• Ad
  • מנכ"ל ענקית הטכנולוגיה אינטל שרכשה לאחרונה את מובילאיי הישראלית סבור כי למכוניות האוטונומיות תהיה השפעה נרחבת על החיים שלנו ומעבר לשחרור ממלאכת הנהיגה ולמניעת תאונות דרכים, הטכנולוגיה תעזור גם בצמצום עומסי התנועה ותוכל אף לשמש בסיוע לפענוח פשעים ולכידת עבריינים
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    לכולם ברור כי מעבר לשחרורם של בני האדם מהצורך לנהוג ממקום למקום, המעבר למכוניות אוטונומיות יביא לצמצום משמעותי במספר תאונות הדרכים ולירידה של הקטל בדרכים, אבל לטענת בריאן קרזניץ', מנכ"ל אינטל, המכונית האוטונומית תוכל לעזור גם במלחמה בפשע.

    קרזניץ', העומד בראש ענקית הטכנולוגיה שכזכור רכשה לפני מספר חודשים את מובילאיי הישראלית, מהחברות המובילות בעולם בפיתוח טכנולוגיה למכוניות ללא נהג, בתמורה ליותר מ-15 מיליארד דולרים, סבור כי ניתן לרתום את מערך המצלמות שבהן כל מכונית אוטונומיות תצויד כדי לשמש כמצלמות אבטחה במקרה הצורך.

    "מכוניות עם טכנולוגיה אוטונומית יהיו בעוד כמה שנים בכל מקום במספרים אדירים ומשום שלבד ממצלמות המכוניות האוטונומיות יהיו מצוידות גם בחיישני GPS  לזיהוי מיקום וקישור לרשת האינטרנט, ניתן יהיה להיעזר במצלמות שלהן כדי לאתר בקלות רכב נמלט על פי לוחית הרישוי שלו", ציין קרנזיץ' בכנס טכנולוגי בקליפורניה. "יתרה מזאת, משום שבעתיד כל המכוניות יהיו מצוידות במצלמות ברזולוציה גבוהה ניתן יהיה להיעזר בהן כדי לפענח פשעים – מפריצות לבתים וכלי רכב ועד למקרי רצח", הוסיף קרנזיץ'.

    עוד ב-TheCar:
    מה זאת אהבה: נעצר ב"וולנטיינ'ס דיי" לאחר שגנב מכוניות כדי להגיע לסיפוק מיני
    מעצר אונליין: גנב הרכב נלכד בזכות נעילה מרחוק של דלתות הרכב
    פרצה קוראת לגנב: רכבים עם מערכת Keyless חשופים לגניבה

    על אף שאין ספק שהרוב המוחלט של האנשים הנורמטיביים יהיו שמחים לעזור למגר את הפשע וללכוד עבריינים, לגמרי לא בטוח שכולם יהיו שמחים לאפשר לרשויות גישה חופשית למחשב הרכב שלהם ולמצלמותיו. מנכ"ל אינטל מצידו מנסה להרגיע  את החרדים לפרטיותם: "נצטרך לשים מגבלות רבות לגישה ולא לאפשר לכל שוטר זוטר להתחבר למסד הנתונים, כמו כן נצטרך להצפין את הנתונים על מנת למנוע כל אפשרות לחבר בין נתונים המתקבלים מרכב מסוים המצוי במיקום כלשהו לזיהוי בעלי הרכב. זה משימה לא פשוטה ועל כן אני בטוח שנדרש בתחום זה פיתוח רב וקביעת חוקים ברורים ועל אף שאני בהחלט מבין את הרתיעה של אנשים מסוימים מהטכנולוגיה, אני סבור שהתועלת לחברה של מערך מצלמות שכזה עולה בהרבה על החששות מפגיעה בפרטיות".

    קרזניץ' משוכנע לחלוטין שהמכונית האוטונומית תעשה רק טוב למין האנושי וציין בכנס כי מעבר לצמצום מספר התאונות ועזרה למלחמה בפשע אפילו אם רק 25 אחוזים מהמכוניות על הכבישים יהיו אוטונומיות עומסי התנועה והפקקים יקטנו בצורה משמעותית.

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    מכוניות אוטונומיות יסייעו במלחמה בפשע?

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.