• Ad
  • סיוט שהתגשם: מצלמת מהירות ראשונה בנתיבי איילון

    לאחר אין סוף הודעות שרשרת שקריות בווטסאפ ומיילים "מאחד שיודע" שדיווחו על התקנת מצלמות מהירות באיילון, אתמול הסיוט הפך למציאות ולמרות הביקורת הנרחבת על הפרויקט שרק גרם לעליה במספר התאונות הוצבה מצלמת מהירות בנתיבי איילון בסמוך גשר הקוממיות
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    מצלמת מהירות באיילון. צילום נעם וינדיש להניח שבשנים האחרונות קיבלתם יותר מפעם אחת מייל מ"אחד שיודע" או הודעת ווטסאפ שהזהירו והתריעו מפני מצלמות מהירות שהותקנו ממש לאחרונה בנתיבי איילון.

    למרות הניסוחים המשכנעים ועל אף שלא פעם "מומחי" אור ירוק התבטאו באשר לצורך להציב מצלמות באיילון, לשמחתנו כל אותן הודעות התגלו כלא יותר מאגדה אורבנית השייכת למדור דואר הזבל.

    עוד ב-TheCar:
    כל האמת על מהירות: גרמה ל-0.13% מן התאונות עם נפגעים
    שופט התעבורה נגד "מכמונת הנקודות"

    כך גם התייחסנו בתחילה להודעה שקיבלנו אתמול בווטסאפ אפ שידעה לספר שוב על מצלמה באיילון, אך בירור נוסף ובדיקה פיזית בשטח העלו, לזוועתנו, כי הפעם לא מדובר בסתם שמועה ובימים האחרונים אכן הותקנה בצידו הימני של הכביש בנתיבי איילון לכיוון צפון, בסמוך לגשר הקוממיות בבת ים, מצלמת גאטסו חדשה.

    חשוב להדגיש שלא מדובר בעוד מצלמה על גשר שילוט כמו אלו שהותקנו לפני כשנה ב-9 נקודות מעל לנתיב השמאלי של קטע זה של נתיבי איילון המשמש כנתיב תחבורה ציבורית בשעות העומס שהוצבו על מנת לאכוף שימוש אסור בנת"צים (על אף שטכנית הן יכולות לשמש גם כמצלמות מהירות), אלא במצלמה שהוצבה, כאמור, בימין הדרך על עמוד ייעודי ומכוונת בצורה בה היא יכולה לקלוט את כל הנתיבים.

    מצלמת מהירות באיילון. צילום נעם וינד

    עדיין לא ידוע אם העמדה החדשה כבר הפכה למבצעית אך ללא ספק היינו ממליצים לפחות בשלב זה לנקוט במשנה זהירות ולא לעבור את המהירות המותרת העומדת בקטע זה על 90 קמ"ש.

    הצבת המצלמה החדשה ובמיוחד במיקום שנוי במחלוקת כמו קטע ישר של כביש מהיר מדגימה שלמרות שכבר הוכח שהמצלמות המותקנות במסגרת פרויקט א3 לא רק שלא תרמו לשיפור הבטיחות בדרכים אלא גרמו הלכה למעשה לעלייה במספר התאונות והנפגעים בקטעים בהם הוצבו ועל אף שהפרויקט ספג לאחרונה ביקורת חסרת תקדים מצידו של מבקר המדינה והוגדר כארכאי, לא רלוונטי ולא יעיל לצמצום התאונות מצידו של אלוף במיל' גיורא רום, יו"ר הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, מסתבר שבמשרד לביטחון פנים ובמשטרה מעדיפים להתעלם ולהמשיך בפרויקט הגרנדיוזי והמיותר הזה על חשבון משלם המסים.

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.