• Ad
  • מקלארן חושפת את "סנה" – הייפר קאר על שמו של נהג המרוצים האגדי

    יצרנית רכבי העל הבריטית מציגה מחווה לנהג המרוצים האהוב שזכה ב-3 אליפויות פורמולה 1 במדי קבוצת מקלארן. כמו הנהג הבלתי נשכח גם המכונית שנקראת על שמו צפויה להפגין ביצועים לא מתפשרים ולהיות הכי מהירה על כל מסלול מרוצים בעולם
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    יצרנית רכבי העל הבריטית מקלארן חשפה בסוף השבוע דגם חדש, לטענתה הכי קיצוני שלה מאז ומעולם, עם רישוי לכביש הציבורי, 800 כ"ס ומשקל עצמי של פחות מ-1,200 קילוגרם, והחליטה לקרוא לו על שמו של אחד הנהגים האוהבים בתולדות מרוצי הפורמולה 1, הברזילאי איירטון סנה, שזכה ב-3 אליפויות עולם כשנהג עבור קבוצת מקלארן ונהרג בתאונה טרגית ב-1994 לאחר שעבר לקבוצת ווילאמס כשמכונית המרוץ שלו פגעה בקיר במהירות של כ-200 קמ"ש במהלך מרוץ הפורמולה באימולה שבאיטליה.

    המקלארן סנה מבוססת על ה-720S שהוצגה בתערוכת ז'נבה האחרונה אך מציגה מראה קרבי בהרבה, משקל קל בלא פחות מ-120 קילוגרם ומנוע חזק ב-80 כ"ס אשר אמורים להעניק לה ביצועים יוצאי דופן ולטענת מקלארן, ממש כמו הנהג האגדי שעל שמו היא נקראת, להיות הכי מהירה בכל מסלול מרוצים על פני כדור הארץ.

    מקלארן לא פרסמה את נתוני הביצועים הרשמיים אך הם צפויים להיות טובים מאוד ובהתחשב בנתונים של ה-720 הרגילה (2.9 שניות למאה ומהירות מרבית של 340 קמ"ש), בהחלט ניתן לצפות להאצה למהירות תלת ספרתית בתוך 2.5 שניות ולמהירות מרבית של מעל ל-360 קמ"ש.

    עם זאת, הסיפור של המקלארן סנה הוא כמובן לא יכולות האצה בקו ישר אלא הדרך בה היא מסוגלת לנצל את הכוח המסיבי שלה ולהישאר דבוקה לאספלט בכל רגע נתון. זו הסיבה שבניגוד ל-720 המגיעה במחלצות סקסיות ואלגנטיות יחסית, הסנה מציגה מראה של חיית טרף על סטרואידים עם כונסי אוויר עצומים בצידי הרכב, מסיטי אוויר אקטיביים סביב, דיפיוזר מטורף וכנף אדירה מאחור.

    מנוע הוי 8 כפול המגדשים בנפח 4.0 ליטר מפיק, כאמור, 800 כ"ס ומומנט של 81.6 קג"מ, ממוקם במרכז הרכב מאחורי הקוקפיט ומעביר את הכוח לגלגלים האחוריים דרך תיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים עם 7 יחסי העברה. מערך המתלים כולל עצמות עצה כפולות מלפנים ומאחור ובולמים הידראוליים אקטיביים. מערכת הבלמים היא כצפוי קראמית ולטענת מקלארן היא המתקדמת ביותר הקיימת ברכבים עם רישוי לכביש ובעלת יכולת לעמוד בעומסים קיצוניים. מערכת בקרת מצבי הנהיגה השולטת על כיול המנוע, מערכת בקרת היציבות ופעולת המתלים כוללת, מעבר לבחירה בין מצב נוחות, ספורט ומסלול המוכרים גם מדגמים אחרים של מקלארן, גם מצב RACE קיצוני בו מרווח הגחון קטן למינימום, מרכז הכובד יורד ומערך המתלים מוקשח בצורה משמעותית.

    בתא הנוסעים של הסנה אמנם ניתן למצוא גם מסך שליטה גדול במרכז הקונסולה אך מעבר לכך הקוקפיט הוא מאוד ספרטני וכולל בעיקר הרבה משטחי קרבון חשופים ומושבי באקט עם מעט ריפוד שלא ניתנים לכיוון. אם עד עכשיו לא הפנמתם שהסנה היא לא בדיוק המכונית האידיאלית לנסיעה לסוף שבוע רומנטי, מקלארן דואגת שתבינו את זה כשתנסו להכניס אפילו מזוודת טרולי קטנה לתאי האחסון של הרכב שמסוגלים להכיל בדיוק 2 קסדות וחליפות מרוצים.

    מקלארן אמנם חשפה את הסנה רק בסוף השבוע, אבל גם אם לאחרונה החלטתם למכור את הביטקוין שרכשתם ב-2013 מהכסף הדל שקיבלתם ממכירת המשפחומטית הישנה שלכם וממש מתאימה לכם הייפר קאר עם מורשת של נהג אגדי כנראה איחרתם את המועד משום שלמרות האבזור הדל ותג מחיר ממש לא נמוך העומד על כ-750 אלף פאונד, מקלארן מכרה מראש את כל 500 היחידות של הסנה שהיא מתכננת לייצר, כולל המכונית ה-500 במספר שנמכרה ב-2 מיליון פאונד במכירה פומבית שכל הכנסותיה הועברו לקרן סנה.

     

     

     

     

     

     

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.