• Ad
  • עם 3 מושבים, יחידת הנעה היברידית, ביצועים קיצוניים ויכולת לגמוא מרחקים גדולים בנוחות, מקלארן תשיק ב-2019 יורשת ל-F1 האגדית עם תג מחיר של קרוב לשני מיליון לירות שטרלינג
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    MC F1-1ימים ספורים אחרי שהתברר שרון דניס יאלץ לעזוב תפקידו כבוס הגדול של מקלארן בעקבות סכסוך עם בעלי השליטה בחברה, מקלארן אישרה את חרושת השמועות מהחודשים האחרונים ובהודעה רשמית, במסגרת ימי העיתונות של תערוכת LA, הודיעה על פיתוח יורשת ל-F1 האגדית (אותה הגה בזמנו דניס) שתושק ככל הנראה בשנת 2019.

    עוד ב-TheCar: 
    ההייפר קאר המטורפת של אסטון מרטין ורד בול
    לא תצליחו לברוח: ניידות המשטרה המהירות בעולם
    1,500 כ"ס בייבי: בוגאטי חושפת את השירון

    ה-F1 המקורית הוצגה בשנת 1992 והייתה המכונית הראשונה עם רישוי לכביש מבית מקלארן.
    ה-F1 הציעה סידור לא שגרתי לשלישיה כשהנהג יושב במרכז הרכב ועיצוב קיצוני שהתבסס על יעילות אווירודינמית מרבית כדי להעניק לרכב כוח הצמדה לכביש במהירויות גבוהות. אבל מעל לכל, ה-F1 תיזכר בתולדות ימי הרכב כזאת שככל הנראה המציאה את המושג "הייפר-קאר" שסימן רף חדש של ביצועים באותם ימים, עם מנוע וי 12 מתוצרת ב.מ.וו שהפיק 636 כ"ס שאפשר למקלארן להאיץ למהירות תלת ספרתית בתוך 3.3 שניות ולהגיע למהירות מרבית של 386 קמ"ש – דבר שהפך אותה למכונית המהירה ביותר בייצור סדרתי במשך יותר מעשור עד להצגת הבוגאטי ויירון שחצתה את רף ה-400 קמ"ש.
    ה-F1 זכתה לאין סוף שבחים בעיתונות הרכב מסביב לעולם, אך עם תג מחיר שהיה אף הוא חסר תקדים לתקופה ועמד על כמיליון דולרים, מקלארן התקשתה למצוא לקוחות רבים ובסך הכל 106 יחידות של ה-F1 יוצרו במשך שמונה שנים.

    היום המצב שונה ולמרות שב-250 אלף דולרים או אפילו פחות מכך (כמובן לא בישראל) אפשר להצטייד במכוניות חלומיות עם ביצועים סופר קיצוניים כמו פרארי 488, למבורגיני הורקאן ואפילו מקלארן 650 ובעידן שלן כסף מהיר ורהבתנות קיצונית יש הרבה יותר לקוחות שמוכנים לשים מיליון דולרים ואף הרבה מעבר לכך על הייפר קארס מודרניות כמו פורשה 918, פרארי לה פרארי ומקלארן P1.

    McLaren-F1_GT-1997-1280-06למרות שלא קבעה שיאי מהירות, ה-P1 שהוצגה ב-2013 שאבה הרבה השראה מה-F1, נחשבת לממשיכת דרכה ומציגה יכולת קצה על המסלול לרכב עם רישוי לכביש הציבורי.
    עם זאת, במקלארן החליטו שיש בליין הדגמים של החברה מקום למכונית נוספת, "Hyper GT". שתשלב בין ביצועים מעולם ה"הייפר קארס" המודרניות שמתאימות בעיקר לנסיעות קצרות במסלולים או בכבישי נהיגה לבין שימושיות ויכולת לגמוא מרחקים ארוכים במהירות גבוהה מעולם רכבי ה-GT.

    מעבר להצהרת הכוונות הכללית ואיור ראשוני מאוד לא מחייב ממעוף הציפור, מקלארן לא שיחררה יותר מדי פרטים על הדגם החדש שהיא מפתחת תחת שם הקוד (הזמני ככל הנראה) BP23, למעט שכמו ה-F1 המקורית גם הוא יציג קוקפיט עם שלושה מושבים ונהג במרכז ויעשה שימוש ביחידת הנעה היברידית, אם כי לא ברור אם מדובר בזו המשמשת את ה-P1 ומשלבת בין מנוע וי 8 עם שני מגדשי טורבו ומנוע חשמלי המפיקים יחדיו 903 כ"ס.

    בדיוק כמו ה-F1 משנות ה-90, רק 106 רכבים צפויים להתגלגל מפסי הייצור, אך בשונה מבעבר כל אלה כבר נמכרו מראש במחיר משוער של קרוב לשני מיליון לירות שטרלינג עוד לפני שהוצג אפילו אב-טיפוס ראשוני.
    שלבי הייצור האחרונים של כל מכונית יתבצעו בחטיבת MSO (ראשי תיבות ל-McLaren Special Operations) שהוקמה ב-2012 ויאפשרו התאמה ייחודית של כל אקזמפלר בהתאם לצרכים, לתשוקות ולחלומות של כל לקוח.
    mclaren-f1-teaser

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    מקלארן מאשרת: בקרוב יורשת ל-F1 האגדית

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.