• Ad
  • שיא במכירת מכוניות היברידיות וחשמליות באירופה, בעיקר בזכות טסלה מודל 3 שהחלה סוף סוף להימסר במספרים גדולים
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    עידן החשמל בתעשיית הרכב צובר תאוצה, גם באירופה שנחשבת ל"מעוז הדיזל", וזה בא לידי ביטוי בנתוני המסירות של מכוניות חדשות באירופה לחודש מרץ, כפי שפורסמו לאחרונה על ידי חברת JATO שמתמחה במחקר שווקי הרכב מסביב לעולם. החדשות הן שבמרץ נרשם ציון דרך היסטורי כאשר בפעם הראשונה מעולם עלו על כבישי אירופה יותר מ-100 אלף מכוניות היברידיות וחשמליות בחודש אחד.

     

     

    למעשה מדובר אפילו בקצת יותר מ-121 אלף מכוניות חשמליות והיברידיות, ולשם השוואה: בפברואר נמסרו רק כ-70  אלף מכוניות כאלה ובינואר כ-82 אלף מכוניות היברידיות וחשמליות. גם ניתוח לפי סוגי מנועים מגלה נתונים יוצרי דופן: החשמליות וההיברידיות תופסות כעת נתח שוק של 7.1% והתחזקות המכירות שלהן באה בעיקר על חשבון מכוניות שמונעות במנועי דיזל. נתח השוק של אלה ירד במרץ אל 31% בלבד, וזה הנתון הנמוך ביותר מאז ספטמבר 2000. מספר אנליסטים טוענים שנתונים אלה מצביעים על "שירת הברבור" של לוגמי הסולר במכוניות נוסעים.

    ברקע הדברים צריך לשים לב לכך שההגדרה של 'ג'ייטו' למכוניות עם הנעה אלטרנטיבית כוללת את כל תצורות ההנעה: היברידית רגילה (כמו טויוטה פריוס), היברידית נטענת (כמו מיצובישי אאוטלנדר PHEV) וחשמלית טהורה (כמו רנו זואי). כאשר בוחנים את המספרים בפילוח מדויק מתגלה שמכירות ההיברידיות הקונבנציונליות זינקו בכ-20% (והשליטה בפלח השוק הזה נותרה בידי טויוטה) ולעומת זאת המכירות של היברידיות נטענות דווקא הצטמצמו מעט  מאז תחילת 2019 (והדגם המוביל בנישה זאת הוא אאוטלנדר של מיצובישי).  לזינוק המשמעותי ביותר בנתוני המכירות אחראי דווקא פלח השוק של מכוניות חשמליות טהוורות, עם כ-40 אלף מכוניות כאלה שקיבלו רישוי אירופאי בחודש מרץ לבדו. מספר זה גדול מסך המסירות של ינואר ופברואר יחד, שבהם נרשם גידול של יותר מ-90% ביחס לתקופה המקבילה בשנה שעברה.

     

     

    מי שמשכה את השוק כולו אל הנתונים המרשים האלה היא טסלה, אשא לאחר עיכובים ארוכים בזמני ההספקה החלה סוף סוף למסור באירופה את 'מודל 3', וזאת כמעט שנה וחצי לאחר שהחל ייצורה ויותר מ-3 שנים לאחר שנחשפה לראשונה. בחודש מרץ נמסרו באירופה כמעט 16 אלף יחידות של מודל 3 ואילו המכונית החשמלית הטהורה הנמכרת ביותר אחריה היא רנו זואי שממנה נמסרו 4,277 יחידות בלבד. לראשונה מעולם מדורגת טסלה, בזכות מודל 3, ברשימת 25 המותגים הנמכרים ביותר באירופה, עם 17,440 יחידות, רק כ-1,500 מכוניות אחרי הונדה.

    עד להגעת טסלה מודל 3 התאפיין הגידול במכירות מכוניות חשמליות באירופה בעקביות ובצעדים קטנים, וזאת למרות שפרישת תשתיות הטעינה ברוב מדינות אירופה מקדימה בהרבה את ישראל. השאלה שנשאלת כעת היא אם גל המסירות הראשון של מודל 3 מבשר "פריצת סכר" או שמדובר רק בשיא זמני שנובע מאספקת הביקוש ללקוחות שהמתינו למכוניות שלהם זמן רב. מאידך, במקביל לטסלה החל באירופה השיווק של דגמים חדשים – בעיקר של מותגי הפרימיום האירופאים עם אאודי etron, יגואר I-Pace ומרצדס EQC.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.