• Ad
  • מרצדס נדירה שנעלמה לפני 70 שנה, נתגלתה רבע מאה מאוחר יותר, נמכרה במיליונים והוחרמה לפני מספר שנים, תוצע בקרוב שוב למכירה. לפי הערכות, המכונית תמכר בסכום שיא
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    Mercedes-500K-18ה-500K שיוצרה בין 1934-36 נחשבת לאחת המכונית המרהיבות והנדירות ביותר שנבנו על ידי מרצדס מאז ומעולם והסיפור של אחת מהיחידות ששרדו ומוצעת כעת למכירה פומבית מעניין לא פחות מהמכונית עצמה.
    ה-500K הושקה בתערוכת ברלין ב-1934 והציגה פסגה טכנולוגית ועיצוב מעודן וקצת קשה להאמין שמכונית אלגנטית שכזו נוצרה בימים בהם הנאצים החזיקו במושכות וכיוונו את גרמניה לתקופה החשוכה ביותר בהיסטוריה האנושית.

    בסך הכל יוצרו 342 יחידות של ה- 500K בכמה גרסאות מרכב ורק 29 מהן היו בתצורה של המכונית המוצעת כעת למכירה המשלבת מרכב רודסטר נמוך צללית, 2 דלתות, צמד מושבים בפרונט ומושב נוסף נשלף במקום תא מטען.
    מעבר להידור רב, ניתן לציין גם מערכת חשמל מודרנית של 12 וולט, מתזי מים חשמליים, נעילה מרכזית ובלמים עם מגבר הידראולי.

    עוד ב-TheCar:
    מכוניות האספנות היקרות בעולם
    מוזיאון מרצדס מוכר חלק מהאוסף
    מציאות האסם הבלתי נשכחות של השנים האחרונות

    המכונית צוידה במנוע 8 צילינדרים עם מגדש על בנפח 5.0 ליטרים שהפיק 160 כ"ס ומומנט בשרני שאפשר למרצדס היוקרתית, ששקלה יותר מ-2 טון, לשייט בבטחה ולאורך זמן במהירות של מעל ל-160 קמ"ש.
    צריכת הדלק, אגב, לא הייתה משהו להתגאות בו עם נתון רשמי של כ-3.5 קילומטרים לליטר.

    Mercedes-500K-1

    Mercedes-500K-8האקזמפלר הספציפי נבנה בהתאם למפרט ייחודי שהזמין הנס פרים, תעשיין עשיר ששלט בחברה המשפחתית שהוקמה עוד במאה ה-13.
    לא לגמרי ברור מה היה חלקם של מפעלי פרים במכונת המלחמה הנאצית, אך עם שחרור אירופה והשתלטות כוחות הברית על גרמניה ב-1945 הנס פריים נתפס, נשפט ונשלח לכלא.
    בעלות הברית תפסו גם את האחוזה המשפחתית המפוארת והיא שמשה כבסיס לחייליו של גנרל כוחות הברית המוערך (והיהודי) מוריס רוז שפיקד על הארמיה השלישית ששחררה חלקים נרחבים של גרמניה.
    רוז נהרג בהתקלות על אדמת גרמניה במהלך אותה שנה וכשהאחוזה פונתה לבסוף עם עזיבת כוחות בעלות הברית את המדינה בשנת 1949 המרצדס היקרה לא הייתה בסביבה.

    לאף אחד לא היה ברור מה עלה בגורלה של המכונית היקרה, אך יותר מ-25 שנים מאוחר יותר היא נתגלתה במפתיע בארצות הברית.
    בשנת 2011 היא נמכרה במכירה פומבית בתמורה לכ -3.7 מיליון על ידי בית המכירות המפורסם RM לאספן רכב הולנדי בשם פרנץ ואן הרן.

    Mercedes-500K-13אמנם במסמכים שליוו את המכונית בית המכירות ציין שעברה של המכונית לא ברור, אך שום דבר לא היה להכין את האספן ההולנדי לטוויסט הבא בעלילה שהתרחש כשהוא החליט להשוויץ קצת עם הרכישה החדשה שלו בתערוכת מכוניות האספנות "Techno Classica car show in Essen" שבגרמניה.

    בעודה מוצגת בלב אולם התצוגה המרכזי, שוטרים גרמניים הגיעו לתערוכה והחרימו את המכונית הנדירה בעקבות דרישת יורשיו של הנס פריים, הבעלים הראשונים של המרצדס, שטענו שפריים מעולם לא מכר את הרכב וזה נגנב ככל הנראה על ידי אחד החיילים האמריקאיים בתקופה שאלה עשו שימוש באחוזתו.

    גורלה של מכונית המריבה הגיעה לבית המשפט בהמבורג וזה קבע כי אין שום ראיות או הוכחה לכך שהמכונית נמכרה על ידי הנס ומאחר שלאף אחד מחיילי הכוחות האמריקאיים לא הייתה זכות לעשות בה שימוש ובוודאי שלא לקחת אותה, יש להתייחס אליה כרכוש גנוב שיש להשיבו לבעליו החוקיים – במקרה זה יורשיו של התעשיין הגרמני שנפטר בשנות השישים של המאה ה-20'.

    לא ברור אם ולאיזה הסדר הגיעו היורשים של פרים עם האספן ההולנדי התמים שרכש את המכונית במיטב כספו, אבל כעת הרכב שוב מוצע למכירה, הפעם על ידי בעליו החוקיים, בבית המכירות Bonhams וההערכה היא כי הפרסום הרב לו זכה הרכב בעקבות החרמתו יתבטא בזינוק במחיר. הצפי להוא הצעות בסכומים שבין 5 ל-7 מיליון יורו.

    Mercedes-500K-4

    Mercedes-500K-2

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    "מרצדס המריבה" הנדירה מוצעת שוב למכירה פומבית

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.