• Ad
  • פחות משנה לאחר העברת זיכיון היבוא של פורשה בישראל מבקר כאן דטלב פון פלטן, אחד המנהלים הבכירים בפורשה, ומבטיח "חוויות" גם ללקוח הישראלי
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    אתמול, בסמוך למוצאי שבת, קיימו אנשי פורשה ישראל מפגש עיתונאים לרגל ביקורו בארץ של דטלב פון פלטן, מנהל המכירות והשיווק העולמי של פורשה ואחת הדמויות הבכירות ביותר בארגון זה.

     

    צילום: רונן טופלברג
    צילום: רונן טופלברג

    במהלך האירוע חשפה 'אורכיד', יבואנית פורשה, את הדור השני והחדש לגמרי של פנאמרה לקראת תחילת השיווק שלה בארץ, אם כי הבשורות היותר מעניינות בהקשר הישראלי קשורות דווקא לדרך שבה מתכוון היבואן הישראלי להתמודד מול יבוא מקביל של מכוניות חדשות ומשומשות.

    פון פלטן, חבר מועצת המנהלים של פורשה, הצטרף לחברה לפני 19 שנים לאחר 9 שנים בחטיבת האופנועים של ב.מ.וו, ובתקופה זאת ניהל בין השאר את הפעילות של פורשה בצרפת ולאחר מכן בכל צפון אמריקה.

    היות שהשוק הישראלי אינו אחד הגדולים בעולם נחשב ביקורו של מנהל בדרגה כל כך בכירה בהיררכיה של יצרנית רכב למכובד מאד, ובמיוחד לנוכח העובדה שחברת אורכיד קיבלה את זיכיון פורשה רק בתחילת שנה זאת וחנכה את אולם התצוגה הראשי שלה לפני כתשעה חודשים בלבד.

    חלק נכבד מן "הטקס הרגיל", כמעט מחויב המציאות, של כל נאום או שיחה עם מנהל של יצרנית רכב, ודאי מדרג ביניים ומעלה, הוקדש ל"ערכי המותג", ובמקרה זה להגדרה הנטענת לפיה פורשה הוא יצרן אקסקלוסיבי שהמיתוג שלו נשען על שלושה עמודים: מותג, מוצר ואנשים.

    על אף שאין טעם מיוחד להתעכב על דברים שכל מנהל בפורשה יאמר כנראה בכל ראיון בעולם – נחמד לציין את התשובה המעניינת לשאלת האקסקלוסיביות, לנוכח העובדה שפורשה כבר מייצרת כיום כ-225 אלף מכוניות בשנה, חלקן בשיתוף פעולה עם חברת האם שלה, קבוצת פולקסווגן. "בשוק שמייצר כ-75 מיליון מכוניות בשנה", אמר פון פלטן, על כל אלף מכוניות רק שלוש הן מכונית מתוצרת פורשה".

    פון פלטן הציע גם להתעלם משמועות לגבי יחסי הבעלות בין קבוצת פולקסווגן לבין פורשה והזכיר שמדובר באחת החברות החשובות לקבוצה מבחינת הרווחים שהיא מייצרת לה (פורשה הוא אחד ממותגי הרכב הרווחיים ביותר בעולם אבסולוטית, ולא רק יחסית – ג.מ.).

    פון פלטן מודה שלפורשה יש כרגע בעיה בשוק האמריקני בעקבות "פרשת דיזלגייט", וזו מונעת ממנה את האפשרות להוסיף ולמכור שם מכוניות עם מנועי דיזל לכל הפחות עד שהעניינים מול הרגולטורים האמריקנים יוסדרו. עם זאת, הוא לא מאמין שימיה של טכנולוגיית הדיזל ספורים לנוכח הקשיים שמתחילות להערים מדינות שונות באירופה על מנועים אלה. להערכתו, לקוחות אירופאים רוצים ויוסיפו לרצות מנועי דיזל ואילו הטכנולוגיה עצמה מוסיפה להשתפר ולהציג ביצועי יעילות גבוהים מאד.

    עם זאת, אחת ההצהרות המעניינות ביותר שלו נוגעת לטכנולוגיות העתידיות שצפויות להגיע אלינו – גם תחת הסמל של פורשה.

    "בחמש עד עשר השנים הבאות", אומר פון פלטן, "נחזה בשינויים דרמטיים ביותר בתעשיית הרכב יחסית ל-40 עד 50 השנים שחלפו, ובעיקר בתחומי ההנעה האלטרנטיבית והחיבוריות (connectivity) של המכוניות.

    הצגנו כבר את דגם התצוגה מישן E, אבל כאשר תראו את המכונית המוגמרת – פורשה עם מנוע חשמלי – אפילו אתם תופתעו, ובעיקר בכל הקשור לטווח הנסיעה בין טעינות ולמהירות הטעינה.
    למכונית הזאת יהיה טווח נסיעה של 500 ק"מ ויהיה אפשר לטעון את הסוללה שלה ל-80% מן הקיבולת בתוך 15 דקות בלבד – וזה מה שהופך אותה למכונית מאד רלבנטית עבור הלקוחות שלנו, זה מה שבסופו של דבר נחשב בעיניהם".

     

    פורשה Mission E
    פורשה Mission E

    פון פלטן הזכיר גם את ההתארגנות המערב אירופאית להקמת רשת של 400 נקודות טעינה מהירה למכוניות ואמר "אם הממשלה הישראלית תתמוך במיזם כזה יהפכו מכוניות חשמליות לרלבנטיות גם כאן".

    פון פלטן מצליח לשמור על תקינות פוליטית כשהוא מתייחס ליצרנית המכוניות האמריקנית טסלה, ואף להגניב פרגון נדיב: "יש לי הרבה הערכה לטסלה", הוא אמר, "מפני שהיא מוכיחה שמתחרים חדשים יכולים להיכנס לתעשייה ותיקה ולעשות את מה שקבוצות רכב אחרות היו צריכות לעשות".

    עם זאת, הוא לא מצליח להתגבר על הצורך לעקוץ או להסביר את ההתעוררות המאוחרת בתחום החשמלי (שבו, אגב, פרדיננד פורשה היה אחד החלוצים לפני כמאה שנים) כשהוא אומר: "אנחנו באים עם מוצר לשוק רק כאשר אנחנו חושבים שהוא מתאים".

    ועד כמה מכונית חשמלית של פורשה היא בבחינת קוריוז, הצהרת יכולת או "סימון V" רק כדי להראות שהיא יכולה להשיב לטסלה?

    "מכירות צפויות של 20 אלף מכוניות חשמליות בשנה הן לא מספר זניח", הוא משיב.

    מכונית לנהיגה עצמית

    פורשה, מבטיח האורח, תמיד תהיה מכונית שמיועדת למי שאוהב לנהוג בעצמו, והמכוניות שלה יושפעו פחות מאחרות ממהפכת הרכב האוטונומי, או כפי שפון פלטן אומר: "בפורשה תמיד יהיה גלגל הגה".

    "הנהיגה האוטונומית אכן יוצר "הייפ" גדול, מודה פון פלטן, "וזה אכן יקרה – אם כי לא באופן מיידי. לכן גם אנחנו עובדים על טכנולוגיות סיוע לנהג (אשר מהוות בסיס לנהיגה אוטונומית – ג.מ.), אבל אם אתה קונה פורשה אתה מצפה לנהוג אותה בעצמך". פון פלטן לא פוסל אפשרות שבה מכונית של פורשה "תדע לחזור הביתה לבד, בלי הבעלים שלה", אלא ש"הקוד הגנטי של החברה לעולם לא יאפשר לה למנוע מן הנהג את חוויית הנהיגה העצמית במכונית שמיועדת ומתאימה לשימוש יום יומי.

    אתם יכולים לשאול מדוע אדם צריך בכלל פורשה, ואני יכול לומר בשיא הכנות שאף אחד לא באמת צריך 911. מהירות הנסיעה הממוצעת בהונגק קונג, למשל, היא 11 קמ"ש בלבד ולמרות זאת שם יש לנו את נתח השוק הגדול ביותר בעולם. אנחנו מקווים, ועושים הכל, כדי שתמיד יהיו מי שרוצים 911, והמדיניות שלנו היא תמיד לייצר מכונית אחת פחות מסך המכוניות שהשוק רוצה לקנות".

    ומה הם הגבולות של המותג פורשה, האם הם מתכוונים לייצר מכוניות זולות או יקרות יותר מן ההיצע הנוכחי שלהם?
    "לא יהיו לנו מכוניות פחות יקרות מה-'718' או מ'מקאן'", מבטיח פון פלטן, "הכיוון היחיד שלנו הוא כלפי מעלה, ויש לנו כוונה להציע מוצרים כאלה בעתיד".

    החוויה הישראלית

    אחד המוטיבים החוזרים בשיחה עם דטלב פון פלטן נוגע ל"חוויית המשתמש" אשר לטענתו היא אחד התחומים החשובים ביותר מבחינת החברה בקשר שלה עם לקוחותיה.

    פון פלטן מזכיר את הקמתם, לאחרונה, של "מרכזי חווייה" בגרמניה, ארה"ב ובסין, וקל גם לדמיין את הלקוח האירופאי לוקח את המכונית שלו לא רק אל מספר רב של כבישי נהיגה מהנים אלא גם למסלולי מרוצים ולימי כיף שמארגנים סוכני פורשה במדינות השונות. אבל על השאלה כיצד כל זה עוזר ללקוח הישראלי לא הצלחנו לקבל תשובה ברורה, למעט אמירה לפיה לקוחות יכולים לקבל את המכונית החדשה שלהם בגרמניה, לנהוג בה ולהשתתף באירועים של החברה, ולאחר מכן לשלוח אותה לישראל.

     

    דטלב פון פלטן (במרכז), מנהל המכירות והשיווק העולמי של פורשה. צילום: רונן טופלברג
    דטלב פון פלטן (במרכז), מנהל המכירות והשיווק העולמי של פורשה.
    צילום: רונן טופלברג

    שאלה הרבה יותר מעניינת נוגעת לפתיחת שוק הרכב הישראלי לתחרות, אשר עשויה להקים לחברת אורכייד מתחרים שייבאו מכוניות במקביל אליה.
    "כל זמן שכולם משחקים לפי אותם הכללים ופועלים בשקיפות", אמר פון פלטן, "הכל בסדר ואין שום בעיה. כל אחד יכול לייבא מכוניות אבל לא כל אחד יכול להעניק ללקוחות את אותו שירות ואותן חוויות, ולקוחות של פורשה מספיק חכמים כדי לבחור. בכל מקרה, אם קיים בישראל ביקוש גם ליבוא של מכוניות משומשות מתוצרת פורשה, ויבוא כזה יתקיים, הרי שגם השותפים שלנו מספיק חכמים כדי לעשות את אותו הדבר".

    על כך, אגב, הגיבו גיא מיוחס ושותפו פטריק לוש, כל אחד בנפרד, באופן מעניין אשר מעלה את האפשרות שאורכייד תרחיב בקרוב את הפעילות שלה באופן שלא יעשה ליבוא המקביל חיים קלים.

    "כאשר התחלנו את הפעילות שלנו בישראל", אומר מיוחס, הבטחנו שבעתיד יגיעו לכאן הרבה דברים טובים, וחלקם צפויים לקרות כבר במהלך השנה הבאה.
    אנחנו מכירים את השינויים בחוק ומבינים שהם נועדו למען התחרות והצרכנים, לכן אחד הדברים הראשונים שעשינו היה להתאים את המחירים, מה שמייתר את הצורך ביבוא מקביל. אנחנו גם לא אומרים שלא נייבא מכוניות משומשות בהתאם למותר בחוק".

     

    מימין לשמאל: גיא מיוחס, דטלב פון פלטן, פטריק לוש מציגים את פורשה פנאמרה דור 2 בישראל. צילום: רונן טופלברג
    מימין לשמאל: גיא מיוחס, דטלב פון פלטן, פטריק לוש מציגים את פורשה פנאמרה דור 2 בישראל.
    צילום: רונן טופלברג

    ואילו לוש אמר: "אנחנו פעילים בתחום הסחר במכוניות משומשות (מיוחס ולוש הם הסוכנים של פורשה בבולגריה ומחזיקים בשתי סוכנויות בשוויץ – ג.מ.) ואם נזהה ביקוש בישראל נוכל לספק אותו בקלות.
    אין לנו בעיה גם עם מי שיביא מכוניות במקביל – חדשות או משומשות – מכיוון שאנחנו מאמינים שמהר מאד נוכל להפוך כל בעלים של מכונית כזאת ללקוח שלנו אם נציע לו שירות טוב".

    לסיכום ביקורו של פון פלטן – אשר נחת בארץ ביום שישי ועזב הבוקר (א') – הוא מבטיח שמבחינתו זאת הייתה רק טעימה ראשונה אשר פתחה את התיאבון: "הפעם לא תכננו להיפגש עם חברות טכנולוגיה ישראליות אבל אני חייב לומר שאני מאד מופתע ממה שראיתי, ומן האווירה שבה נתקלתי, לכן ברור לי שישראל הפכה עבורי ליעד ליותר מאשר ביקור אחד נוסף, ובפעמים הבאות זה יהיה לצורך פגישות עסקיות עם גורמים בתעשיית ההי-טק".

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    מנהל המכירות והשיווק העולמי של פורשה בישראל

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.