• Ad
  • מרצדס לובשת ירוק: משיקה חמישה דגמים היברידים-נטענים

    יבואני מרצדס לישראל סבורים שגם לקוחות שרוכשים מכוניות שעולות בין 350 ל-750 אלף שקלים חושבים על תצרוכת הדלק ועל זיהום האוויר, ולכן הם מציעים מעתה גם אצלנו את הדגמים של חטיבת EQ
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    גם בקרב מי שרוכש מכונית יוקרה מתוצרת מרצדס במחירים של יותר מ-350 אלף שקלים יש מי שמגלים ענין בתצרוכת הדלק, יש מי שמתלהבים מטכנולוגיה, ויש גם מי שמבקשים לצמצם את זיהום האוויר שהם מייצרים.

     

     

    אריאל פינטו, מנהל חטיבת רכבי היוקרה בקבוצת כלמוביל, יבואנית מרצדס, מיצובישי ויונדאי לישראל, מבטיח שבקרב לקוחותיו יש אפילו עניין רב מאד בדגמים ההיברידים-נטענים (PHEV) של מרצדס.

    בתשובה לשאלת TheCar, שמביעה קושי קל לקבל כמובן מאליה את הטענה הזאת של פינטו (במיוחד לנוכח הפער בין מחירי המכוניות לבין ההיקף המרבי של חיסכון בדלק שדגמים אלה משיגים), הוא הציג בפנינו את הנתונים הבאים: "ערכנו סקר בקרב 80 בעלי מכוניות יוקרה, וגילינו שחלקם מתעניינים בתצרוכת הדלק של המכונית, ובאופן טבעי אלה בעיקר מי שנוסעים קילומטראז' רב. שיקולים נוספים של אותם לקוחות יוקרה שנסקרו הם מחיר המכונית כשיקול מרכזי וגם רמת האבזור של המכונית, כמות פליטת המזהמים שלה ורמת החדשנות הטכנולוגית שהיא מציעה. לנוכח התוצאות האלה החלטנו לייבא את הדגמים ההיברידים הנטענים, ולעשות את זה עם רמת הגימור הגבוהה ביותר שלהם".

    במסיבת עיתונאים שערכה אתמול החברה אמר פינטו שכלמוביל מציעה מעתה חמישה דגמים היברידים נטענים חדשים מסדרות  C, E, S, GLE ו-GLC קופה. לדברי פינטו, שיטת המיסוי הירוק בישראל מעניקה הנחה של מס קניה בהיקף של בין 70 אלף ש"ח ל-C350 לבין 300 אלף ש"ח ל-S500, וכל ההנחה הזאת הועברה ללקוחות ומתבטאת במחיר המחירון של המכוניות.

    פינטו אמר גם שכלמוביל החלה להתקין עמדות טעינה מהירה במקומות ציבוריים ובמקביל גם החלה בתהליך הנדרש לאישורי תקינה לטעינה ביתית של המכוניות. טעינת דגם פלאג-אין בעמדת טעינה מהירה אורכת כשעה, ואילו טעינה מרשת ביתית אורכת בין חמש לשש שעות. בשלב זה, כמובן, אי אפשר להשתמש ב"מוד 2" – כלומר טעינה מרשת החשמל הביתית, כל עוד שלא התקבלו האישורים הנחוצים.

    הדגמים ההיברידים הרגילים של מרצדס מסומנים באות h, ואילו דגמי הפלאג-אין, שהם גם היברידים וגם נטענים בחשמל, מסומנים באות e, וכל עוד שלא דוחקים את דוושת התאוצה שלהם יתר על המידה הם יכולים לנוע על כח החשמל בלבד לטווח נסיעה של עד כ-35 קילומטרים.

    תרנגולות וביצים

    למרות גידול עקבי במכירת מכוניות היברידיות בישראל, השוק המקומי עדין נמצא בפיגור משמעותי מבחינת היצע הדגמים ועוד יותר מכך בפיתוח תשתית עמדות טעינה למכוניות חשמליות והיברידיות-נטענות.

    הבעיה הגדולה של תשתיות טעינה היא בעיית "הביצה והתרנגולת": אין היגיון כלכלי לפתח תשתית כזאת אם אין מספיק משתמשים, ואי אפשר שיהיו משתמשים אם אי אפשר להציע להם תשתית טעינה.

    יבואני מרצדס לישראל מתחילים עם הביצים, ובמקביל גם עובדים על "התרנגולת": בשלב ראשון הם קופצים אל המים העמוקים ומציעים גרסאות היברידיות-נטענות לכמה מסדרות המכוניות העיקריות שלהם, גרסאות שמייצגות את ההיצע של חטיבת EQ של היצרנית (אשר מקבילה פחות או יותר לחטיבת i של המתחרה מבוואריה – ב.מ.וו.).

    לדברי אריאל פינטו, דגמים ההיברידים נטענים מתאימים במיוחד ללקוחות שגומאים פחות מ-15 אלף ק"מ בשנה ובעיקר בתוואי עירוני ופרוורי, וזאת גם מכיוון שבתנאים אלה אפשר להגיע לאחוז גבוה יחסית של נסיעה על כח החשמל בלבד (עם טווח של כ-35 ק"מ בין טעינות), וגם מכיוון שבמרחקי נסיעה גדולים יותר קיימת עדיפות למנועי דיזל. עם זאת, המהירות המרבית של הדגמים השונים במצב חשמלי היא בין 130 ל-140 קמ"ש ולכן אפשר לשייט איתם שיוט בינעירוני חשמלי – גם אם על חשבון טווח הנסיעה.

     

     

    דגמי C, E ו-GLC משלבים מנוע טורבו-בנזין בנפח 2.0 ליטר שמספק 211 כ"ס עם מנוע חשמלי שמספק 82 כ"ס (ב-C וב-E) או 116 כ"ס (ב-GLC). תיבת ההילוכים ב- C וב-GLC היא אוטומטית בעלת שבעה יחסי העברה ואילו בתיבה של ה-E ישנם תשעה יחסי העברה.

    S קלאס ו-GLE מונעות באמצעות מנוע טורבו-בנזין במבנה V6 ובנפח 3.0 ליטר שמספק 333 כ"ס, וזה מחובר למנוע חשמלי שמספק 116 כ"ס ולתיבת הילוכים אוטומטית בעלת שבעה יחסי העברה. בכל הדגמים ההיברידים-נטענים מותקנת סוללת ליתיום-יון מעל לסרן האחורי.

    המחירים:

    החל מ-320 אלף ש"ח ל-C350e

    GLC 350e: החל מ-370 אלף ש"ח

    E350e: החל מ-450 אלף ש"ח

    GLE 500e: בין 515 ל-565 אלף ש"ח

    S500e: החל מ-750 אלף ש"ח

    בהמשך השנה, אגב, תשיק כלמוביל את מתיחת הפנים של S קלאס, את GLA החדשה, וגם את E קופה ואת הסמארט החשמלית.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.