• Ad
  • מי אמר שאי אפשר להשיג ציון בטיחות מרבי ב-EuroNCAP?

    שבעה מתוך תשעה דגמים חדשים שרוסקו בפרוייקט הבטיחות החשוב ביותר בעולם השיגו את הציונים המרביים, פשוט מפני שהיצרנים שלהם החליטו להשקיע בבטיחות
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    פרויקט EuroNCAP מכה שוב, ומוכיח מדוע מדובר בפרויקט הבטיחות החשוב ביותר בעולם.

    בסדרת תוצאות שפורסמה אתמול השיגו 7 מתוך 9 דגמים שנבחנו את חמשת הכוכבים הנכספים – הציון המרבי במבחני הריסוק והבטיחות של הפרויקט.
    ביצועים אלה מהווים תשובה ניצחת לכל מחפשי התירוצים שטוענים שהעלאת הסטנדרטים של מבחני הריסוק מונעת מן היצרנים, ולכל הפחות מקשה עליהם מאד, להגיע לתוצאות הטובות שנדרשות כיום.

    תוצאות אלה גם מדגישות שוב את הגאונות שבשיטת העבודה של קברניטי הפרויקט, אשר מאלצים את יצרניות הרכב להתאמץ ולהשקיע יותר כדי לבלוט לטובה במבחנים ההשוואתיים.

    כאמור, סדרת המבחנים החדשה מגלה ביצועי ריסוק טובים מאד ושיפור ניכר בזמינות של מערכות בטיחות למניעת תאונות. גם שני הדגמים שלא קיבלו את הציון המרבי קיבלו ציונים מכובדים בטווח שמזכה ב-4 כוכבים.

     

    וולבו XC90 ציון מרבי בסעיף מערכות הימנעות מתאונה וסיוע לנהג
    וולבו XC90: ציון מרבי בסעיף מערכות הימנעות מתאונה וסיוע לנהג

     

    אחד ה"מאבקים" המעניינים ביותר הפעם הוא בין שני קרוס-אוברים גדולים ויוקרתיים, אאודי Q7 – למעשה 'ספינת הדגל' העכשווית של אאודי, מול וולבו XC90 – שהוא הבכיר בדגמי היצרן השבדי.
    לדברי אנשי הפרויקט, למרות ששניהם קיבלו את הציונים המרביים של חמישה כוכבים היה זה XC90 ש"עשה את הרושם הרב ביותר", בזכות יכולותיו בתחום ההימנעות מתאונה.

    XC90 קיבל 97 אחוזים מן הציון המרבי בהגנה על יושביו לעומת 94 אחוזים ל-Q7, והוא גם קיבל את מלוא 100 האחוזים במערכות הימנעות מתאונה לעומת 76% לאאודי.

    לדברי אנשי EuroNCAP – הביצועים הטובים של פולקסוואגן טוראן (88% בריסוק, 89% בהגנה על ילדים ו-76% במערכות בטיחות), וצמד ה'אחים' לבית פורד – גלאקסי ו-SMAX (87% בריסוק ובהגנה על ילדים ו-71% במערכות בטיחות), הם "חדשות טובות למשפחות עם ילדים", בין השאר מפני שהם מציעים שני מושבים אחוריים שעומדים בתקן i-Size החדש לריסון ילדים, כסטנדרט.

    גם רנו קאדג'אר, הקרוס-אובר הגדול החדש של רנו (עם ציונים של 89%, 81% ו-71% בריסוק, הגנה על ילדים ומערכות בטיחות), וטויוטה אוונסיס החדשה (93%, 85% ו-81%) קיבלו את הציונים המרביים של חמישה כוכבים, ואנשי הפרויקט אומרים ש"שניהם מספקים ביצועי בטיחות מעולים".

    אנשי הפרויקט מזכירים גם שההגנה על יושבי המכונית בעת תאונה היא עדיין "עמוד השדרה" של המבחנים שלהם, אולם הזמינות והביצועים של מערכות להימנעות מתאונה וסיוע לנהג ותמיכת נהג, "אשר בסופו של דבר תסלול את הדרך לכלי רכב אוטונומיים", הופכים חשובים יותר ויותר.

    שני כלי הרכב שהשיגו ציון פחות משכנע של ארבעה כוכבים הם המיני-קרוס-אובר מאזדה CX-3 (85%, 79% ו-64%), והטנדר החדש של מיצובישי – L200 (טריטון, שהשיג 81%, 84% ו-64%). לדברי אנשי הפרויקט אלה מציעים רמת בטיחות כוללת טובה אם כי טריטון לא מצויד במערכת בלימת חירום אוטונומית, ואילו מאזדה CX-3 מציע מערכת כזאת רק כאופציה אבל לא צפוי שלקוחות רבים יבחרו בה היות שהיא כרוכה בתוספת תשלום.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.