• Ad
  • משרד התחבורה מתגאה בהפחתת הסכום המרבי שמותר למורה נהיגה לגבות תמורת העמדת המכונית שלו לטסט, אלא שחלק ממורי הנהיגה מתכוונים להעלות שוב את מחיר שיעור הנהיגה. התוצאה: העלות הכוללת של לימוד נהיגה בישראל עולה
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    "בשורה טובה לתלמידי הנהיגה. מ-1 ביוני 2015 יופחת המחיר המירבי שמורי הנהיגה רשאים לגבות עבור העמדת רכב ל"טסט" ל-265 שקלים בלבד." כך הבטיח אתמול משרד התחבורה בהודעה לעיתונות אודות הפעימה השניה בהפחתת המחיר המרבי שאותו יכולים מורי הנהיגה לגבות מתלמידיהם כאשר הם מאפשרים להם להשתמש במכונית הלימוד לצורך מבחן הנהיגה המעשי, ה"טסט".

    אלא שבעוד שמן התלמידים נחסך סכום כסף אשר לולא טעות של משרד התחבורה ממילא לא היה אמור להיגבות, מן העבר האחר הם יידרשו לשלם סכומי כסף גבוהים בהרבה.

    ביולי 2014 עשו הלחץ של ועדת הכלכלה ושל התקשורת את שלהם, ומשרד התחבורה הודיע על החזרתו לפיקוח של המחיר המרבי להעמדת רכב ל "טסט". לא נלאה אתכם בכל הפרטים שכן על השתלשלות הדברים תוכלו לקרוא כאן, ורק נזכיר שמשרד התחבורה החליט לבצע את המהלך עצמו – של הפחתת המחיר המרבי – מסכום של 500 ל-229 שקלים בשלוש "פעימות".
    בפעימה הראשונה ירד המחיר ל-300 שקלים, וזה קרה בנובמבר 2014. בפעימה השניה, בעוד כשבוע, יירד המחיר ל-265 שקלים, והפעימה השלישית והאחרונה תייצב את המחיר על 229 שקלים ותתקיים בעוד תשעה חודשים, בפברואר 2016.

    בדומה לנוסח ההודעה הקודמת, גם הפעם מתגאה משרד התחבורה ומצטט את שר התחבורה ישראל כץ כאומר ש"הוזלת מחיר העמדת רכב לטסט תקל משמעותית על תלמידי הנהיגה וההורים ותחסוך לכל אחד מהם מאות שקלים, מההוצאה הנדרשת עבור לימוד הנהיגה." האמנם?

    ראשית, לא מיותר להזכיר שבמשרד התחבורה "שוכחים" שכל הפרשה החלה בכלל בגלל טעות מינהלית של המשרד, שהתרחשה בשנת 2001, וזה גרם לכל מי שניגש לטסט מאז ועד היום לנזק בסכום מצטבר של כ-1.3 מיליארד שקלים.
    אבל גם אם נשים את העבר בצד בל נשכח שבמקביל להפחתת מחיר ה"העמדה לטסט" מעלה חלק ממורי הנהיגה את מחיר שיעורי הנהיגה עצמם.

    בפעימה הקודמת הוזל מחיר ההעמדה ב-200 שקלים אך במקביל ייקרו מורי הנהיגה את מחירו של כל שיעור ב-10-20 שקלים. שוק לימוד הנהיגה אמנם פתוח והתחרות חופשית, אבל באופן כללי העלו רוב מורי הנהיגה את מחיר שיעור הנהיגה לכ-120-130 שקלים ללימוד במכונית ידנית ול-130-140 שקלים למכונית אוטומטית.

    משרד התחבורה דורש שתלמיד נהיגה ילמד לכל הפחות 28 שיעורים לפני שהוא מאפשר לו לגשת למבחן הראשון, אם כי בודדים הם התלמידים שאכן ניגשים לטסט לאחר מספר כזה של שיעורים. בממוצע נע מספר השיעורים של כל תלמיד בין 35-40 שיעורים, וישנם מורים שמדווחים על מספר כפול ואף יותר.

    גם התלמיד המוכשר ביותר, שניגש לטסט לאחר 28 עד 35 שיעורים, ישלם בין 280 ל-700 שקלים יותר עבור הוצאת רישיון הנהיגה, ולכן ישנה הטעיה בדברי השר לפיהם הפחתת המחיר "תחסוך לכל אחד מהם מאות שקלים". בפועל ההיפך הוא הנכון.

    משיחות שניהלנו עם מורי נהיגה עולה שגם הפעם ישנם מי שמתכוונים להעלות מחירים, ו"לתרץ" את ההעלאה הזו בהפחתת "מחיר ההעמדה". אלא שהפעם עלולה להיות למהלך הזה השפעה עוד יותר מזיקה: בפעימה הזו עומדת הפחתת המחיר על 35 שקלים בלבד, לעומת 200 שקלים בפעימה הקודמת, אבל גם אם מורי נהיגה יסתפקו בהעלאת מחירו של שיעור ב-10 ש"ח בלבד הרי שסך עלות הוצאת הרישיון תתייקר לכל הפחות ב-245 ש"ח, ובממוצע לפחות ב-315 ש"ח.

    כך או אחרת, וכפי שהזהרנו מראש, העלות הכוללת של לימוד הנהיגה בישראל נמצאת במגמת עליה.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    מחיר הטסט יוזל, עלות לימוד הנהיגה מתייקרת

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.