• Ad
  • המערב הפרוע עדיין חי ובועט באמריקה: הלאסו העתידני שיעצור רכבים נמלטים

    מרדפים במהירויות גבוהות הם בעיה לא פשוטה שנציגי החוק נאלצים להתמודד איתה. האם המצאה חדשה בהשראת ימי המערב הפרוע תשנה את התמונה?
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    WILD WEST 3אמנם עברו הרבה מאוד שנים מאז תקופת "המערב הפרוע" באמריקה, אבל נראה שרוחה עדיין שוררת במעצמה הגדולה בעולם.
    עובדה היא שבארץ הדוד סם כבר בחרו בעבר כוכב סרטי מערבונים לנשיאות ושיתכן שאמריקה תתעורר מחר בבוקר עם כוכב ריאליטי בבית הלבן שהתפרסם בזכות השליפות המהירות וחסרות הרסן שלו.

    אבל גם מעבר לפוליטיקה, באמריקה האמיתית נראה לעיתים שימי המערב הפרוע לא באמת חלפו ומעבר לעובדה שבארצות הברית יש יותר כלי נשק בבעלות פרטית מאשר בני אדם, כמעט כל יום מתרחשים במדינה מרדפים רכובים בין שריפים מקומיים לאנשים שרוצים להימלט מהחוק.
    לא פעם מדובר בעבריינים קטנים, לעיתים אף בעברייני תנועה, שמחליטים לנסות את מזלם ולהימלט כשאת מקומו של הסוס מהמערבונים מחליפים בימים אלה רכבים, לרוב עם קאדר של מאות סוסים מתחת למכסה.

    עוד ב-TheCar:
    שיא הטירוף: קרב סחיפות צמוד בין מכונית דריפטינג למסוק
    לא תצליחו לברוח: ניידות המשטרה המהירות בעולם
    משטרת האמירויות: מהיר ועצבני נגד עברייני תנועה

    ברוב המוחלט של המקרים הנמלטים מסיימים את הנסיעה הזו מאחורי סורג ובריח, אבל לא פעם המרדפים הללו נמשכים זמן משום שהם מתקיימים בסביבה אורבנית או בכבישים מהירים כשמסביב אנשים חפים מכל פשע.
    למרות שכוחות החוק יכולים לכלול עשרות ניידות, מחסומים ומסוקים מלמעלה, לעיתים קשה להגיע למצב שיאפשר לעצור את הנהג.
    אמנם לכוחות המשטרה לרוב אין בעיה מיוחדת להתקרב לרכב הנמלט אך הניסיון מוכיח שמי שנחוש בדעתו להימלט לא יתקפל ויעצור כל עוד רכבו במצב תנועה.

    מאחר ששימוש בנשק בעת מרדף במהירות גבוהה בסביבה לא סטרילית עלול להיות מסוכן מאוד, כיום, אם לא ניתן להוביל את הנמלט למחסום פיזי או למחסום דוקרנים, בהעדר פתרון אחר השוטרים מנסים, בעזרת פגושים מסיביים המותקנים על מרבית הניידות בארצות הברית, לנגוח קלות באחורי הרכב הנמלט כדי לגרום לו לאבד יציבות ולהסתבסב.
    הבעיה היא שמעבר להיותו של התמרון מסובך לביצוע, לעיתים אפילו אם הרכב הנמלט מסתבסב הוא מצליח להמשיך במנוסתו ולסכן את משתמשי הדרך סביב.

    WILD WEST 2

    תחנות הטלוויזיה השונות כבר מזמן הבינו את פוטנציאל הרייטינג העצום שגלום במרדפים הללו במהירות גבוהה ומקפידים לעקוב אחר רשת הקשר המשטרתית כדי לא לפספס את הריאליטי-אקשן הכי טוב שיש ולעיתים קרובות מרדפים אלה מתועדים ומשודרים בשידור ישיר ממסוקיהן חברות החדשות.

    לפני מספר שנים תושב אריזונה בשם ליאונרד סטוק ישב בביתו בשעת ערב וצפה בתוכנית טלוויזיה על מרדפים במהירות גבוהה שהסתיימו בצורה טרגית. סטוק הלך לישון טרוד והתעורר ב-3 לפנות בוקר עם הארה בדמות רעיון לפטנט שיכול לשנות את התמונה בכל הנוגע למרדפי רכב.

    ההשראה של סטוק לפטנט הגיעה מהלאסו שהיה אמצעי מקובל לעצירת עבריינים נמלטים בימי המערב הפרוע. נדרשו לסטוק כמה שנים ולא מעט מזומנים כדי להפוך את החזון למוצר מוכן לשימוש בשם Grappler.

    ה-Grappler מורכב על הפגוש הקדמי ובמצב מקופל דומה ל"מגן חזירים" סטנדרטי, אבל כשניידת המשטרה מתקרבת לרכב נמלט השוטר יכול ללחוץ על כפתור שפותח אותו נפרש קדימה ובמרכזו מותקנת רצועה אלסטית חזקה מאוד.

    WILD WEST 1

    בשלב הבא השוטר בניידת צריך להתקרב לרכב הנמלט בדומה לתמרון ההתנגשות המוכר, אך כאן אין צורך במגע וברגע שהזרועות מתקרבות לגלגלים האחוריים, הרצועה מתלפפת על הגלגל, נועלת אותו ומונעות מהעבריין להמשיך בתנועה.

    הסרטון המצורף בהחלט משכנע ומציג את יעילות ה-Grappler במצבים שונים.

    סטוק נמצא בקשר עם נציגי המשטרה בכמה מדינות באמריקה המנסות את ההמצאה ואת היתכנות שילובו של הפיתוח בניידות בעתיד.
    מחירו של ה-Grappler עדיין לא לגמרי ברור ותלוי גם בכמות היחידות שיוזמנו, אך בכל מקרה עושה רושם שהוא יהיה זול בהרבה מעלות תיקון הנזקים והסכנות הנלוות של שיטת ניגוח רכבים נמלטים במהירויות גבוהות.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.