• Ad
  • מבחן נהיגה מהסרטים: בן 17 נבחן עם בוגאטי שירון

    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    בזמן שרפורמת מבחני הנהיגה הכושלת של שר התחבורה, ישראל כץ, גורמת לכך שעשרות אלפי תלמידי נהיגה נאנקים תחת מצוקת הטסטים – ראוי להציץ אל מה שקורה מעבר לים כדי לראות איך מתבצע מבחן נהיגה בארה"ב.

     

     

    האמת היא שלא מדובר בסתם מבחן נהיגה, אלא במבחן שנערך לפני כעשרה ימים בקליפורניה, כאשר מאט ספקטור, בחור בן 17 ניגש לבחינה שלו כשהוא נוהג במכונית מדגם בוגאטי שירון שמחירה כ-4 מיליון דולר (בארה"ב) ותחת מכסה המנוע שלה נוהמים לא פחות מ-1,500 כוחות סוס.

    אין טעם להלאות אתכם בפרטים, עדיף להצטרף אל יותר מ-3.6 מיליון הצופים שצפו בסרטון המטורף הזה מאז שהועלה לרשת ב-9 בספטמבר, אבל ישנם מספר דגשים קטנים שחשוב לשים אליהם לב.
    ראשית, וחשוב מכל, שיטת לימוד הנהיגה בארה"ב לא מחייבת את התלמידים ללמוד נהיגה עם מורה נהיגה (למרות שהם בהחלט יכולים לבחור גם בדרך הזאת). ברוב מדינות ארה"ב חייב התלמיד להיות בן 16 לפחות, לעבור מבחן תיאוריה ובעקבותיו מבחן שליטה קצר, ולאחר מכן לנהוג במשך שנה בלוויית מבוגר שיש לו רישיון נהיגה וותק בנהיגה.

     

     

    המבחן הסופי, כפי שמודגם בסרטון שכאן, מבוצע כאשר בוחן של משרד התחבורה – עובד מדינה – יושב לצד התלמיד במכונית שאיתה בוחר התלמיד להגיע (במקרה הזה, כאמור, לא מכונית שגרתית במיוחד), ומנחה אותו לבצע משימות נהיגה שונות על כביש ציבורי.

    הערה חשובה שניה – וכדאי לשים לב – המבחן יכול להיות מצולם, והבוחן מתנהג אל התלמיד באדיבות שמקובלת בקרב נותני שירות בארה"ב. ביציאה למבחן הבוחן (בוחנת במקרה הזה) מסביר לנבחן את מטרת המבחן ואת האופן שבו הוא עומד להתבצע, ובסוף המבחן הבוחן אומר לתלמיד כיצד הוא תפקד במבחן, מה היו נקודות התורפה שלו (במקרה הזה הבוחנת מסבירה לנבחן שהתאוצות שלו היו לא חלקות), והאם הוא עבר או לא עבר את המבחן (לא נעשה לכם ספויילר, ראו בעצמכם).

    אז קבלו בבקשה את מאט ספקטור, מי שהתמזל מזלו להיוולד למשפחה שחובבת מכוניות שוות וגם יכולה להרשות לעצמה, את החגיגה המטורפת במק דונלד בסוף המבחן, ואת הסרטון המשעשע שהעלה TheStradman לערוץ שלו.

     

     

    צילומים: TheStradman

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.