• Ad
  • צמיג Eurolabel

    מדריך לבחירת הצמיג הנכון

    למרות החשיבות הקריטית של הצמיג לבטיחות וגם לצריכת הדלק, רבים מנהגי ישראל מתפתים לרכוש צמיגים זולים שעולים ביוקר לאורך זמן. הנה דרך קלה ופשוטה שתעזור בבחירת הצמיג הנכון שתשמור על הבטיחות וגם תחסוך כסף
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    לצערנו מרבית הנהגים בישראל לא מייחסים תשומת לב מינימלית לצמיגי מכוניותיהם. מעטים בודקים באופן מסודר את לחץ האוויר ומעטים עוד יותר עוקבים אחר מצבם. הכל יודעים שהצמיגים הם הקשר היחיד שיש למכונית עם הכביש, אבל מסתבר שמעטים זוכרים שמדובר במוצר מתכלה ומחליפים את צמיגי מכוניתם רק כאשר הצמיג נפגע ללא אפשרות תיקון או שחויבו לעשות כך במסגרת מבחן הרישוי השנתי ('טסט').

    הגיע העת שגם נהגי ישראל יפסיקו להתעלם מצמיגי מכוניתם ויתחילו להתייחס אליו כאל אבזר חשוב מאין כמהו לבטיחותם ולבטיחות יקיריהם. ומכיוון שעבור רבים כל הצמיגים נראים אותו הדבר – גומי שחור עם חור במרכז – הנה דרך קלה ופשוטה שתעזור בבחירת הצמיג הנכון. בחירה שתסייע לשמור על הבטיחות וגם לחסוך כסף.

    חפשו את תקן 'יורולייבל'
    תקן 'יורולייבל' (Eurolabel) הינו תקן אירופאי שהחל כתקן אחיד לצריכת חשמל ואנרגיה על מוצרים לבנים (מכונות כביסה, מקררים וכו'). בהדרגה הוא החל נכנס לתחומים אחרים כאשר לתחום התחבורה בנושא צריכת דלק הוא נכנס ב-2006 ולתחום הצמיגים מנובמבר 2012. ישראל אימצה את התקן במהלך 2013 כאשר בפועל צמיגים אירופיים עם מדבקת יורולייבל הגיעו לישראל עוד במחצית 2012 בעקבות יישום התקינה על ידי מרבית יצרניות הצמיגים האירופאיות.

    צמיג_05_900

    תקן הצמיגים מצוין בתווית על הגלגל וקובע שלושה פרמטרים:
    התנגדות לגלגול – מתורגם לחיסכון בצריכת דלק ופליטה נמוכה יותר של מזהמים. לפרמטר שבע דרגות כאשר האמצעית (D) לא בשימוש. עד לא מזמן יצרניות הצמיגים טענו שלא ניתן להשיג את הדרוג הטוב ביותר (A) בצמיג "עממי" בגלל העליות הגבוהות יותר של החומרים שמייקרות מאוד את הצמיג. זה היה נכון עד תערוכת ז'נבה האחרונה שנערכה במרץ 2014 ובה חשפה גודייר סדרת צמיגים חדשה ('Efficient Grip Edition AA') בדרוג A בשני פרמטרים: התנגדות לגלגל ובלימה על כביש רטוב (הסעיף הבא). שיווק הצמיג החדש באירופה החל כמה חודשים לאחר התערוכה ובהמשך נפתח לשווקים נוספים. אלינו הצמיג החדש יגיע במרץ 2015.

    היות וצמיגים בדרוג A בסעיף התנגדות לגלגל אינם נפוצים, נציג דוגמה עם הדרגה הבאה אחריה. ההפרש בתצרוכת הדלק בין הדרגה B (הדרגה הטובה ביותר עד לאחרונה) ל-G הגרועה ביותר הוא 0.665 ליטר ל-100 ק"מ עבור מכונית הצורכת בממוצע ליטר דלק כל 15 ק"מ. כלומר הפרש של 10% (כ-1.2 ליטר) בין הדרגה הטובה לגרועה ביותר. בנסועה ממוצעת של 18,000 ק"מ בשנה, מדובר בחיסכון של כ-120 ליטר בבחירת דרגה B על פני דרגה G. במחירי הדלק הנוכחיים של 6.08 שקלים לליטר בנזין אוקטן 95 מדובר בחיסכון של 730 שקלים בשנה.

    חשוב לזכור שהמספרים מדברים על ארבעה צמיגים בדרוג B. מן הסתם צמיגים שכאלה עולים יותר, אבל בהנחה שסט צמיגים יוחלף מדי 3-5 שנים, החיסכון הכספי בדלק לאורך זמן שווה את התוספת. גם אם בחיי היום יום, בגלל תנאי נהיגה שונים, יושג רק חצי מהחיסכון בדלק, תוספת המחיר עבור הצמיג בעל הדרוג הטוב יותר מצדיקה את ההשקעה הכספית הראשונית היקרה יותר.

    צמיג בבלימה

    בלימה בכביש רטוב – גם בפרמטר זה שבע דרגות כאשר כאן שתי דרגות שאינן בשימוש. הדרגה האמצעית (D) והדרגה הגרועה ביותר (G). כל דרגה נמדדת במטרים ובעת בלימת חירום על כביש רטוב ממהירות של 80 קמ"ש כאשר ההפרש ביניהן נע בין 3-6 מטרים. במילים אחרות, ההפרש בין הדרגה הטובה ביותר לגרועה ביותר הוא למעלה מ-18 מטר. זהו הפרש מאוד משמעותי ולבדו שווה את ההשקעה בצמיג האיכותי יותר.

    חשוב לזכור כי צמיג המפגין ביצועים טובים על כביש רטוב, לא בהכרח יחזור על אותם ביצועים בכביש יבש. אבל עדין סביר שגם בכביש יבש צמיג איכותי יותר יבלום במרחק קצר יותר.

    רעש – נמדד כרעש הצמיגים מחוץ לרכב בניסיון להתעלם ממרכיבי הבידוד השונים בכל רכב. הנתון נמדד בדציבלים ומופיע על המדבקה כמספר וגם בשנתות מושחרות ככל שהצמיג רועש יותר.

    צרכנות נבונה
    ברכישת צמיג חדש (עדיף תמיד להחליף זוג על אותו ציר) לא כדאי להתפתות לפתרונות זולים ולצמיגים ממותגים עלומים שבעיקר מגיעים מסין ומזרח אירופה. חפשו את המדבקה, היא תעזור לכם לרכוש את הצמיג האיכותי יותר, הבטוח יותר והזול יותר לאורך זמן.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.