• Ad
  • אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    ערכת השבבים של אוטוטוקס, והתוכנה שפותחה בישראל, יאפשרו למכוניות של אאודי לתקשר אחת עם השנייה וגם אל תשתיות תחבורה

    חברת 'אוטוטוקס' הישראלית, אשר מפתחת טכנולוגיה לתקשורת בין מכוניות לבין תשתיות ובין מכוניות למכוניות אחרות, הכריזה היום (ג') על השלמת הפיתוח של מערכת שהונדסה עבור דרישותיה של חברת אאודי הגרמנית, ובה מוטמעת הטכנולוגיה שלה.

    נכון לעכשיו זאת היא פריצת הדרך המשמעותית הראשונה של החברה הישראלית, אשר נחשבת על-ידי כמה מן האנליסטים לאטרקטיבית לא פחות ממובילאיי לקראת העידן המתקרב של מכוניות אוטונומיות.

    הטכנולוגיה של אוטוטוקס משולבת בערכת שבבים שמהווה חלק ממודול שמותקן על גג המכונית וכולל אנטנה, מקלט רדיו ומודם, וכן אנטנה למערכת ניווט לוויינית.

    ככלל, הטכנולוגיה של אוטוטוקס מוטמעת על ערכת שבבים שאותה יכולים ספקי המשנה של יצרני הרכב לשלב בתוך מערכות תקשורת שונות שהם בונים עבור יצרניות הרכב.

    'אוטוטוקס' נוסדה על-ידי ניר ששון, המנכ"ל, ואון הרן, סמנכ"ל הטכנולוגיות, אשר צמחו בחברות מוליכים-למחצה וצברו ניסיון בתחום התקשורת הסלולרית והפס הרחב, עם התמחות בתקשורת רדיו ואבטחת מידע.

    און הרן אומר ש'אוטוטוקס' כבר מקיימת קשרים עם מרבית יצרניות הרכב בעולם, אולם אאודי הייתה היצרנית הראשונה להגיע אל קו הסיום של אינטגרציית הטכנולוגיה שלהם, וזאת לאחר יותר משלוש שנות עבודה משותפת.

    במקביל השלימה אוטוטוקס מספר פרויקטים עם יצרני רכב אחרים (בהיקפים שונים) והיא נמצאת בתהליכי פיתוח עם מספר יצרני רכב נוספים. "בחודשים הקרובים" אומר הרן, "נצא בהכרזה אודות יצרנית רכב נוספת לגבי פרויקט שנחשב לידוע בתעשיית הרכב אבל טרם הוכרז רשמית".

    ניר ששון מסביר שהאתגר המשמעותי ב"דיבור" בין כלי רכב (V2V) ובין כלי רכב לתשתיות (V2I) הוא היכולת לשדר ולקלוט מידע אמין, מאובטח, ובקצב מהיר.
    כאשר הוא מתאר את העתיד, הלא רחוק אגב, מסביר ששון ש"למכוניות האוטונומיות יהיו חיישן "ראיה", אשר מסופק כיום על-ידי טכנולוגיית הראיה הממוחשבת של 'מוביל-איי' עם 'פיוז'ן' של מערכות אחרות כגון רדאר ואינפרא-אדום, וגם חיישן "רכילות" שאותו תספק אוטוטוקס. אלה הן ה"אוזניים" של הרכב, אשר מתארות עבורו את מה שעתיד להתרחש בעוד רגע, ואנחנו אחראים לדרך מהחיישן החכם ועד לעיבוד המידע שמגיע לאפליקציה.
    אנחנו מפענחים את המידע שמתקבל, מטפלים באבטחה שלו, ומבצעים "פיוז'ן" ל"מוח" שמקבל מידע ממקורות שונים".

    בשנתיים הבאות אמורות רוב יצרניות הרכב באירופה להציע מערכות אינטגרטיביות ברכב אשר מתקשרות עם "תמרורים מדברים" – כלומר מערכות התראה שמותקנות בתשתיות ארעיות שמוצבות באתרי עבודה – וזאת במטרה למנוע התנגשות בתמרורים ובמחסומי דרכים.

    ששון עצמו, אגב, סבור שאסור עדיין "לעצור את הנשימה בהמתנה למכונית האוטונומית", אולם הוא מבטיח שאלמנטים שונים שישולבו בעתיד במכוניות הללו יופיעו בעולם כבר במהלך חמש השנים הקרובות, למשל חניה אוטונומית, זיהוי סכנות על כבישים מהירים וגם "פלאטונינג" – נסיעה של מכוניות בשיירות אחרי רכב מוביל.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    מובילאיי, מאחורייך! אוטוטוקס הישראלית השלימה פיתוח עם אאודי

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.