• Ad
  • שלוש שנים לאחר הופעת הבכורה האירופאית שלה שדרגה מיצובישי את אחת ממכוניות הציים הנמכרות ביותר בישראל. בין השאר נוספו 8.5 ס"מ לאורך הכללי, ושודרגו חומרי תא הנוסעים
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    כחודשיים לאחר שחשפה בלוס אנג'לס את הגרסה האמריקנית של 'ספייס סטאר' בחרה מיצובישי לחשוף, בצנעה, את הגרסה האירופית של 'ספייס סטאר' – אחת ממכוניות הציים הנמכרות ביותר בישראל – בתערוכת בריסל.
    השיווק של ספייס סטאר המחודשת באירופה מתחיל כבר בימים אלה.

     

    מיצובישי ספייס סטאר 2016 - 003

     

    ספייס סטאר ("מיראז'" בבריטניה וברוב המדינות מחוץ לאירופה) מוגדרת על-ידי מיצובישי כ"מכונית הכניסה" שלה לפלח הסופר-מיני, על אף שבפועל זאת מכונית "מיני פלוס", כלומר (כמו ניסאן מיקרה) על הגבול העליון של מכוניות מיני והגבול התחתון של הסופר-מיני.

    מתיחת הפנים של המכונית מעלה אותה טיפ טיפה לכיוון שאליו כיוונה מיצובישי מלכתחילה, היות שמעצבי ומהנדסי החברה האריכו את האורך הכולל שלה (מבלי לגעת כמובן בבסיס הגלגלים) ב-8.5 ס"מ, מהם כ-1.5 ס"מ קדימה ועוד 7 ס"מ מאחור.

    בנוסף, אנשי מיצובישי טוענים שהם "קיבלו משוב מלקוחות אירופאים" ובעקבותיו ביצעו כיול מחדש של המתלים באופן ש"שיפר את התנהגות הכביש ויציבות הנסיעה" – ללא ספק לא התכונות הבולטות ביותר לטובה בדגם המקורי.
    כיול המתלים כולל הקשחה של הקפיצים הקדמיים ושינוי רמת השיכוך של בולמי הזעזועים כדי לצמצם את זויות הגלגול ולשפר את נוחות הנסיעה.

    עבור מיצובישי, בעולם ובוודאי בישראל, ספייס סטאר וגרסת הסדאן שלה – 'אטראז", היא לא פחות מאשר מוצר אסטרטגי ואחד ממחוללי המכירות החשובים.

    המכוניות הללו נבנו כחלק מ"פרויקט גלובלי קטן" (“Global Small”) שמיצובישי יזמה בשנת 2009 כדי להתאים מכונית קטנה וזולה אחת גם לשווקים המתפתחים וגם לשווקים "בוגרים" דוגמת ארה"ב ואירופה, והן מדורגות כיום במקום הרביעי בסך המכירות העולמיות של היצרנית היפנית, אחרי ASX (אשר עדיין לא מיובא לישראל), L200 ('טריטון' בדור הנוכחי שלו) ואאוטלנדר.

    עם המכוניות הללו הציגה מיצובישי שני מנועים חדשים, בנפחי 1.0 ו-1.2 ליטר, ולטובת הייצור שלהן הוקם בתאילנד מפעל חדש עם כושר ייצור שנתי של 165,000 יחידות.

     

    מיצובישי ספייס סטאר 2016 - 001

     

    מתיחת הפנים של ספייס סטאר כוללת עיצוב מחדש של החזית ושל הירכתיים עם פרצוף שכולל פגושים מודגשים ושבכה קדמית רחבה ונמוכה יותר, פנסים קדמיים מעוצבים מחדש (לטענת מיצובישי זה גם ישפר את האירודינמיות של המכונית), והדגשה דומה גם של האחוריים.

    המכונית קיבלה שתי אופציות נוספות לצבעי גוף, שדרוג הריפוד וכמה מחלקי הפלסטיקה של סביבת הנהג, גלגל הגה חדש עם אינסרטים של פלסטיק בגוון "פיאנו", ושדרוג של היצע האבזור.
    נוסף לשיפורי המתלים טוענים אנשי מיצובישי גם לכיול מחדש של ההיגוי, "לטובת דיוק ושליטה טובים יותר".

     

    מיצובישי ספייס סטאר 2016 - 007

     

    מול הנהג ניצב כעת לוח מכשירים מחודש, ברור ונעים יותר לעין ועם תאורה לבנה במקום צהבהבה, וגם מערכת מולטימדיה חדשה (בדגמים המאובזרים) שכוללת את הדור האחרון במערכות המקושרות של מיצובישי – כולל חיבור למכשירי אנדרואיד ואפל, ומסך מגע בגודל 6.5 אינטש. כל המכוניות יקבלו כסטנדרט מערכת לסיוע בזינוק בעליה.

    גם חישוקי הגלגלים, בקוטר 14 ו-15 אינטש, קיבלו עיצוב מחדש "כדי לשפר את תחושת הדינמיות החדשה ולמלא טוב יותר את קשתות הגלגלים", ובתא המטען יש כעת משטח שיוצר רצפת הטענה שטוחה ומתחתיו אפשר להסתיר מטען.

    נכס אסטרטגי

    ספייס סטאר ואטראז' הפכו לאחד הנכסים החשובים של מיצובישי בישראל ולכח המניע את הזינוק שלה במעלה טבלת המכירות (אל המיקום החמישי בסיכום 2015) – בעיקר כמובן בקרב ציי רכב בכלל וצה"ל בפרט.

    כך גם הפך השוק הישראלי לשוק השני בחשיבותו עבור מיצובישי אחרי גרמניה.

     

    בהודעה לעיתונות שפרסמו היפנים עם חשיפת מתיחת הפנים הם מדווחים שמאז תחילת הייצור של ספייס סטאר, בחודש מרץ 2012, נמכרו ממנה בסך הכל כ-330 אלף יחידות, מהן נמכרו באירופה קרוב ל-71,000.
    נוסף לאלה נמכרו באירופה יותר מ-10,000 אטראז' (מאז שנת 2014).

    בסיכום המכירות באירופה מדווחת מיצובישי על 27,527 מסירות של ספייס סטאר בגרמניה, ומיד לאחריה 8,346 מסירות בישראל, אשר מקדימה את הולנד (מדינה שידועה בחסכנותם של אזרחיה, ובה נמכרו 8,231 יחידות), בריטניה (5,981 יחידות), דנמרק (4,888 יחידות) ואיטליה (2,369).

    אצלנו, עם 2,788 ספייס סטאר ועוד 5,339 אטראז' שנמסרו במהלך 2015 אחראיות המכירות של המכונית הזאת ליותר מ-50% מכלל המכירות של מיצובישי בישראל.

     

    מיצובישי ספייס סטאר 2016 - 004

     

    לקריאה נוספת:

    מיצובישי חשפה את הדור החדש של אאוטלנדר

     

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    מיצובישי חשפה מתיחת פנים אירופאית לספייס סטאר

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.