• Ad
  • מקום תחת השמש: אופל עובדת על שפת עיצוב "נועזת וטהורה"

    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    בשנים האחרונות, בתוך כדי ניסיונות לחישוב מסלול מחדש תחת הבעלות הלא מוצלחת של ג'נרל מוטורס, הציגה אופל מספר מכוניות תצוגה מעניינות אשר נועדו להפיח תקוות לעתיד טוב יותר. אלא שבמבחן התוצאה ההיסטורי אף יצרנית רכב אמריקנית לא הצליחה מעולם לנהל כראוי את חטיבת הרכב האירופאית שלה, וגם אופל לא יצאה מכלל זה.

     

     

    השינוי הדרמטי בעלילה חל בדיוק לפני שנה, כאשר פיג'ו-סיטרואן הסכימה לקחת מג'נרל מוטורס את אופל בעסקה שבה הצרפתים שילמו מקדמה קטנה יחסית לאמריקנים, ואילו אלה ישלמו ב-15 השנים הבאות את החובות הצבורים של אופל שנאמדים בסכום גדול פי יותר משלושה.

    אתמול (ד') חשפו אנשי אופל תמונות טיזר ראשונות של מכונית תצוגה חדשה שאותה, כך הבטיחו, בכוונתם לחשוף במלואה עוד השנה, ומה שיותר חשוב הוא שדגם התצוגה הזה מהווה קדימון לשפת עיצוב חדשה שאותה הם מכנים "נועזת וטהורה". אופל חייבת להיפטר במהירות מן התדמית הבעייתית שגרמו לה שני עשורים של הפסדים, ואחת הפעולות המתבקשות לצורך זה היא "מתיחת פנים" עיצובית לאחד ממותגי הרכב הוותיקים ביותר בהיסטוריה של תעשיית הרכב. עיצוב כזה צריך לקחת בחשבון את העובדה שכל הדגמים העתידיים של אופל יתבססו על פלטפורמות משותפות עם פיג'ו-סיטרואן, וליצור את הבידול המתבקש.

    כבר בשנה שעברה הכריזו הגרמנים והצרפתים על אסטרטגיית המוצר של אופל, אשר תוביל את חזית המעבר להנעה אלטרנטיבית בקבוצה, והעיצוב החדש חייב לקחת גם את זה בחשבון. כחלק מן הבידול רוצים מעצבי אופל להדגיש את ה"גרמניות" של המותג, ולכלול בו רמזים לדגמים היסטוריים חשובים של החברה.

    בשונה משיח אודות מושגים טכנולוגיים הדיבור אודות מושגי עיצוב הינו, מעצם טבעו, מופשט וכללי יותר, לכן אין לנו ברירה אלא לצטט אמירות כלליות אודות "פרופורציות חזקות", "משטחים פשוטים אך פיסוליים", "גרפיקה מודגשת" או "התמקדות בפרטי עיצוב מבוצעים היטב", וכל אחד רשאי לדמיין את הביצחוע המעשי של אמירות כאלה כיד הדמיון הטובה עליו, אבל מה שכן כדאי לקחת מן הטיזר שהוצג כעת הוא את האמירה אודות "פרצוף חדש שבו ישנם שני צירים חזקים שמצטלבים על סמל המותג שיבלוט על פני השבכה הקדמית". הציר האנכי של הקונספט העיצובי הזה אמור להיות מודגש על ידי זווית קיפול אחת, בעוד שהציר האופקי יודגש באמצעות פסי תאורת LED שתדלוק באופן קבוע בתוך פנסי החזית.

     

     

    מעצבי אופל מדגישים שהם נמצאים רק בראשיתו של תהליך שצפוי להתעצב בעצמו ולבוא לידי ביטוי מלא רק בדגמים חדשים לחלוטין שיושקו בעוד כחמש שנים ויותר, אבל רמזים ראשונים לרעיונות האלה ישולבו כבר בתוך העיצוב המוגמר של הדגמים שיחליפו את מכונית הסופר-מיני 'קורסה', בשנה הבאה, ואת המיני-קרוסאובר 'מוקה X' שצפוי לגדול מעט כדי למצוא לעצמו מקום בין 'קרוסלנד' לבין 'גרנדלנד'.

    מארק אדמס, מנהל מחלקת העיצוב של אופל וסגן הנשיא, אומר שפילוסופיית העיצוב החדשה תהיה "המשך הפיתוח של עקרונות שאותם חקרנו עם מכונית הקונספט GT", וזה לכשעצמו רעיון טוב גם מכיוון שמדובר במכונית תצוגה מרהיבה וגם מכיוון שכבר אז התכוונות הגרמנים לשחזר ולהעצים את הרגעים המוצלחים יותר בהיסטוריית המוצר שלהם.

     

     

    "העיצוב של אופל יהיה מחובר לרגש, פיסולי ובטוח", אמר אדמס, "…הביטוי היסודי של עיצוב גרמני הוא בהירות, אינטואיטיביות ומיקוד… גרמניות חדשה פירושה שאנחנו מגדירים את עצמנו לא רק על סמך הערכים הגרמניים המסורתיים, שהם מצוינות הנדסית, חדשנות טכנית ואיכות יוצאת דופן. גרמניה המודרנית היא הרבה יותר מזה. אנחנו פתוחים לעולם ואנחנו שמים את האדם במרכז. בגרמנית נקראת הגישה הזאת 'menschlich' – או, במילה אחת, אדם. הלקוחות שלנו, בכל מקום שבו הם חיים בעולם, מהווים את המצפן שמנחה אותנו בכל מה שאנחנו עושים", מצוטט אדמס בהודעתה של אופל.

    כאמור וכפי שכבר פורסם, כל דגמי אופל העתידיים, כולל 'מוקה' אשר מבוססת כיום על פלטפורמת ה'קורסה', יתבססו בעתיד על שתי הפלטפורמות המודולריות המשותפת עם פיג'ו-סיטרואן – CMP הקטנה ו-EMP2 הקומפקטית. קורסה החדשה תיוצר במפעל של אופל בעיר סרגוסה שבספרד ותהיה אחד הדגמים הראשונים של הקבוצה שתוצע לו גם גרסה חשמלית טהורה.

    באופן מעניין, בעיקר על רקע העובדה שרוב מדינות אירופה צפויות לאסור בין השנים 2025-2040 את המכירה של מכוניות חדשות שמונעות עם מנועי בעירה פנימית, על מחלקת הפיתוח של אופל הוטלה גם המשימה לפתח את הדור החדש של מנועי טורבו-בנזין ארבעה צילינדריים עבור הקבוצה, מנועים שיחליפו את מנועי ה-1.6 ליטר מסדרת PureTech הנוכחיים. מנועים אלה צפויים להגיע לייצור בשנת 2022 והם מתוכננים מראש כדי שיהיה אפשר לשלב אותם במערכות היברידיות-נטענות.

    עוד קודם לכן שוקדים הגרמנים על פעולות שנועדו לייצר תחושה של התחדשות ועשייה כבר בטווח הזמן המיידי, ולצורך זה הם השיקו לאחרונה בגרמניה תוכנית ל"אינדבידואליזציה" של דגמים שונים שלהם. לקוחות אופל יכולים, למשל, להזמין כיום את מכונית הדגל של החברה, אינסיגניה, בכל צבע שמתחשק להם מבין 15 צבעים מיוחדים (בהם "כתום דינמי", כחול טורנדו", "פנתר שחור" או "אור שמפניה"), וזאת כמובן בנוסף לסדרת הצבעים הרגילה של הדגם ותמורת תוספת מחיר של 2,500 אירו. מי שרוצה להתפרע מעט יותר יכול לבחור בכל צבע שמתחשק לו, למשל הצבע של העניבה האהובה עליו, ואפילו לבחור אם להקנות לו גימור מטאלי, אפקט פנינה, אפקט "לכה עמוקה" או גוון בהיר – וכל זאת תמורת תוספת מחיר של 5,900 אירו.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.