• Ad
  • אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    רכס פקיעין. בסבך האפלולי של האלונים מוליכות מדרגות ברזל אל מערה נסתרת. בתקופת שלטון הרומאים הסתתרו בה אב ובנו

    איפה אנחנו? בחלקו העליון של הכפר פקיעין. מפרץ חניה קטן ושלט גדול מספר על פקיעין, (היא בוקיעה, בעבר זיהו כאן את הכפר בקע או פקע), לצידו שלט המפנה אל מערת המסתור של רבי שמעון בר יוחאי (הרשב"י), ובנו אלעזר.
    קצת אווירה: על מדרונות רכס פקיעין נטועים בתי מידות נאים, טובלים בצמחיה ירוקה. כמעט על כל גג מצלה סוכת גפנים, שריג חסון של הגפן זוחל מהאדמה, מטפס על קירות הבית, מתפרש על הגג והופך את גג הבטון לאי ירוק, מוצל.
    בין הצללים מציצה ספה ישנה לשנת לילה קיצית. על חלק מהגגות מצע של ניילון וענבים ליבוש פזורים, בדרכם להיות צימוקים. חלק מהגגות מוקפים בפחי זיתים ישנים, בתוכם כלואים צמחי גרניום שופעים ביופיים.
    תמונה של בתים, בסדר מדורג, גולשים במדרון תלול אל נחל פקיעין הנעלם מהעין. מרפסת התצפית נמצאת ליד מפרץ חניה קטן, בחלקו העליון של הכפר פקיעין. מהחניה יורדות מדרגות ברזל תלולות בדרך אל המערה. כאשר מישהו יורד נשמעות נקישות הנעל בברזל, כמו מסדר תופים שמכריז על בוא אורח. סבך האלונים האפלולי והצפוף שמכסה על המדרגות מוסיף מסתורין. הסבך נעשה צפוף וקרני האור כמעט שלא חודרות דרכו. מנהרה חשוכה מוליכה אל אגדה עתיקה וסיפור על מערה.
    סיפור המקום: מערת דבקע, (ד-בקע), כך נקראת פיסת היסטוריה (משוערת) של העם היהודי. לכאן, כך האגדה, נמלטו רבי שמעון בר יוחאי ובנו אלעזר מאימת הרומאים בתקופת מרד בר כוכבא.
    הרומאים תרים את הארץ בחיפושם אחרי האב ובנו אשר התחבאו במערה במשך 12 שנים. על פי המסורת נעשה להם נס: עץ חרוב נברא עבורם ולצידו מעיין מים חיים. כל היום היו השניים יושבים ועוסקים בתורה.
    לאחרי 12 שנים יצאו מן המערה, וחובבי האגדות יכולים לעקוב אחרי מסלולם כאנשים חופשיים, ולגלות שהם ירדו מיד ל'חמי טבריה' (של פעם) כדי לרחוץ את בשרם.
    נצרי החרוב של אותם הימים דבקו באגדה, וכאילו כדי להוכיח אותה שלחו ענפים חסונים אשר חברו אל ענפי האלון ויצרו יחד מקום אפלולי, מלא קדושה ונרות. במקום נמצאת רחבת ישיבה קטנה, ושביל אבן נמתח משם אל מערה קטנה נוספת. כיום מגיעים לכאן רבים לתפילה, תחנונים, בקשות והדלקת נרות.
    השביל (מסומן כחול) ממשיך מכאן ויורד בין הבתים הצפופים של פקיעין במדרגות תלולות, בין שכנים חביבים ומאירי פנים, עד לרחוב המוביל לגרעין הכפר וממנו אל המעיין במרכז הכפר.

    כיצד מגיעים?
    נוסעים על כביש 98 מזרחית לכרמיאל, ופונים שמאלה בצומת ראמה. פונים צפונה בכביש 864 אשר מגיע עד פקיעין, (היא בוקיעה).

    ועוד משהו: מידי פעם מתקיימות  בגליל חגיגות 'ענף ימי הזית', מסיק הזיתים. אפשר לבקר בכפרי הדרוזים להשתתף במסיק, קניות של שמן זית, סיורים, תהלוכות, מאכלי שפים דרוזיים ומסלולי טיול מטעם מטה הפסטיבל לכרמי הזיתים. בכל סוף שבוע מתקיים שוק בכפר פקיעין, עוד חוויה לאוהבי הז'אנר.

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    מערת הרשב"י: מקום מסתור לאב ולבן

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.