• Ad
  • בעיריית תל אביב מבקשים כבר תקופה ארוכה להרחיב את מערך מוניות השירות, כחלופה לאוטובוסים שפעילותם מושבתת בסופי שבוע. בחברת דן סבורים שהפעלת מוניות שירות בקווי אוטובוס תהיה אפשרית כאשר האוטובוסים מושבתים, אך במשרד התחבורה מתנגדים. הסיבה העיקרית: המשרד מקדם רפורמה שתשפר את רמת השירות לנוסעים במוניות השירות. הבעיה: הרפורמה תיושם לכל המוקדם ב-2017
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    האם מוניות השירות ישלימו את שירותי האוטובוסים, ויפעלו בקווים ציבורים בסופי שבוע? בין עיריית תל אביב חברת דן התגבשה הסכמה עקרונית, לפיה מוניות שירות יפעלו כשירות משלים לקווי אוטובוס בשעות וימים שבהם האוטובוסים אינם פועלים. אולם, מימוש ההסכמה דורש את אישורו של משרד התחבורה, שבאופן צפוי מתנגד בשלב זה לשינויים במערך מוניות השירות.

    לדברי בכירה בעיריית תל אביב, "דיברתי עם דן, שאלתי אותם מה דעתם שיהיה קו… משלים בשעות הלילה ובשבתות. אמרו לי דן בהגינותם, אנחנו לא רוצים לעבוד בסופי שבוע, (אבל) אם ייתנו רישיון לאיזשהו קו שירות של מוניות, אנחנו נתמוך ואפילו ניתן להם פרסום אצלנו באוטובוסים בתנאי שהם לא יעבדו בשעות שאנחנו עובדים".

    אלא שכאשר הוצג הרעיון בפני משרד התחבורה, התנגדותם הובעה מיד וללא תנאי. "הלכתי למשרד התחבורה ואמרתי להם, תקשיבו, בואו נעשה קווים שעובדים כקווים משלימים לאוטובוסים ותנו להם בשעות הבוקר לעבוד בהיסעים, שיסיעו ילדים לבית ספר", סיפרה הבכירה. "יש המון אזורי תעסוקה שצריכים הסעות, במיוחד עכשיו בתקופת בניית הרכבתה קלה. אמרו לי, לא".

    במשרד התחבורה דוחים בשלב זה שינויים במערך מוניות השירות בגלל ניסיון לקדם רפורמה מקיפה, שתאריך יישומה נדחה כבר כמה פעמים. תאריך היעד הנוכחי ליישום הרפורמה הוא סוף 2016, אז יפוג תוקף חוק שמסדיר את פעילות מוניות השירות. אולם, כבר כעת אומרים בכירים במשרד התחבורה כי יש סיכוי גבוה שהרפורמה לא תיושם בסוף השנה הבאה, ורק במהלך 2017 יקודם חוק חדש שיסדיר את הענף.

    שר התחבורה: מתנגד לשינוי הסטטוס-קוו
    שר התחבורה: מתנגד לשינוי הסטטוס-קוו

    רב קו, GPS ויותר נוסעים בכל מונית
    במסגרת הרפורמה המתוכננת, צפוי משרד התחבורה לקדם כמה צעדים שאמורים לשפר את רמת השירות לנוסעים במוניות השירות. לדברי בכיר במשרד התחבורה, "הרפורמה אמורה לשדרג באופן משמעותי את רמת השירות של הענף הזה כלפי הנוסעים. החשיבה שלנו… אנחנו רוצים לקבוע תנאים וכללים של עמידה ברמת שירות גבוהה יותר עם אמינות גבוהה יותר".

    צעד חשוב הוא הפעלת כרטיס הרב-קו גם במוניות השירות. בענף מוניות השירות דורשים כבר שנים ארוכות להכניס לשימוש את כרטיס הרב-קו, וגם במשרד התחבורה סבורים כיום שהפעלת הכרטיס במוניות השירות תשפר את רמת השירות ותגביר את השילוביות בין אמצעי התחבורה הציבורית השונים. יתרון נוסף הוא בשיפור הסליקה הכספית במוניות השירות, וכן הגברת השקיפות והדיווח לרשויות המס.

    בנוסף, במשרד התחבורה צפויים לדרוש ממפעילי מוניות השירות לצייד את המוניות במכשירי GPS, שיאפשרו לספק לנוסעים מידע בזמן אמת אודות מיקום המוניות. במקביל, במשרד בוחנים להגדיל את מספר הנוסעים במוניות השירות, מ-10 כיום ל-13. גם בנוסע מספר הקווים נראה שבמשרד התחבורה נוטים לאפשר הרחבה של מערך מוניות השירות.

    בעניין הפעלת מוניות השירות בסופי שבוע, משרד התחבורה צפוי להסכים להפעיל את המוניות בקווים שיתווספו גם בימי שבת, כפי שנהוג בקווים הפעילים כיום. הפעלת מוניות שירות בימי שבת נעשית עוד מימי ראשית המדינה, ולכן יתכן שהרחבת מערך הקווים – והפעלתם בסופי שבת – לא תיחשב להפרה של הסטטוס-קוו בעניין תחבורה ציבורית.

    מנגד, יתכן שהמתנגדים להפעלת תחבורה ציבורית בשבת יטענו שקווים חדשים אינם כלולים בהסדר הסטטוס-קוו, ולכן הפעלה של מוניות שירות בקווים עתידיים – שאינם פועלים כיום – תיחשב להפרה בוטה של ההסדר. ראוי לזכור כי מי שיקבל החלטה בעניין הוא שר התחבורה, ישראל כץ, שהביע בעבר התנגדות נחרצת לשינויים בהסדר הסטטוס-קוו.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    מוניות שירות יחליפו את האוטובוסים בימי שבת?

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.