• Ad
  • אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    סוזוקי מציגה שתי צלליות מסתוריות לקראת תערוכת ז'נבה, וההערכות הן שמדובר בהצצה ראשונה אל מחליפו של ג'ימני, ואל מכונית חדשה שתתחרה בניסאן נואט ובהונדה ג'אז

    סוזוקי פרסמה 'טיזר' כפול לקראת תערוכת המכוניות של ז'נבה, שתתקיים בעוד כשלושה שבועות: שתי צלליות של מכוניות תצוגה עם שמות ותיאורים מאד כלליים ולא מחייבים אודות ייעודן בחיים.

    למקורות שונים יש השערות שונות בנוגע לשני דגמי התצוגה, אבל לפני שנגיע אליהם כדאי לזכור שאנשי סוזוקי הבטיחו בעבר שש השקות של מכוניות חדשות בשנים 2014-2016, ומהן כבר ראינו את 'סלריו' – מחליפת ה'אלטו', ואת 'ויטארה' החדשה שתתייצב לצדו של S-CROSS.

    היחס שבין ויטארה ל-S-CROSS הוא ככל הנראה המפתח לפענוח החידות של סוזוקי, היות שאנשי החברה כבר מסרו בעבר שהאסטרטגיה העתידית שלהם מבוססת על כך שבכל פלח שוק תהיה להם מכונית אחת "אמוציונלית", ומכונית אחת "רציונלית", שייבנו על מכלולים משותפים.

    לחידה הראשונה של סוזוקי קוראים iM-4 והצללית שלה חושפת ג'יפון קשיח למראה וריבועי, אבל בעל קווים מודרניים למדי. ההיגיון מחייב שלאחר כמעט 18 שנים בשירות מדובר סוף סוף במחליפו של ג'ימני המזדקן, והאמירה לפיה מדובר ב"מיני 4X4 אייקוני" מחזקת מאד את הרעיון הזה.

    עם זאת, אנשי סוזוקי מדברים על "הצעה חדשה" שגם "מעניקה השראה אמיתית לנהגים", וזאת עלולה להיות התוצאה של כותב הודעות לעיתונות על יותר מידי סאקי, או דווקא רמז להפתעה מסוג אחר.
    מצד אחד, מחליפו של ג'ימני אמור ככל הידוע להופיע בשנה הבאה ותחילת המכירה שלו מיועדת לשנת 2017, לכן יש שטוענים שמדובר דווקא בקרוס-אובר חדש, נוסף, קטן מ'ויטארה' החדשה או המקביל ה"אמוציונלי" שלה.
    מצד שני, נראה שסוזוקי כבר מכוסה די טוב בכל הקשור לקרוס-אוברים והג'ימני באמת זקוק כבר למחליף מודרני, לכן הפתרון הפשוט יכול להיות גם הפתרון הנכון.

    הונדה ג'אז או סוזוקי סוויפט?

    לחידת סוזוקי השניה קוראים iK-2 והצללית שלה נראית בעלת קווים עגלגלים ומתוחים שלא על-פי דרכה של סוזוקי.
    אנשי החברה מתארים אותה כ"מכונית לפלח השוק הקומפקטי", אבל חשוב לזכור שבעידן הנוכחי סוזוקי תמיד בנתה מכוניות קטנות בחצי מידה מן הקטגוריה שאליה כיוונו (S-CROSS, למשל, תואר על-ידם כמתחרה בניסאן קשקאי למרות שהוא קטן ממנו).

    המשמעות היא שמדובר במכונית גדולה מעט מ'סוויפט' הנוכחית, אולי מחליפה ל-SX4, על אף שיש מי שסבורים שמדובר פשוט ברמז ראשון למחליפתה של 'סוויפט', שצפויה להיות מושקת בתחילת 2017.

    מחליפת הסוויפט או מתחרה בהונדה ג'אז? סוזוקי iK-2 תוצג בז'נבה.
    מחליפת הסוויפט או מתחרה בהונדה ג'אז? סוזוקי iK-2 תוצג בז'נבה.

    עם זאת, הרבה יותר הגיוני שהמכונית ה"אמוציונלית" שתחליף את סוויפט תהיה לא פחות מיוחדת למראה, אולי אפילו יותר, מסוויפט הנוכחית, ושהיא תהיה אף יותר צעירה וספורטיבית ממנה. לא זה מה שעולה מן הצללית של iK-2.

    הרמז היחיד בהודעה לעיתונות של סוזוקי הוא שמדובר ב"מכונית נוחה", ועל כך מתבססת ההנחה שמדובר במכונית סופר-מיני במבנה מונובוקס מוגבה, שיהיה על הגבול שבין הונדה ג'אז לבין ניסאן נואט או טויוטה יאריס ורסו – כלומר מיקרו-ואן מוגבה עם שפע של מקום למטען ולנוסעים גבוהים (או מבוגרים), אם כי זה אומר שהתצורה הסופית שלה תהיה שונה מן הצללית שלפניכם.

    כך או אחרת לא נצטרך לעצור את הנשימה לעוד הרבה זמן, שהרי תערוכת ז'נבה כבר בפתח והפתרונות לחידות סוזוקי יוצגו לכל המאוחר בשבוע הראשון של מרץ.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    מכוניות החידות של סוזוקי

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.