• Ad
  • מיני הפכה למאקסי: קלאבמן החדשה היא הגדולה בין דגמי מיני

    קלאבמן החדשה מבוססת על פלטפורמה משותפת לב.מ.וו, וזאת המכונית הגדולה והמרווחת ביותר של המותג מיני. החידוש הגדול: עיצוב סביבת הנהג
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    תנו למספרים לדבר: אורכה של קלאבמן החדשה, מכונית שאמנם נושאת את העיצוב ואת הסמל של המותג 'מיני' אבל נשלחת להתמודד במחוזות שבהם מעולם לא התגלגלה אף מיני אחרת, הוא 425.3 ס"מ, כלומר 27 ס"מ יותר מן הדגם המוחלף שנשא את אותו שם.

    רוחבה של המכונית גדל ב-9 ס"מ משמעותיים – דרמטיים צריך לומר, ועומד כעת על 180 ס"מ, הגובה שלה צמח ב-1.5 ס"מ, ובהשוואה לדגם הגדול ביותר של מיני כיום – קאנטרימן, זאת מכונית ארוכה יותר בכמעט 16 ס"מ, רחבה יותר בסנטימטר, ונמוכה בכמעט 12 ס"מ.
    בסיס הגלגלים של המכונית ארוך כעת ב-10 ס"מ (ומשתרע על 267 ס"מ), ונפח תא המטען גדל ב-100 ליטרים מאד משמעותיים, עד ל-360 ליטר עם מושבים אחוריים זקופים, או 1,250 ליטר כשהם מקופלים.

    P90187544_highRes

    מיני קלאבמן החדשה מבוססת על פלטפורמת UKL המודולרית החדשה של ב.מ.וו, שעליה בנויה גם סידרה 2 'טורר', אבל גם זה, וגם השימוש בפלדה בחוזק מתיחה גבוה לא סייע למהנדסי מיני להתגבר על אחת הבעיות שגרמה הגדלת הממדים – תוספת המשקל – והמכונית החדשה שוקלת כעת 155 ק"ג יותר מזו היוצאת.
    הפעם נפטרה מיני מן התצורה המוזרה של דלת הצד הלא שימושית, ובמקומה מותקנות ארבע דלתות קונבנציונליות, ואילו מאחור מותקנות שתי דלתות שנפתחות לצדדים, מה שמכונה "דלתות אסם", אחרת אי אפשר היה לקרוא למכונית הזאת בשמה.

    P90187556_highRes

    העיצוב החיצוני של קלאבמן נראה במידה רבה כמו העתק מנופח של גרסת ההאצ'בק 5 דלתות, וכך נראה גם עיצוב פרצופה של המכונית, וזה אולי יקל עליה להשתלב בין שני המחוזות שאותם היא נשלחת לכבוש: השוק הלוהט של קרוס-אוברים מודרניים והשוק החשוב של מכניות סטיישן ספורטיביות.

    החידוש הגדול: סביבת הנהג

    יש שאהבו את השינוי הגדול ביותר במכונית החדשה ואחרים אולי לא, אבל איש לא יכחיש שהוא מתגבר על הבעיה הגדולה ביותר של כל מכוניות מיני באשר הן: הקרבת השימושיות על מזבח העיצוב.
    עיצוב הפנים החדש של המכונית שונה מהותית מכל מה שהכרנו עד היום ועל אף שהוא משמר כמה מן האלמנטים היסודיים של מיני, כמו החלק המרכזי, העגול, של הדאש בורד (שלתוכו מוטמע כעת מסך מגע ולא לוח שעונים) המכונית בכללותה נראית כעת ממקום מושבו של הנהג כבוגרת ופחות מצועצעת.

    P90187485_highRes

    בלם היד אלקטרוני והשליטה במערכת המולטימדיה ובפונקציות נוספות מבוצעת באמצעות חוגה סיבובית בסגנון i-Drive אשר ממוקמת בין המושבים הקדמיים, וכצפוי הועמסו על המכונית כל מערכות הסיוע-לנהג שמוכרות בב.מ.וו. החל במצלמת רוורס והתראת התנגשות מאחור, דרך תצוגה עילית ובקרת שיוט אקטיבית וכלה במערכת בלימה אוטונומית.

    מגוון המנועים לעת ההשקה כולל שני מנועי טורבו-בנזין וטורבו-דיזל, וכולם מחוברים לתיבת הילוכים ידנית בעלת שישה יחסי העברה או לאחת משתי תיבות הילוכים אוטומטיות – בעלות שישה ושמונה יחסי העברה.

    P90187472_highRes

    מנוע הטורבו-בנזין הבסיסי, שמניע את גרסת 'קופר' הוא המנוע התלת-צילינדרי בנפח 1.5 ליטר שמספק 136 כ"ס ו-23 קג"מ ומאיץ את המכונית מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 9.1 שניות.
    הטורבו-בנזין החזק יותר, של קופר S, הוא ארבעה צילינדרי בנפח 2.0 ליטר שמספק 192 כ"ס ו-29 קג"מ ומאיץ את המכונית מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 7.2 שניות, ואילו מנוע הטורבו-דיזל של קופר D הוא ארבעה צילינדרי בנפח של 2.0 ליטר שמספק 150 כ"ס, 34 קג"מ, וביצועי תאוצה מעמידה ל-100 קמ"ש של 8.6 שניות. בעתיד תתווסף לקלאבמן גם גרסה היברידית-נטענת עם מנוע שלושה צילינדרי שישודך למערכת חשמלית.

    מיני קלאבמן החדשה תוצג רשמית בפני קהל בתערוכת פרנקפורט הקרובה, בספטמבר, ומכירתה באירופה תחל מיד לאחר מכן. בישראל היא צפויה ברבעון הראשון של 2016.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.