• Ad
  • מסביב לעולם מעדיפים לבן

    הגוון הלבן מחזק את מעמדו בצמרת זו השנה החמישית ברציפות, השחור שומר על מעמדו והכסוף, שהחזיק בבכורה במשך שנים, ממשיך לאבד גובה. וגם - מה הקשר בין צבע המכונית לגאוגרפיה ומהו הגוון הכי פחות מבוקש
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים


    הכוח הלבן ממשיך לצבור תאוצה ועל מעמדו המתחזק בפסגה זו השנה החמישית ברציפות כשב-2016 37 אחוזים מכלל המכוניות שיוצרו בעולם (המבטאים זינוק של 16 אחוז בשנים האחרונות) היו בצבע לבן, מהם כ-9 אחוזים בגוון לבן פנינה מטאלי ו-28 אחוזים בלבן חלק.

    עוד ב-TheCar:
    מחקר חדש: מכוניות חשמליות מתאימות ל-90% מן הנהגים
    מחקר: נשים משלמות יותר במוסך
    על האש: חמשת הגורמים שיהפכו את המכונית שלכם ללפיד בוער

    במקום השני, באופן כמעט מסורתי, אנחנו מוצאים את הגוון המנוגד ללבן – שחור, ש-18 אחוזים מכלל רוכשי הרכבים מסביב לגלובוס בחרו בו. עם זאת, יש לציין שהשחור הקלאסי תופס רק 3 אחוזים מהנתון הזה ויתר 15 האחוזים שייכים לגוונים שחורים עם אפקטים מטאליים או גימור מט.

    FORD FOCUS BY NOAM WINDֹ002333

    עד 2011 ובמשך יותר מעשור הגוון הכסוף שלט בתנורי הצביעה של יצרניות הרכב בעולם, אך מאז הוא מאבד גובה באופן עקבי והשנה התמקם במקום השלישי ועיטר רק 11 אחוזים מכלל הרכבים החדשים בעולם.

    ממש בצמוד לכסוף, את המקום הרביעי תופס הגוון האפור (הכוונה היא למכונית בצבע אפור לא מטאלי ולגוונים אפורים מטאליים כהים כמו אפור עכבר, אפור גרפיט ועוד), גם הוא עם 11 אחוזים מכלל הרכבים.

    את יתר הגוונים בפלטת הצבעים האינסופית ניתן לפגוש על רק 33 אחוזים מכלל הרכבים בעולם כשבמקום החמישי, לשמחת אוהדי הפועל, נמצא הגוון האדום, עם 6 אחוזים וצמודים אליו במקום השישי והשביעי הכחול והבז' (או חום), גם הם עם 6 אחוזים כל אחד.

    בין הצבעים הפחות מבוקשים אפשר למנות את הצהוב שזועק ממשטחי המרכב של כ-3 אחוזים מהרכבים החדשים בעולם והירוק שרוסס על בסך הכל אחוז מכלל הרכבים החדשים.

    הרשימה מצביעה על הבדלי מגמות ברורים בין אזורים גיאוגרפיים אך בכל האזורים, למעט בתת היבשת ההודית שם הגוון הכסוף זכה בבכורה, הלבן נמצא בראש הרשימה כשבאפריקה, דרום אמריקה, סין ואסיה הוא מחזיק בנתח שוק של מעל ל-40 אחוזים.

    באירופה ובצפון אמריקה הגוון הלבן מעטר כברבע מכלל הרכבים, השחור כחמישית וקרוב אליו האפור במקום השלישי ואילו הכסוף רק במקום הרביעי ובהפרש ניכר.

    באפריקה, ברוסיה ובדרום אמריקה הגוון הכסוף עדיין מחזיק בנתח שוק מכובד ובמקום השני, זאת בזמן שבהודו הצבע שחור, שבכל האזורים בעולם ממוקם במקום השני או השלישי, ממוקם בתחתית הרשימה עם 3 אחוזים מכלל הרכבים בסך הכל.

    ישראל, מן הסתם, לא זכתה להתייחסות פרטנית בסיכום השנתי שערכה זו השנה ה-64 ברציפות חברת הצבעים Axalta, אך נתונים לא רשמיים מצביעים על כך שהגוון הכסוף, שעקף בשנות ה-90' את הלבן והפך לסממן ההיכר של מהפכת הליסינג, עדיין מוביל את השוק המקומי ועל פי הערכות יותר מרבע מקרוב ל-300 אלף מכוניות שנמכרו במהלך 2016 הגיעו בגוון זה כשהצבע הלבן מצמצם פערים במקום השני וכמו בהודו, גם כאן השחור נמצא הרחק מאחור.

    צילומים: נעם וינד

    SMALL_TOYOTA AYGO BY NOAM WIND 008

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.