• Ad
  • מועצת המנהלים של רנו קיבלה את התפטרותו של קרלוס גוהן

    עידן חדש בברית בין רנו לניסאן: קרלוס גוהן בחוץ, ז'אן דומיניק סנארד מונה כיו"ר ועל כתפיו מוטלת משימת איחוי השברים. האם היחסים בין הצרפתים ליפנים יחלימו או יגיעו לדרך שאין ממנה חזרה?
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    מועצת המנהלים של רנו נפגשה היום (ה') וקיבלה את התפטרותו מאונס של קרלוס גוהן, היו"ר והמנכ"ל של החברה אשר כלוא עדיין בטוקיו, יפן, כשהוא מואשם בעבירות מרמה והעלמות מס אך טוען לחפותו.

     

     

    בהודעה שפרסם הדירקטוריון אין אף אזכור לנסיבות שבגללן נאלץ גוהן להתפטר, או ללחצים שמפעילה ממשלת צרפת על הברית רנו-ניסאן, ותחת זאת מוצהר בראשיתה ש"מועצת המנהלים שיבחה את הרקורד של הברית, אשר אפשר לה להפוך ליצרנית הרכב המובילה בעולם".

    ההחלטה הראשונה של מועצת המנהלים בעידן שלאחר גוהן היא להפריד בין תפקיד יו"ר הדירקטוריון לבין תפקיד מנכ"ל החברה, אשר הוחזקו עד כה ביחד על-ידי גוהן. ז'אן דומיניק סנארד, מי שכיהן עד לא מכבר כיו"ר מועצת המנהלים של יצרנית הצמיגים המובילה מישלן – מונה ליו"ר, וכמנכ"ל מונה תיירי בולור, מי שמילא עד כה את התפקיד הזה באופן זמני. במקביל, החלטה נוספת היא להטיל על יו"ר הדירקטוריון החדש של רנו לקבוע מבנה הנהלה חדש, ולהציג את הצעותיו בתחום זה לאסיפה הכללית של בעלי המניות של החברה.

     

    הרמז היחיד ליחסים המאד מתוחים בין רנו לניסאן בימים אלה ניכר מתוך האמירה לפיה "מועצת המנהלים של רנו מבקשת לפקח באופן פעיל על תפקוד הברית (רנו-ניסאן – ג.מ.) ומחליטה לתת ליו"ר שלה את מלוא האחריות לניהול הברית בשם רנו. בתפקידו זה, יושב ראש מועצת המנהלים של רנו יהיה איש הקשר העיקרי (עבור) השותף היפני ושל השותפים האחרים של הברית בכל דיון בנוגע לארגון הברית ואבולוציה (שלו). הוא יציע בפני הדירקטוריון כל הסכם חדש שנוגע לברית… (ו)הוא יהיה הנציג הראשי של רנו בגופי הניהול של הברית ובניסן".

    לקריאה נוספת: תעלומה: מה באמת עומד מאחורי מעצרו של קרלוס גוהן?

    כדי להבין את הפסקה האחרונה צריך לזכור שרנו מחזיקה בכ-43% מן הבעלות בניסאן וניסאן מחזיקה בכ-15% מן הבעלות ברנו, אבל היחסים בין החברות לא מקבילים, ולא רק בגלל אחוז האחזקות בחברה. לרנו יש נציגים בעלי זכות הצבעה בדירקטוריון של ניסאן, והם מחליטים על זהות היו"ר, ואילו לניסאן אין זכויות הצבעה במועצת המנהלים של רנו ונציגיהם משמשים שם על תקן של משקיפים.

    המהפכה היפנית

    המהפך הנוכחי החל להתגלגל אך לפני מעט יותר מחודשיים, ב-19 בנובמבר, כאשר משטרת יפן פשטה על המטוס הפרטי שאיתו הגיע גוהן, כהרגלו, לנמל התעופה האנדה שליד טוקיו. מאז נמצא גוהן במעצר, כשהוא מואשם בעבירות שונות, כלכליות ברובן, כלפי ניסאן וממשלת יפן. גוהן טוען, כאמור לחפותו, ואף מתעקש לנהל משפט כדי להוכיח אותה, אבל אם הוא יורשע הוא עלול לחטוף עונש של עשרות שנים בכלא.
    יש שמדגישים את האירוניה בכך שגוהן, שניהל בשנים האחרונות חיים ראוותניים וקיבל משכורות נדיבות לפחות מארבעה גופים שונים (רנו, ניסאן, הברית רנו-ניסאן ומיצובישי), הודיע על התפטרותו אתמול (ד') והיא פורסמה באופן רשמי על-ידי שר האוצר הצרפתי במהלך ועידת הפסגה הכלכלית בדאבוס, שוויץ, אירוע שבו גוהן נחשב לאורח ונואם קבוע בעשורים האחרונים.

    מאידך, אף אחד לא יכול לקחת מגוהן את העובדה שהברית של רנו-ניסאן, נכון להיום, היא הברית הגדולה היחידה של יצרניות רכב גדולות אשר שרדה את מבחן הזמן והועילה לשני הצדדים. סדקים ראשונים ביחסים בין היצרנית היפנית לצרפתית התגלו כבר לפני מעט יותר משנה, ככל הנראה סביב החשש של היפנים מפני ניסיון השתלטות צרפתי, אבל כעת – בעקבות המאסר – הם התדרדרו לשפל חסר תקדים ולחשדנות הדדית.

    איחוי השברים, ולכל הפחות ניהול מערכת היחסים, הוטלו כאמור על כתפיו של היו"ר החדש, ז'אן דומיניק סנארד, ומעליו מרחף צל כבד של חששות בנוגע ליכולת שלו לגשר על הפערים הארגוניים והתרבותיים, ולנתב את הלחצים שמפעילה ממשלת צרפת לאפיקים הנכונים.

     

    קרלוס גוהן ורנו. כבר לא.
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.