• Ad
  • אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    טויוטה היא מיצרניות הרכב הגדולות בעולם, אך ברבות השנים דבקה בחברה ובמוצריה תדמית אפרורית למדי, פועל יוצא מכך שהיא מייצרת לרוב מכוניות יעילות ולא מרגשות. בשנתיים האחרונות מנסה טויוטה להתנער מתדמית זו, בין היתר על ידי אימוץ קו עיצובי חדש ונועז יותר, כפיר שראינו בדור הרביעי של הפריוס, כמו גם יצירת מכוניות נועזות גם בתפישתן ולא רק בעיצובן, למשל ה-C-HR הייחודי. היבט נוסף שבו מנסה טויוטה לנער את תדמיתה הוא תחום הביצועים והספורט המוטורי, תחום אותו הזניחה החברה בעשורים האחרונים, למעט יציאות חד פעמיות כמו ה-GT86.

    וזה לא שלטויוטה לא היה מה למכור בתחום. בהיסטוריה של טויוטה יש לא מעט דגמים ספורטיביים ומיוחדים, סליקה, MR2 והסופרה לדורותיהן. אלא שמאז תחילת שנות ה-2000 הן נעלמו ללא שוב. אז הסופרה תחזור בשנה הבאה על בסיס משותף עם ב.מ.וו Z4 החדשה, בספורט המוטורי חזרה טויוטה להתחרות באליפות ה-WRC ומרוצי הסיבולת והשנה אפילו הוצגה גרסה ספורטיבית ליאריס במהדורה מוגבלת. זו בהחלט התחלה טובה.

    כעת מודיעה טויוטה כי היא מציגה קו דגמים ספורטיבי חדש תחת המיתוג GR. האותיות GR הם חלק מהסימול GRMN שהוצמד לגרסה הספורטיבית של היאריס שהוצגה בראשית השנה, כשהן קיצור של Gazoo Racing. גאזו היא הסדנה אשר מריצה את היאריס באליפות ה-WRC וגם אחראית על פיתוח ויצור הגרסה הספורטיבית שלה. אגב, לטויוטה כבר יש קו מוצרים ספורטיבי תחת חטיבה בשם TRD  ( או Toyota Racing Development), אך חטיבה זו אחראית בעיקר על שיפור הדגמים האמריקאים של טויוטה, כולל הטנדרים ורכבי הפנאי שטח, כמו פיתוח המכוניות המתחרות באליפות הנאסקר.

    שיתוף הפעולה עם גאזו יוליד שלוש רמות שונות של מוצרים. הגרסאות הספורטיביות המלאות במהדורות מוגבלות, כמו זו שנבנתה על בסיס היאריס, ימותגו תחת השם GRMN. מתחת לגרסאות אלו יוצעו דגמי ה-GR שייוצרו באופן סדיר, וכוללים שיפורים בדומה לדגמי ה-GRMN ללא תגבור יחידות ההנעה. הרמה הבסיסית של הדגמים היא ה-GR ספורט שתוצע גם בדגמים היברידים ובמיניוואנים, וכוללת בעיקר שדרוגים קוסמטיים עם כיול מתלים ספורטיבי יותר. בנוסף יוצעו אצל הדילרים של טויוטה גם אביזרים קוסמטיים של חטיבת GR אותם יוכלו לרכוש גם מי שרכשו את הדגמים הסטנדרטיים של טויוטה.

    נכון לעתה ישווקו דגמי ה-GR למינהם ביפן בלבד, אך בטויוטה מתכוונים להציע את קו המוצרים הספורטיבי גם בשווקים נוספים, בהם השוק האירופאי, מה שמותיר תקווה מסוימת שיגיעו גם ארצה, זאת למרות שהיבואן המקומי לא ממש השקיע בקידום הדגמים הספורטיביים של טויוטה בישראל, וגם יבוא ה-GT86 הופסק לפני כשנתיים.

    קו הדגמי ה-GR כולל נכון לעתה גרסאות משדרגות עיצוב ומתלים לדגמי מוכרים כמו ויטס (שמה היפני של היאריס), פריוס, הארייר (הגרסה היפנית של לקסוס RX) ודגמים יפנים כמו ווקסי ומארק X.
    בשלב מאוחר יותר יצטרפו גרסאות GR גם לדגמי הפריוס פלוס והפריוס C . הדגם המעניין ביותר נכון לעתה שיזכה לטיפול של גאזו  יהיה ה-GT86 שתקבל קיט אווירודינמי מלא, בולמים ספורטיביים של סאקס, מושבי רקארו, בלמים משודרגים עם קאליפרים של 6 בוכנות מלפנים ו-4 בוכנות מאחור ודיפרנציאל מוגבל החלקה מכאני.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    מרעננת את התדמית: טויוטה מציגה סדרת דגמים ספורטיביים חדשה

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.