• Ad
  • אחרי בריטניה, גם בארצות הברית כבר מבינים שמצלמות האכיפה לא תורמות לצמצום מספר ההרוגים אלא להיפך מכך ושוקלים ברצינות לצמצם באופן משמעותי את מספרן. בישראל, לעומת זאת, למרות העליה המתמדת במספר ההרוגים מאז יציאתו של פרויקט המצלמות לדרך ב-2012, הצבת המצלמות נמשכת בקצב מואץ
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    gatso-speed-redlight-225x300בניגוד למגמה העולמית, על אף השיפור המשמעותי ברמת הבטיחות האקטיבית והפסיבית של כלי הרכב החדישים ולמרות השקעה מסיבית למדי בתשתיות כבישים, בשנים האחרונות נרשמה עליה מדאיגה בקטל בכבישי ישראל.

    מומחי בטיחות מעריכים שאחת הסיבות המרכזיות לעליה במספר התאונות קשורה לנהיגה מוסחת בעיקר כתוצאה משימוש אינטנסיבי במכשירי סמארטפון בזמן נהיגה. עם זאת, כפי שדיווחנו כאן בעבר, בהחלט יתכן שגם מצלמות התנועה האוטומטיות (מצלמות מהירות ואור אדום) שהוצבו בכבישי ישראל מאז 2012 כחלק מפרויקט א 3' הגרנדיוזי והיקר "תרמו" דווקא להעלאת מספר התאונות.
    כך, למשל, ב-2015 נרשמה עליה של 18 אחוז במספר ההרוגים בכבישים הבינעירוניים בהם מוצבות מרבית מצלמות המהירות.

    עוד ב-TheCar: 
    המחדל: ידעו על סכנת מצלמות הרמזור, אך התקינו עשרות
    בזמן ששתקתם: מערך מצלמות המהירות גדל בכ-20%
    למרות המצלמות: עלייה של כ-18% במספר ההרוגים בכבישים בינעירוניים

    במקביל, לאחרונה אנו מתבשרים על עוד ועוד מדינות וערים בארצות הברית שמטילות ספק ביעילות של מצלמות רמזור ומהירות אוטומטיות להפחתת מספר התאונות ומחליטות לבטל אותן.

    השבוע היה זה תורה של העיר טמפה שבפלורידה, המונה כ-350 אלף תושבים. מדו"חות שהוגשו לחברי העיריה עולה שבצמתים בהם הוצבו מצלמות אור אדום חל זינוק חד של בין 40 ל-51 אחוזים(!) במספר התאונות.

    newspress_speed_camera+speed_signהנתונים המדאיגים מטמפה מצטרפים למחקר מקיף שנערך לאחרונה בכל מדינת פלורידה (המדינה השלישית בגודלה במספר התושבים בארצות הברית) המציג עליה של 14.6 אחוזים בממוצע במספר התאונות בצמתים בהם הוצבו מצלמות אור אדום.

    על פי נתונים שפרסם ה-IIHS (ארגון בטיחות השייך לחברות הביטוח בארצות הברית ונחשב למקצועי ולמחמיר במיוחד), מאז 2012 חלה ירידה של 18.7 אחוזים במספר מצלמות הרמזור בכבישי ארצות הברית בעקבות חוסר היעילות שלהן (וכפי שמתברר לאחרונה שוב ושוב אף להיפך מכך) בצמצום מספר התאונות והנפגעים.

    לא מדובר בתגלית מהפכנית. לזכור שכבר לפני מספר שנים, עוד לפני שפרויקט א 3' יצא לדרך בכבישי ישראל, בבריטניה, בה הופעלה במשך מספר שנים תוכנית אכיפה אגרסיבית ביותר שכללה כ-6000 מצלמות דרך, הבינו שמצלמות האכיפה לא הביאו לצמצום במספר תאונות הדרכים ובחומרתן והחליטו לצמצם בצורה משמעותית את מספר המצלמות ולהעלות את רף האכיפה שלהן.

    אבל בישראל כמו בישראל, נתונים לחוד ומסקנות לחוד, ועל אף עליה מתמדת במספר ההרוגים בכבישים מאז סוף 2012, בחודשים הקרובים המשטרה צפויה להציב עוד עשרות מצלמות אכיפה בכבישי הארץ.

    מצלמת מהירות

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    מחקר חדש: מצלמות הרמזור גורמות לעליה במספר התאונות

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.