• Ad
  • הן יפות, חטובות ומלאות און וכמו תמיד - גונבות את ההצגה. הכירו את נבחרת הספורט של תערוכת ז'נבה
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    מכוניות ספורט הן חלון הראווה של יצרניות רכב. הרבה מעבר למספרים בהם הן נמכרות החשיבות שלהן היא תדמיתית ויכולה להעניק לליין מוצרים אפרורי שלם אפיל שיקי, צעיר ודינמי.
    לקראת תערוכת ז'נבה שתפתח ביום שישי הקרוב לקהל הרחב קבלו את נבחרת הספורטיביות החדשות שתחמם לנו את הלב בהופעת בכורה ראשונה בכפור השוויצרי.

    עוד ב-TheCar:
    ז'נבה 2017: תערוכה קטנה, בשורות גדולות
    פיג'ו 3008 זכתה בתואר מכונית השנה
    מכונית העל הסינית שעוצבה ותוכננה בהשראת מטוס קרב

    אודי RS5
    כמה חודשים לאחר חשיפת ה-A5 הכל חדשה הגיע תורה של גרסת ה-RS הקיצונית. כמו ה-A5, גם גרסת הביצועים מציגה עיצוב דומה מדי לזה של הדור היוצא, אך מתחת למעטפת מדובר במכונית חדשה לחלוטין המתבססת על פלטפורמת ה-MLB העדכנית של הקונצרן.
    מבחינה חיצונית ה-RS נבדלת מה-A5 בפרונט המציג חזות אגרסיבית יותר עם סבכה גדולה יותר, דיפיוזר אגרסיבי וכונסי אוויר בעלי נוכחות ובצדודית ניתן להבחין בחישוקים גדולים, חצאיות צד ויציבה כללית נמוכה יותר.

    השינוי המשמעותי ביותר הוא מעבר ממנוע V8 אטמוספרי עצבני בנפח 4.2 ליטרים וקו אדום במעל ל-8000 סל"ד, למנוע V6 חדש בנפח 2.9 ליטרים שבעזרת 2 מגדשי טורבו מפיק כמו קודמו הספק של 450 כ"ס. נתון המומנט השתפר ועומד כעת על קצת יותר מ-60 קג"מ ויחד עם משקל עצמי נמוך בכ-60 קילוגרם המכונית רושמת ביצועים אפילו יותר קיצוניים מבעבר עם 3.9 שניות למאה קמ"ש ומהירות מירבית של 280 קמ"ש.
    בנוסף, כך על פי אודי, ה-RS5 החדשה גם חסכונית באופן משמעותי מהדור היוצא עם נתון רשמי של 11.5 קילומטרים לליטר ופליטת מזהמים מופחתת של 197 גק"מ.
    מערכת העברת הכוח כוללת הנעה כפולה קבועה, מערך מתלים אקטיבי עם מספר מצבי שיכוך ובלמים קרמיים.

     

    הונדה סיוויק TYPE R
    שנתיים בלבד לאחר שהונדה החזירה סוף סוף את הטייפ R ואחרי שהציגה לפני כשנה את הדור העשירי של הסיוויק, הונדה חשפה בז'נבה את הדור החדש של הטייפ R.
    על אף שהסיוויק החדשה מעט פחות דינמית בעיצובה, לשמחת חובבי הז'אנר הטייפ R החדשה מצליחה לשמור על מראה סופר קרבי עם פגושים אגרסיביים, כנפיים תפוחות, כונסי אוויר על סטרואידים, יציאות מפלט עצומות וכמובן ספויילר אחורי שלא היה מבייש מכונית פורמולה 1.
    אמנם לא בטוח שאנחנו חסידים של המראה הזה, אבל אין ספק שבכל הנוגע לביצועים וליכולות יש לטייפ R הרבה מה להציע עם מנוע 2.0 ליטרים מוגדש בהספק של 316 כ"ס, גיר ידני, דיפרנציאל מוגבל החלקה מכני, מערך מתלים אקטיבי ועוד.

     

    פורד פיאסטה ST
    לפני כחצי שנה פורד השיקה את הדור השביעי של מכונית הסופר מיני שלה וכעת מגיעה תורה של גרסת ה-ST הספורטיבית.כמו הפיאסטה הרגילה, גם הגרסה הספורטיבית מזכירה בעיצובה את הדור היוצא אך מתחת למעטפת יש מגוון חידושים, בראשם מנוע תלת צילינדרי מוגדש העשוי כולו מאלומיניום קל משקל שמפיק 200 כ"ס ומומנט של 30 קג"מ.
    המאוץ הקלאסי מסתיים בתוך 6.7 שניות והמהירות המירבית היא מעל ל-225 קמ"ש.

    פורשה 911 GT3
    גרסת ההארדקור של ה-911 זוכה לעדכון שהופך אותה לאפילו חדה,מהירה וקיצונית מבעבר.
    השינוי המשמעותי ביותר הוא ביחידת ההנעה הכוללת מנוע 6 צילינדרים שטוח אטמוספרי חדש בנפח 4.0 ליטרים המפיק 500 כ"ס ומומנט של 47 קג"מ ולראשונה מזה מספר שנים גם אופציה לבחירה בתיבת הילוכים ידנית עם 6 יחסי העברה.
    כמו כן, בפורשה מדווחים על כיול מחדש למתלים והוספת מערכת היגוי פסיבי אחורי.
    מבחינה עיצובית, כנהוג בפורשה, השינויים קלים וכוללים כנף אחורית חדשה העשויה מסיבי פחמן, דיפיוזרים קדמיים ואחוריים אגרסיביים יותר, יציאות מפלט בולטות ופנסים מושחרים.

     

    אלפין A110
    4 שנים לאחר שרנו הודיעה כי תחזיר את מותג אלפין לחיים ולאחר תהליך לידה ארוך ודי מייגע שכלל הרבה קדימונים וצילומי ריגול ש"דלפו" לרשת,A110 סוף סוף נחשפת במלואה עם שאיפות ברורות ליישר מבט אל מול דגמי פורשה הבסיסיים.
    ה-A110, בעיצוב השואב השראה ברורה מדגם אייקוני של המותג הצרפתי משנות השישים של המאה ה-20 שנשא שם זהה, מציג מרכב שעשוי כולו מאלומיניום השוקל רק קצת יותר מ-1,000 קילוגרם, חלוקת משקל קרובה למושלמת, מנוע מרכזי והנעה אחורית.
    יחידת ההנעה שכל פרט אודותיה נשמר בסוד עד לחשיפה הרשמית היא מוגדשת בנפח 1.8 ליטרים עם הספק של 250 כ"ס ומשודכת לתיבת הילוכים כפולת מצמדים (רטובים) רובוטית-אוטומטית עם 7 יחסי העברה.
    בזכות המשקל הקל ומקדם הגרר הנמוך הביצועים מרשימים עם מהירות תלת ספרתית בתוך 4.5 שניות ומהירות מירבית של 250 קמ"ש.

    RUF CTR
    סדנת RUF הגרמנית נחשבת לאחת המובילות בעולם בשיפורים של רכבי פורשה. עם זאת, למרות שהמכונית הצהובה בתמונות שלפניכם נראית מאוד מאוד דומה ל-911 טורבו משנות ה-80', אין שום קשר בין המכוניות ולמעשה מדובר במכונית הראשונה בתכנון מלא של RUF.
    ה-CTR עשויה כולה מקרבון וזהו מרכב סיבי הפחמן הראשון בעולם עם מנוע המורכב מאחור.
    יחידת ההנעה כוללת מנוע בוקסר בנפח 3.6 ליטרים שמבוסס על מנוע ה-911 טורבו ומפיק לאחר שיפורים לא מבוטלים 700 כ"ס באמינות מלאה המועברים לגלגלים האחוריים דרך תיבת 6 הילוכים ידנית ודיפרנציאל מוגבל החלקה המאפשרים ל-RUF להגיע למהירות תלת ספרתית בתוך 3.5 שניות, ל-200 בפחות מ-9 שניות ולמהירות מירבית של 360 קמ"ש.
    ה-CTR תיוצר במהדורה מובלת של 30 יחידות ותג המחיר שטרם פורסם לא צפוי להיות נמוך.

    למבורגיני הורקאן Performante
    שבוע לאחר שעקפה את הפורשה 918 והדהימה את העולם עם שיא חדש במסלול נורבורגרינג המפורסם, גרסת ה-Performante החדשה של הלמבורגיני הבסיסית נחשפת באופן מלא.עם מנוע וי 10 אטמוספרי מחוזק המפיק 640 כ"ס (לעומת 610 בגרסה הרגילה) ומשקל מופחת בכ-40 קילוגרם, ההורקאן Performante רושמת האצה ל-100 קמ"ש בתוך 2.9 שניות, למאתיים ב-8.9 שניות ומהירות מירבית של 325 קמ"ש.
    עם זאת, מה שבאמת אפשר ל-Performante להקיף את הרינג ב-5 שניות פחות ממכונית הייפר ספורט קיצונית כמו הפורשה 918 המצוידת ביחידת הנעה היברידית עם כמעט 900 כ"ס היא מערכת ה-ALA הכוללת בקרה ממחושבת השולטת במנועים חשמליים שמסוגלים לפתוח ולסגור את כונסי האוויר והספוילרים השונים בהתאם לתנאי הנסיעה.

    מקלארן 720S

    מקלארן מציגה בז'נבה את המחליפה של ה-650, הגרסה המשופרת של ה-12C שהוצגה ב-2011, הנקראת 720S.

    בניגוד ל-650 שהייתה למעשה מתיחת פנית של המכונית הראשונה של מלקארן במילניום הנוכחי, ה-720 היא מכונית חדשה לחלוטין.
    כמו קודמתה גם היא כוללת שלדה העשויה מסיבי פחמן, מנוע מרכזי והנעה אחורית, אך בחברה מדגשים כי אלה תוכננו מחדש.
    המנוע שומר על תצורת V8וכמו בעבר שואף אוויר בעזרת מגדשי טורבו ומציג עליה קלה בנפח ל-4.0 ליטרים, אך למרות הגדלת הנפח תכנון מחדש של הרכיבים הפנימיים שלו תרם דווקא להורדה משמעותית במשקלו.

    דף הנתונים כולל הספק של 710 כ"ס ומומנט גמישות של כמעט 80 קג"מ – הרבה יותר משל המתחרות כמו פרארי 488 ולמבורגיני הורקאן. את המאוץ הקלאסי מכונית העל הבריטית תסיים בתוך 2.8 שניות, קו רבע המייל יגיע אחרי 10.3 שניות והמהירות המירבית היא 340 קמ"ש.

    אסטון מרטין ולקרי
    היצרנית שמזוהה עם ג'יימס בונד חוגגת בז'נבה את כניסתה לקטגוריית ההייפר-קארס עם הולקרי – מכונית סופר על עם עיצוב מאיים אותה פיתחה יחד עם קבוצת הפורמולה 1 של רד בול.
    העיצוב הלא שגרתי עם בתי גלגלים ענקיים, כונסי אוויר דומיננטיים, רוחב של כמעט 2 מטרים וגובה של פחות ממטר, מעבר להיותו רדיקלי וכזה שלא מותיר מקום לספק באשר לאופיה של המכונית, נולד כתוצאה מתכנון אווירודינמי מתקדם בניצוחו של אדריאן ניואי, המהנדס הראשי של מכוניות הפורמולה של רד בול, ואמור לספק לסופר-אסטון יכולת הצמדה קיצונית לכביש במהירויות גבוהות ואפשרות לתאוצה צידית של עד 4 ג'י.
    כמו שהובטח המנוע הוא אטמוספרי: V12 בנפח 6.5 ליטרים המפיק כ-900 כ"ס ובנוסף ברכב הקיצוני מותקנת גם במערכת היברידית לאגירת אנרגיה קינטית בבלימה בהשראת מערכת ה-KERS הקיימת ברכבי פורמולה 1.
    לטענת היצרנית, יחס ההספק/משקל של הולקרי הוא אחד לאחד (כ"ס לכל קילוגרם) ובעזרת יחידת ההנעה הקיצונית והתכנון האווירודינמי המתקדם הסופר-אסטון מסוגלת להקיף כמה מסלולי מרוצים בזמן מהיר יותר ממכוניות פורמולה 1.

    Zenvo TS1 GT
    יצרנית הבוטיק הדנית חוגגת עשור של פעילות עם ה-Zenvo TS1GT. היצרנית מציעה רכבי הייפר-ספורט למי שסבור שמכוניות של פרארי, למבורגיני ומקלארן הן פשוט המוניות מדי.
    ה-TS1 מצוידת במנוע המפיק 1180 כ"ס ומומנט פראי של מעל ל-110 קג"מ ומצוידת בתיבת הילוכים ידנית עם 7 יחסי העברה.
    האצה למהירות תלת ספרתית נמשכת 2.8 שניות ועל פי מקורות בחברה המכונית מסוגלת להגיע ל-402 קמ"ש אך מוגבלת אלקטרונית ל-375 קמ"ש "בלבד".
    המחיר, למי ששוקל להחליף את היונדאי שלו במשהו יותר ייחודי, הוא קצת מעל מיליון יורו.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    מהירות ועצבניות – מכוניות הספורט של תערוכת ז'נבה

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.