יום ב') את הדור החדש של מרצדס A קלאס. מכונית זאת מתחרה בפלח השוק של משפחתיות האצ'בק, שוק פופלארי בעיקר באירופה, וזהו הדגם העממי של מרצדס. הדור הרביעי של A קלאס מבוסס על פלטפורמה חדשה לחלוטין שתשמש את משפחת הדגמים הזולים של מרצדס. זאת כוללת את A סדאן (היורשת של CLA), ואת הדור הבא של GLA.

    קווי העיצוב הכללים של A קלאס החדשה נותרו דומים לאלה של הדור היוצא, אך היא נראית מודרנית בהרבה, בעיקר בחזית – אשר אימצה מראה עדכני עם שבכה מובלטת ופנסי LED צרים. עם זאת, ניכר שהפרופורציות של המכונית השתנו והיא נראית שרירית ו"דחוסה" יותר, בין השאר בזכות הארכת המרכב ב-12 ס"מ, תוספת של 2 ס"מ לרוחב והארכת בסיס הגלגלים ב-4 ס"מ לטובת שיפור המרחב הפנימי.

     

     

    תא הנוסעים, נקודת תורפה בדור היוצא, שודרג משמעותית בתחומי איכות החומרים וההגשה, והוא עוצב בסגנון החדש של מרצדס עם שני מסכים ברזולוציה גבוהה זה לצד זה: אחד משמש כלוח מחוונים והאחר לטובת מערכת מולטימדיה.  בכל הקשור לתפעול ולממשק בוצעה קפיצה קדימה, והשליטה על המערכות השונות מבוצעת באמצעות מסך המולטימדיה (לראשונה במרצדס), משטח מגע בין המושבים או כפתורי מגע על גבי גלגל ההגה.

    A קלאס החדשה מוצעת בישראל בשלוש גרסאות הנעה. דגמי ה-A180 ו-A200 מונעים עם מנוע טורבו חדש בנפח 1.3 ליטר שפותח בשיתוף רנו, ומציעים הספקים של 136 ו-163 כ"ס בהתאמה. מעליהם מוצעת גרסת A250 שמצוידת במנוע 2.0 ליטר טורבו בהספק של 224 כ"ס. שלוש הגרסאות משודכות לתיבת הילוכים כפולת מצמד בעלת שבעה יחסי העברה. בחו"ל קיימת אופציה גם לתיבת הילוכים ידנית, אך בניגוד לדור הקודם זו לא תוצע מעתה בישראל.

    בעתיד יתווספו להיצע המקומי גרסאות AMG ספורטיביות: A35 AMG שנחשפה בתערוכת פריז האחרונה עם מנוע שמספק 306 כ"ס, ו-A45 AMG הבכירה שטרם הוצגה, ואמורה להציע 400 כ"ס וביצועים מסחררים.

     

     

    עם הקפיצה בממדים ובאיכות הגיע גם קפיצה משמעותית במחיר. מחירה של מרצדס A180 ברמת הגימור 'סטייל' מתחיל ב-230 אלף ש"ח  – התייקרות של כמה עשרות אלפי שקלים ביחס לדגם הבסיס האוטומטי הישן. המחיר אמנם מבטא שדרוג משמעותי בגזרת המולטימדיה והאבזור הסטנדרטי, עם פנסי LED מלאים בחזית, בלם יד חשמלי, מפתח חכם וחיישני גשם ותאורה, אבל בקרת האקלים היא חד אזורית, תפעול המושבים ידני וחישוקי הגלגלים הם בקוטר 16 אינטש בלבד.

    בתחום הבטיחות גרסת הבסיס לא מרשימה ביחס למחיר. יש אמנם בלימת חירום אוטונומית עד למהירות של 200 קמ"ש והתרעת ערנות לנהג, אך ישנה רק התרעת סטייה ללא תיקון הגה אקטיבי ואין בקרת שיוט אדפטיבית הקיימת בסיאט איביזה שמחירה פחות ממחצית ממחיר המרצדס הקומפקטית.

     

     

    ברמת הגימור 'פרוגרסיב' מקבלים חבילת בטיחות מלאה עם יכולת חצי אוטונומית, חישוקים גדולים יותר וגם מסכי תצוגה בגודל מלא ומשכנע יותר, אך כאן כבר מאמיר מחירה של A180 לרבע מיליון ש"ח וזה לא ממש מעט. מחירי הגרסאות החזקות יותר ורמת הגימור הבכירה 'AMG Line' מאמירים כבר לאזור ה-300 אלף ש"ח, בואכה מרצדס C קלאס (בפרט הגרסה ההיברידית הפופולארית, המאובזרת והחזקה).

    אנשי 'כלמוביל' מודעים לעניין ומתאימים את הציפיות לגבי הרכב הלקוחות של ה-A החדשה, כאשר הם מצפים פחות ללקוחות שמשדרגים את עצמם מדגמים עממים קומפקטיים בגלל הקרבה במחיר ומכוונים יותר לבעלי A קלאס קיימים ולקוחות של מותגי פרימיום אחרים. הצפי הוא לשמור על רמת מכירות דומה לזו של הדור הקודם עם כמה מאות יחידות בשנה.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.