• Ad
  • מכוניות היברידיות יותר חסכוניות ממקבילותיהן לוגמות הבנזין, אך האם הן יחסכו לרוכשיהן כסף? מחקר אמריקאי קובע שבמרבית המקרים התשובה היא "ממש לא"
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    Toyota-Prius-2004-1280-24על אף התדמית הירוקה, בעבר נשמעו לא פעם טענות לכך שכלל לא בטוח שמכוניות היברידיות פחות מזיקות לסביבה ממקבילותיהן המצוידות במערכת הנעה קונבנציונלית.
    הנושא שהוצג במחקרים שונים הראה שעל אף שמרבית ההיברידיות חסכוניות ממכוניות עם מנועי בעירה פנימית ועל כן פולטות פחות מזהמים לאוויר באזור בו נעשה בהן שימוש, אם מכניסים למשוואה גם את הנזק הסביבתי הגלובלי הנגרם כתוצאה מכריית מחצבי הטבע המשמשים להפקת הסוללות, את תהליך היצור שלהן ואת הצורך למחזר אותן בסוף מעגל חייהן התמונה משתנה לחלוטין.

    עוד ב-TheCar:
    9 מיליון היברידיות של טויוטה על כבישי העולם
    בקרוב: הנעה היברידית לכל דורש
    העתיד החשמלי של מרצדס: כל המכוניות יהיו היברידיות

    מעבר לקהל "מחבקי העצים" שמהווה חלק משמעותי מרוכשי ההיברידיות מאז ומתמיד, לא מעט לקוחת בחרו בשנים האחרונות במכוניות כלאיים בעיקר כדי לחסוך בהוצאות הרכב שלהם.
    כעת מסתבר שגם בפרמטר זה לא בטוח בכלל שכלי רכב היברידים הם בחירה נבונה במיוחד, כך לפחות עולה ממחקר שערכה Vincentric – חברה אמריקאית המתמחה במחקרים בנושאים אוטומוטוביים.
    על פי המחקר שהשווה בין 30 רכבים היברידים למתחרים הישרים שלהם המצוידים במנועי בנזין, רק 7 רכבים היברידים התגלו בסופו של דבר ככאלה שיחסכו לרוכשיהם כסף.

    המחקר התבסס על מודל חישוב בעלות של חמש שנים ולקח בחשבון את עלות הרכבים השונים, את הוצאות התחזוקה ואת עלות הדלק בהתייחס לנסועה ממוצעת של כ-24 אלף קילומטרים בשנה.
    לאחר שכל הנתונים הוכנסו למשוואה התברר, כאמור, שברוב המקרים רכבים היברידים לא חוסכים לבעליהם כסף, אלא להפך. הם אולי מצוידים בתדמית ירוקה אך ידרשו מבעליהם להיפרד מיותר שטרות ירוקים.
    המחקר נערך, כאמור, על פי מודל חמש שנתי ובמקרים של תקופות אחזקה קצרה יותר או נסועה נמוכה יותר הפער רק גדל לטובות מנועי הבעירה הפנימית הקונבנציונליים.

    Toyota-Prius-2016-1280-98

    ב- Vincentric מציינים שבשנים האחרונות חלה ירידה בכדאיות הכלכלית של רכבים היברידים בשל שלוש סיבות עיקריות: הירידה העולמית החדה במחירי הדלק, הדריכה במקום של הטכנולוגיה ההיברידית שלא הציגה חידושים משמעותיים ונותרה עם נתוני צריכת הדלק שלא השתנו מזה זמן, – ומן העבר השני – צריכת הדלק במכוניות עם מנועי בעירה פנימית השתפרה באופן משמעותי הודות למעבר נרחב לשימוש במנועים יעילים יותר, הקטנת נפחים והוספת מגדשי טורבו.

    האמריקאים, כנראה, לא היו צריכים לחכות לתוצאות המחקר ומאז תחילת השנה, למרות עליה של כ-7 אחוזים בביקוש למכוניות "פלאג אין היבריד", בסך הכל נרשמה ירידה של כ-20 אחוזים בהיקפי המכירות של הדגמים ההיברידים.
    יש לזכור שהמחקר נערך בארצות הברית ושוק הרכב באמריקה שונה מאוד מזה הישראלי, הן בעלות הרכבים והן במחירי הדלק, עם זאת בהחלט יתכן שבמידה ומחקר כזה היה נערך בארץ התוצאות היו דומות למדי.

    Toyota-Prius-2016-1280-83

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    מרבית ההיברידיות לא יחסכו לכם כסף

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.