• Ad
  • בזמן שגוגל וחלק מיצרני הרכב משקיעים משאבים אדירים בפיתוח מכוניות ללא נהג, ביגואר ובפורשה לא בטוחים שבני האדם בכלל מעוניינים בטכנולוגיה כזו. האם מדובר בניסיון נואש להיאחז בעבר או בראיה מפוכחת של המציאות הטכנולוגית?
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    inside_automated_driving-at_lightבזמן שגוגל וחלק לא מבוטל מיצרני הרכב משקיעים משאבים אדירים בפיתוח טכנולוגיית נהיגה אוטונומית, יש מי (בעיקר במותגים המזוהים עם חווית הנהיגה) שפחות מתלהבים מהקדמה ולא ממהרים להתקדם בכיוון הזה.

    יצרנית הרכב הבריטית יגואר החליטה לאחרונה להשקיע סכום לא מבוטל בפיתוח טכנולוגיה לנהיגה אוטונומית ובימים אלה החלה, בשיתוף חברת "בוש", בניסוי ראשוני בתחום במסגרתו מספר רכבים צוידו בחיישנים רבים המקליטים נהיגה אנושית למאגר נתונים שיאפשר לבנות מערכת נהיגה אוטומטית ראויה.

    עוד ב-TheCar:
    ההאקר שפרץ לאייפון בנה מכונית אוטונומית במרתף הביתי
    גוגל – מאחורייך: אפל שכרה בסיס צבאי לפיתוח מכונית אוטונומית
    המכונית האוטונומית של טויוטה לומדת את הדרך לעבודה

    "מכוניות אוטונומיות צריכות לנהוג כמו בני אדם ולא כמו רובוטים, ועד שלא נגיע ליכולת כזו לא נציע נהיגה אוטונומית במכוניותינו", ציין דר' וולפגנג אפל, ראש מחלקת המחקר והטכנולוגיה ביגואר, בתגובה לתלונות שנשמעו על מערכות הקיימות בשוק שמצד אחד נוהגות בזהירות יתרה שמקשה עליהן להשתלב בתנועה ומאידך לא פעם מבצעות שינויי כיוון ובלימות חדות מדי.
    "כדי שהלקוחות יקבלו את הטכנולוגיה הזו ויפקידו בה למעשה את חייהם היא חייבת להיות מסוגלת לתפקד כמו בני אדם ולהבין את התנהגות הנהגים מסביב ולא רק את חוקי התנועה".

    145734_1_5בפורשה היו הרבה יותר נחרצים ואוליבר בלום, המנכ"ל הנוכחי של החברה אותה ייסד פרדיננד פורשה, מהנדס מבריק ואחד האנשים המשפיעים בעולם הרכב במאה ה-20, הצהיר השבוע כי "הלקוחות שלנו רוצים לנהוג בעצמם. מכשירים כמו אייפון מיועדים לכיס, לא לנהיגה על הכביש".

    עם זאת בפורשה הבהירו שהם לא מתנגדים לקדמה בכלל ולראיה פיתוח של גרסאות היברידיות לכל ליין הדגמים, כולל ה-911, והשקעה של קרוב למיליארד יורו בתכנון והקמת מפעל לייצור ה-Mission-E, מכונית סאלון-יוקרה ספורטיבית וחשמלית מלאה שאמורה להתחרות בטסלה.

    ימים יגידו האם הגישה של יגואר ופורשה, הגורסת שעוד מוקדם להוציא את הנהג האנושי מהמשוואה, היא זו שתתאם את המציאות בשנים הבאות או שמדובר, כמו שלל ההפחדות מצידם של יצרני כרכרות הסוסים בשלהי המאה ה-19, בניסיון פתטי להיאחז בעבר לנוכח מציאות שמשתנה במהירות ובתחילת פרפורי הגסיסה של תעשיית הרכב כפי שאנו מכירים אותה היום.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    מכונית ללא נהג? לא כל יצרני הרכב מתלהבים

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.