• Ad
  • מרובע מתמיד: הג'ימני החדש של סוזוקי נחשף

    אחרי כמעט שני עשורים הג'ימני של סוזוקי מתחדש עם מראה רבוע אפילו יותר מבעבר והבטחה לשמירה על אופיו הייחודי והלא מתפשר ועל יכולות השטח המאוד גבוהות שלו
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    אחרי לא פחות משני עשורים כמעט ללא שום שינוי, סוזוקי תחשוף ככל הנראה ממש בקרוב דור חדש, הרביעי בלבד בקרוב ליובל שנים, לג'ימני – רכב השטח הקטנטן והקשוח שלה.

    כמה ימים לאחר שתמונות ריגול של אב הטיפוס של הג'ימני בצבעי הסוואה זכו לפרסום ברשת, בסוף השבוע נחשפנו כבר לתמונות של הרכב ללא הסוואות שדלפו לרשת ממצגת פנימית של החברה. בניגוד לויטארה שהפכה מרכב בעל יכולות שטח לא מבוטלות ללא יותר מאשר קרוסאובר שיקי, נראה שהג'ימני החדש ישמור על אופיו ההארד-קורי הבלתי מתפשר וכמובן גם על יכולות שטח גבוהות.

    בכל הנוגע למראה חיצוני נראה כי בסוזוקי החליטו ללכת על קווים אפילו יותר פשטניים מאלה של הדור הנוכחי עם השראה חזקה מהדור השני (שמוכר בארץ כסמוראי), ממרצדס G קלאס או אולי בכלל מציור של מכונית פרי מכחולו של ילד לא מוכשר מדי בן 5.

    בכל מקרה, הג'ימני החדש יציג יציבה גבוהה ומבנה של שתי קופסאות רבועות כמעט ללא שום קימורים שיגרמו לדור החדש, לפחות בתמונות, להיראות פחות חינני ויותר מיושן מזה היוצא.

    הג'ימני החדש יהיה רבוע יותר מכל זווית, אך בצדי הסבכה הקדמית שתותקן בזווית כמעט אנכית לחלוטין ניתן יהיה לפגוש צמד פנסים עגולים גדולים במקום רבועים בדור היוצא, בתי גלגלים תפוחים מפלסטיק שחור וגלגל חילופי התלוי על הדלת האחורית המשלימים מראה גוצי שבז לאופנות מתחלפות.

    תמונת תא הנוסעים שדלפה לרשת מציגה דשבורד פשוט ורבוע, אך חושפת גם חידושים כמו מסך מערכת מולטימדיה במרכז הקונסולה ופקדי בקרת אקלים מסיביים אך מסוגננים.

    הג'ימני החדש ישמור, ככל הנראה, על מימדים דומים לאלה של הדור היוצא וניתן רק לקוות כי בסוזוקי הצליחו לתכנן את החלל הפנימי של הקבינה, במיוחד בכל הנוגע לשורת המושבים האחורית הצפופה ותא המטען התיאורטי, בצורה מוצלחת יותר.

    סוזוקי טרם פרסמה שום פרטים טכניים הקשורים לרכב אך מהתמונות שנחשפו ניתן לזהות כי הג'ימני ישמור על מבנה של שלדת סולם וסרנים חיים – תצורה המבטיחה מצד אחד יכולות גבוהות מאוד בשטח אך מאידך, בשילוב מרכז כובד גבוה ורוחב צנוע, התנהגות כביש לא מזהירה.

    כמו כן ניתן להעריך שמערכת ההנעה הכפולה תמשיך לכלול הילוך כוח בעל יחס העברה משמעותי שיאפשר לרכב השטח הקטן לדלג בקלילות מעל מכשולים שיעצרו גם רכבי שטח במחיר יותר ממשולש.

    על פי ההערכות הג'ימני יהחדש יוצע בין היתר עם מנוע ה-1.0 ליטר המוגדש החדש של סוזוקי שמפיק 110 כ"ס אשר נחשף בבאלנו וניתן לקוות שהגרסה האוטומטית תיפרד מתיבת 4 ההילוכים הארכאית לטובת תיבת 6 הילוכים מודרנית יותר כמו זו שניתן למצוא בקרוסאובר או בויטארה.

    באופן כללי מצד אחד אין ספק שמגיע לסוזוקי שאפו על ההליכה נגד הזרם והנאמנות לקהל הלקוחות המחפש רכב שטח עם יכולות של ממש במחיר שפוי, אך מאידך נשאלת השאלה האם כמעט שני עשורים לתוך המילניום השלישי עדיין יש עוד מקום לרכבים חד מימדיים שכאלה.

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.