• Ad
  • מחקר: נהיגה משתפת עלולה לגרום לעליה בתאונות

    חוקרים מאוניברסיטת שיקגו טוענים ששירותי נהיגה משתפת גרמו לעלייה במספר כלי הרכב על הכבישים ומכאן גם לגידול במספר התאונות והנפגעים. אובר וליפט: המחקר פגום
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    מחקר שנערך באוניברסיטת שיקגו מעלה אפשרות שאימוץ מאסיבי של שירותי נהיגה משתפת כמו אובר (Uber) וליפט (Lyft) בערים אמריקניות גרם לגידול במספר התאונות והנפגעים. לפי המחקר אפשר ליחס לאפליקציות הנסיעה המשותפת "תרומה" של כ-2%-3% במספר ההרוגים בערים אמריקניות, ובהכללה – כאשר לוקחים בחשבון את כלל מספר הרוגי תאונות הדרכים ברחבי ארה"ב, זאת עלולה להיות תוספת שנתית של כ-1,100 הרוגים.

    חוקרי אוניברסיטת שיקגו בדקו את קצב האימוץ של שירותי התחבורה המשתפת בכל עיר אמריקנית עם יותר  מ-10,000 תושבים וזאת באמצעות בדיקת מספר החיפושים של שם השירות במנוע החיפוש גוגל. במקביל הם סרקו את נתוני התאונות הקטלניות שמפרסמת הרשות הלאומית הפדרלית לבטיחות בדרכים (NHTSA) ולדבריהם מצאו גידול במספר ההרוגים בכל עיר שאליה חדרו אפליקציות שיתוף הנסיעות. עוד עולה מהמחקר שעם חדירת השירותים אפשר לראות גם ירידה במחירי הדלק, עלייה בכמות הנסועה (סך הקילומטרים שמבוצעים בפועל), עלייה במספר המכוניות החדשות ועלייה בגודש התנועה.

    המחקר לא טוען או אף רומז שדווקא נהגי האפליקציות מעורבים ביותר תאונות מאשר האוכלוסייה הכללית, היות שלפי הניתוח של החוקרים נגרם הגידול במספר התאונות והנפגעים רק מכיוון שהשירותים הללו העלו מכוניות נוספות לכבישים. ״הטכנולוגיה הופכת את הנוחות של נסיעה ברכב לקלה יותר ואנשים פשוט נוסעים יותר מאי פעם״, אמר פרופסור ג׳ון באריוס, אחד ממובילי המחקר. ״עם זאת – צריך להבין שלזמינות הזאת יש גם תופעות לוואי״.

     

     

    באריוס וצוותו טוענים גם שהשירותים מתמרצים את נהגי האפליקציות לנסוע ברחבי הערים גם ללא נוסעים פשוט כדי להיות זמינים להסעות של לקוחות מזדמנים כדי לפרנס את עצמם, וכך הופכת הבעיה לחמורה יותר. ״החברות מעודדות נהגים להישאר על הכבישים כדי שיהיו זמינים באופן מידי״, נכתב במחקר.

    דובר של חברת ליפט כינה את המחקר ״פגום באופן יסודי״, והוסיף: ״מחקרים רבים הראו ששירותי נסיעה משתפת הפחיתו את מספר המקרים של נהיגה בשכרות ותחת השפעת סמים, הוסיפו אפשרות לתחבורה בטוחה באזורים שבהם אפשרות כזאת לא הייתה קיימת, ושיפרו באופן דרמטי את המוביליות בערים״.

    מאובר נמסר בתגובה: ״צוות מחקר הדאטה שלנו עבר על הדו״ח הזה ומצא אותו פגום. אובר תורמת רבות לבטיחות בדרכים ואנחנו מתייחסים באחריות רבה לחובה לשמור על הציבור בטוח״.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.