• Ad
  • עדכון נוסחת המס הירוק העלה את נטל המס בעיקר על קבוצת המכוניות הקטנות והבינוניות. כמה מיבואני הרכב ספגו חלק מעליית המס, אחרים עדיין ממתינים לראות מה המתחרים שלהם עושים, ואנחנו כאן כדי לעדכן אתכם במחירים המשתנים
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    דרישת שלום אחרונה משר האוצר שלכם, משה כחלון, רגע לפני שהוא עוזב את המשרד: עדכון נוסחת המס הירוק, אשר הכניס את שוק הרכב לחרדות כבר מתחילת השנה, נכנס היום לתוקף וכמה מבין היבואנים פרסמו עדכוני מחירים.  כצפוי, עדכון המס לא משנה את מחירי המכוניות המזהמות באמת, שממילא לא זכו להטבות מס, וגם לא את מחירי חלק מן ההיברידיות והחשמליות, אלא בעיקר את המכוניות שנמצאו עד כה בתחתית ובמרכז הטבלה מבחינת רמת המחירים שלהן. כמו כן, ולמרבה האירוניה, מספר דגמים היברידים עם יחידות הנעה חזקות אשר דורגו עד כה בקבוצות זיהום 2 ו-3 (20% ו-30% מס) "ברחו" מתחום ההגנה של הקבוצה ולכן ספגו זינוק של ממש בנטל המס, ומחיריהם התייקרו מאד. עם זאת, לרוב מדובר במכוניות יוקרה שרק נהנו ממקלט מס לא מוצדק.

    הבשורות הטובות הן שמספר יבואנים לא מיהרו להעלות מחירים, חלקם כדי לראות מה יעשו אחרים וחלקם כדי להיות יותר תחרותיים ממי שמיהרו להעלות, והבשורות הרעות הן שזה שהם לא העלו מחירים לא אומר שהם לא יעשו את זה בימים הבאים. בינתיים מוצגים לפניכם שינויי המחירים כפי שפורסמו עד כה, ואנו נמשיך לעדכן ככל שיפורסמו מחירונים נוספים.

     

    אאודי

    אנשי אאודי לא עדכנו את המחירון לפי שעה, ואף הכריזו שהמחירים הנוכחיים ישארו בתוקף עד לחודש מאי. או אז יפורסם מחירון חדש אשר ישקף את שינויי המס.

    אופל
    פרסום המחירון העדכני של אופל מתבצע במקביל להשלמת מהלך המעבר של שיווק דגמי אופל בישראל על ידי קבוצת 'לובינסקי', כך שחלק מההתייקרויות הן כתוצאה ממדיניות התמחור החדשה בשילוב עדכון המס הירוק.

    כך למשל מחירה של אופל גרנדלנד עם מנוע 1.2 ליטר טורבו עלה ב-10 אלף ש"ח לרמת גימור 'אינג'וי' הבסיסית שמחירה מתחיל מעתה ב-150 אלף ש"ח (3,000 ש"ח פחות ממחירה של פיג'ו 308 הבסיסית עם מנוע זהה), כאשר רמת גימור רמת גימור 'אינוביישן' התייקרה ב-5,000 ש"ח לעומת העבר ומחירה מתחיל ב-160 אלף ש"ח.

    אופל קרוסלנד, מקבילתה של סיטרואן C3 איירקרוס, עם מנוע 1.2 ליטר טורבו תימכר מעתה במחיר התחלתי של 128 אלף ש"ח המשקף התייקרות של 3,000 ש"ח לעומת העבר.

    אופל קסקדה הפתוחה התייקרה ב-10 אלף ש"ח ומחירה ההתחלתי הוא מעתה 210 אלף ש"ח.
    מחירן ההתחלתי של אופל אדם ואופל אינסיגניה נותר ללא שינוי והוא 90 ו-170 אלף ש"ח בהתאמה.

    הונדה
    השינוי המשמעותי ביותר במחירון העדכני של הונדה מתייחס לדגמי הסיוויק. הונדה סיוויק סדאן עם מנוע ה-1.6 ליטר התייקרה ב-4,000 ש"ח ומחירה עומד כעת על 134 אלף ש"ח. גרסת האצ'בק של הסיוויק עם מנוע 1.0 ליטר טורבו התייקרה ב-3,000 ש"ח מחירה עומד עתה על 135 אלף ש"ח.
    הונדה ג'אז התייקרה גם היא, כשמעתה הגרסה האוטומטית הבסיסית תעלה 106 אלף ש"ח, תוספת של 1,000 ש"ח.

    יונדאי

    רוב דגמי יונדאי התייקרו באופן מתון בלבד, אם בכלל. יונדאי טוסון הפופולרי, עם מנוע ה-2.0 ליטר, התייקר ב-2,000 ש"ח וזה אומר שגרסת הבסיס עולה 152 אלף ש"ח ברמת גימור 'פרים פלוס' ו-165 אלף ש"ח ברמת גימור 'פנורמיק'.

    יונדאי i10 התייקרה בשיעור משמעותי יותר, ודאי באחוזים ביחס למחירה. עלית מחיר של 3,000 ש"ח מעמידה את מחיר הדגם הבסיסי, עם מנוע ה-1.2 ליטר ותיבה אוטומטית על החל מ-78 אלף ש"ח ברמת גימור 'אינספייר', ו-84 אלף ש"ח ברמת גימור 'פרים'. גרסת הבסיס של יונדאי i20 המחודשת התייקרה ב-2,000 ש"ח ותתחיל ב-100 אלף ש"ח.  מחיר הגרסאות המאובזרות נותר ללא שינוי.

    מחירי יונדאי איוניק נותרו ללא שינוי (החל מ-136 אלף ש"ח) וכך גם יונדאי קונה (החל מ-126 אלף ש"ח לגרסת ההנעה הקדמית ו-136 אלף ש"ח לגרסת ההנעה הכפולה) ויונדאי i30 (החל מ-132 אלף ש"ח).

    סונטה ההיברידית, אחת המכוניות הפופולריות בקבוצת המשפחתיות הגדולות, אמורה הייתה לספוג התייקרות משמעותית אבל כרגע היא כלל לא מופיעה במחירון המעודכן (וזאת למרות שנמסר ששיווקה יימשך כמתוכנן). הצפי הוא שלאחר עדכון המס יזנק מחיר הגרסה הבסיסית שלה מ-170 אלף ש"ח לאזור ה-200 אלף ש"ח, וזה יהפוך אותה לכמעט ולא רלוונטית.

     

    טויוטה

    יבואני טויוטה היו ראשונים לפרסם מחירון חלקי, עוד לפני ה-1 באפריל, עם כמה מן ההתייקרויות של הדגמים העיקריים. הגרסה ההיברידית של טויוטה קורולה החדשה נותרה בקבוצת זיהום 2 ולכן מחירה לא השתנה, והוא מתחיל ב-134 אלף ש"ח. גרסת הבנזין התייקרה תחילה ב-3,000 ש"ח, אך מהר מאד הוחזר מחירה למחיר המקורי של 133 אלף ש"ח כדי לא לחסלה סופית מול הגרסה ההיברידית הקורצת.

    יאריס בגרסאות הבנזין התייקרה ב-2,000 ש"ח, ומחירה מתחיל מעתה ב-103 אלף ש"ח לרמת גימור "סול" הבסיסית. טויוטה פריוס פלוס התייקרה ב-5,000 ש"ח ומחירה כעת הוא 170 אלף ש"ח. הגרסאות ההיברידיות של טויוטה ראב 4 החדש צפויות להתייקר בסכום של כ-10 אלף ש"ח לפחות.

    מאזדה
    מאזדה 3 החדשה כבר הוצגה בעולם ותגיע ארצה במהלך השנה, אבל בינתיים משווק אצלנו הדור היוצא ומחירו מתייקר בעקבות עדכון המס ב-3,000 ש"ח. מחירה של מאזדה 3 מתחיל כעת ב-136 אלף ש"ח לרמת גימור 'ספורט', 139 אלף ש"ח לרמת גימור 'קומפורט' ו-147 אלף ש"ח לרמת גמור 'פרימיום'.

    CX3 היקר ממילא התייקר ב-2,000 ש"ח נוספים ומחירו מתחיל ב-139 אלף ש"ח לגרסת הבסיס, ועד ל-153 אלף ש"ח לרמת האבזור Special Edition.

    מאזדה CX5 התייקר ב-2,000 עד 3,000 ש"ח בהתאם לרמת הגימור. מחיר גרסת הבסיס, עם מנוע 2.0 ליטר, מתחיל מעתה ב-170 אלף ש"ח ומגיע עד ל-217 אלף ש"ח לגרסת האבזור הבכירה, עם מנוע 2.5 ליטר.

    מאזדה 6 המחודשת שהושקה לאחרונה היא הנפגעת העיקרית של מאזדה בסבב ההתייקרות הנוכחי. כל דגמי מאזדה 6 התייקרו ב-6,000 ש"ח, ומחירה מתחיל מעתה ב-176 אלף ש"ח לגרסת ה-2.0 ליטר הבסיסית ו-186 אלף ש"ח לגרסת ה-2.5 ליטר הבסיסית.

    מיצובישי

    הנפגע העיקרי מעדכון המס במותג מיצובישי הוא מיצובישי אאוטלנדר לגרסאותיו, שהתייקר בכ-2,000 ש"ח: גרסת החמישה מושבים הבסיסית עולה מעתה 160 אלף ש"ח וגרסת השבעה מושבים הבסיסית מתחילה ב-172 אלף ש"ח. מחירי גרסת ה-PHEV ההיברידית הנטענת של האאוטלנדר, אשר הושק לאחרונה, לא השתנו.

    מיצובישי אקליפס קרוס ומיצובישי ASX התייקרו ב-1,000 ש"ח לגרסאות הבסיס, מחירן מעתה הוא 150 ו-134 אלף ש"ח בהתאמה, וגרסאות האבזור הבכירות יותר של שני הקרוסאוברים התייקרו ב-2,000 ש"ח.

    סיטרואן
    על פי המחירון החדש של סיטרואן התייקרו רוב דגמי החברה ב-3,000 ש"ח בעקבות עדכון המס הירוק. כך מחירה של סיטרואן C3 יתחיל מעתה ב-103 אלף ש"ח, סיטרואן C3 איירקרוס תתחיל במחיר של 122 אלף ש"ח וסיטרואן C4 ספייסטורר תימכר במחיר התחלתי של 143 אלף ש"ח.

    מחיר גרסת הבסיס של סיטרואן קקטוס התייקר ב-5,000 ש"ח ויעמוד מעתה על 115 אלף ש"ח, כאשר הגרסה המאובזרת יותר התייקרה "רק" ב-3,000 ש"ח ומחירה הוא 118 אלף ש"ח.

    גם סיטרואן C4 גרנד ספייס טורר התייקרה ב-5,000 ש"ח לגרסת הבנזין שמחירה יחל ב-165 אלף ש"ח. גרסת הדיזל התייקרה ב-3,000 ש"ח ומחירה מתחיל מעתה ב-178 אלף ש"ח.

    סקודה
    עיקר ההתייקרויות בסקודה היו בדגמים הפופולאריים של המותג הצ'כי. סקודה פאביה בגרסה הידנית התייקרה ב-5,000 ש"ח ומחירה עומד עתה על 82 אלף ש"ח. מחיר הגרסה האוטומטית עלה רק ב-3,000 ש"ח ומתחיל ב-100 אלף ש"ח.

    מחירה של סקודה אוקטביה עלה בגרסאות העיקריות ב-1,000 ש"ח, ומעתה מתחיל ב-129 אלף ש"ח לגרסת ה-1.0 ליטר ו-135 אלף ש"ח לגרסת ה-1.5 ליטר.

    סקודה קארוק התייקר באופן משמעותי בכל גרסאותיו. מחיר גרסת ה-1.0 ליטר הבסיסית קפץ ב-8,000 ש"ח ומתחיל עתה ב-146 אלף ש"ח, ואילו גרסת ה-1.5 ליטר הבסיסית התייקרה ב-4,000 ש"ח ומחירה מתחיל מעתה ב-154 אלף ש"ח. גרסת הדיזל הבסיסית התייקרה ב-6,000 ש"ח ומחיה מתחיל עתה ב-146 אלף ש"ח.

    סקודה קודיאק התייקר ב-3,000 ש"ח לגרסאות הבנזין והדיזל הבסיסיות שמחירן יתחיל מעתה ב-183 אלף ש"ח. מחיר גרסת הבנזין 2.0 ליטר נותר ללא שינוי

    פורד
    ההתייקרויות פחות ישפיעו על היצע הדגמים המדולדל של פורד בישראל, כשהשינוי המשמעותי ביותר הוא במחירן של פורד קוגה המזדקן המתייקר ב-3,000 ש"ח בגרסת הבסיס שלו שתימכר מעתה במחיר מחירון רשמי של 152 אלף ש"ח פני מבצעי סוף עונה.

    פיג'ו
    עדכון המס הירוק גרם לרוב דגמי פיג'ו להתייקרות בגובה של 3,000 ש"ח, וזה כולל את פיג'ו 308 (החל מ-135 אלף ש"ח), פיג'ו 3008 (החל מ-153 אלף ש"ח ל-1.2 טורבו בנזין ו-158 אלף ש"ח ל-1.5 טורבו דיזל) ופיג'ו 5008 (החל מ-186 אלף ש"ח).

    פיג'ו 208 התייקרה ב-2,000 ש"ח לכל הגרסאות ומחירה מתחיל מעתה ב-106 אלף ש"ח ופיג'ו 2008 התייקרה בשיעור דומה ומחירה עומד על 123 אלף ש"ח לגרסת ה'פרימיום'.

    קיה
    בעקבות עדכון המס, קיה ספורטאז' חביב הקהל שהגיע ארצה לאחרונה במהדורתו העדכנית התייקר אף הוא. מחירה של גרסת הבנזין הבסיסית עומד על 148 אלף ש"ח, ואילו מחיר גרסת הדיזל עומד מעתה על 152 אלף ש"ח. בשני המקרים מדובר על התייקרות של 2,000 שקלים.

    גם קיה פיקנטו התייקרה קלות. גרסת ה-1.0 ליטר האוטומטית תימכר מעתה ב-66 אלף ש"ח (התייקרות של 1000 ש"ח). גרסת ה-1.2 הבסיסית נותרה במחיר של 80 אלף ש"ח, אך זהו מחיר שמלכתחילה "מנופח" כיוון שגרסה זו מיועדת לציי רכב. הגרסה המאובזרת של הפיקנטו הנמכרת ללקוחת פרטיים התייקרה ב-2,000 ש"ח ומחירה יעמוד מעתה על 82 אלף ש"ח.

    עוד התייקרויות בולטות בקיה: מחירה של קיה ריו האצ'בק עלה ב-2,000 ש"ח ל-105 אלף ש"ח, קיה סיד האצ'בק התייקרה ב-4,000 ש"ח ומחירה יחל מעתה ב-129 אלף ש"ח וקיה סטוניק התייקרה ב-2,000 ש"ח לגרסת ב-1.4 ליטר וב-3,000 לגרסת הטורבו.
    כמו במקרה של יונדאי סונטה, גם קיה אופטימה היברידי נעדרת לעת עתה מהמחירון של קיה ומחירה אמור להתפרסם בהמשך כאשר היא צפויה להתייקר בעשרות אלפי שקלים.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    מכת בחירות: מחירי המכוניות עלו עם עדכון המס הירוק

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.