• Ad
  • בסוף השבוע הוכרזו הזוכים בתחרות "מכונית השנה העולמית". הרודסטר האייקונית מיפן בדורה הרביעי זכתה במקום הראשון וגם בתואר "המכונית המעוצבת של השנה". טיוטה מיראי, ב.מ.וו סדרה 7 ואודי R8 זכו בפרסים בקטגוריות המשנה
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    הרודסטר הקטנה והאייקונית של מאזדה זכתה בסוף השבוע בתואר "מכונית השנה העולמית" בטקס שנערך במסגרת תערוכת ניו יורק.

    תחרות "מכונית השנה העולמית" הצטרפה ב-2005 לעוד מספר תחרויות המדרגות את הרכבים החדשים המוצגים בכל שנה ונחשבת כיום לאחת מהתחרויות החשובות בעולם הרכב.

    בדומה לפורמט של התחרות המפורסמת, היוקרתית והותיקה יותר, "מכונית השנה באירופה", גם כאן יש חבר שופטים המורכב מעיתונאי רכב ממדינות שונות, אך בניגוד לתחרות האירופאית הכוללת עיתונאים רק מהיבשת הישנה, חבר השופטים בתחרות העולמית מונה מעל ל-70 עיתונאים שמייצגים 23 מדינות מכל קצוות תבל.

    מאזדה MX5 מיאטה. צילמה: אודליה כהן

    בניגוד לבחירה, התמוהה משהו, של התחרות האירופאית באופל אסטרה כ"מכונית השנה באירופה", נראה כי קיימת תמימות דעים נרחבת של-MX5 מיאטה, שגברה על 23 מועמדות, הגיע לזכות בתואר.

    בנימוקי הבחירה השופטים ציינו כי "מאזדה חזרה לשורשים של הרודסטר הקלאסית ובניגוד למגמה בעולם הרכב הציגה מכונית קטנה וקלה יותר בה עיקר תשומת הלב הושמה על החיבור בין המכונית לנהג ולא על טבלאות הנתונים".

    עוד ב-TheCar:
    מאזדה MX-5 מיאטה החדשה במבחן
    אופל אסטרה היא מכונית השנה באירופה
    היסטוריה: דגם סיני זכה בתואר "מכונית השנה"

    2017-MX_5-RF-5מסהירו מורו, נשיא מאזדה צפון אמריקה, קיבל את הפרס ואמר בהתרגשות: "זו מתנה נפלאה בתזמון מושלם עם חציית רף מיליון מיאטות שיוצרו מאז שנת 1989. פרס זה מוכיח שלמרות שעברו 27 שנים מאז שהשקנו את המכונית היא נשארה צעירה, תוססת ורלוונטית כתמיד. אנחנו משתמשים בסלוגן ‘Driving Matters’ וזה לא רק סיסמת פרסומת, זו האמת שלנו והמיאטה היא ההוכחה המושלמת לכך".

    יומיים לפני שזכתה בתואר המכובד, מאזדה הציגה בפתיחת תערוכת ניו יורק גרסה מעניינת חדשה למיאטה ובמקום אופציה לגג קשיח מתקפל כמו בדור השלישי, היא הציגה את המיאטה RF הכוללת מראה קופה-פאסטבק עם צדודית ואחוריים מאוד מרשימים וגג טרגה מתקפל חשמלית.
    למעשה מאזדה, אחרי מגוון קונספטים לגרסאות קופה בשלושת הדורות הקודמים, סוף סוף מגשימה את חלומם של מכורי מיאטה רבים שחיכו זמן רב שאחד הקונספטים לקופה יגיע לייצור סדרתי.

    לצד תואר "מכונית השנה העולמית", השופטים בתחרות העניקו פרסי משנה בקטגוריות שונות והמיאטה זכתה גם בתואר "המכונית המעוצבת של השנה".

    טויוטה מיראי
    טויוטה מיראי

    בתואר "המכונית הירוקה של השנה" זכתה הטיוטה מיראי, המכונית הראשונה בעולם עם מנוע תא דלק בייצור סדרתי.
    בדרך למקום הראשון בקטגוריה, מכונית המימן עקפה את השברולט וולט בדורה השני ואת אחותה הטויוטה פריוס החדשה, על אף שהאחרונה ללא ספק משמעותית יותר מבחינת היקפי מכירות.
    "המיראי מצביעה על עתיד עולם הרכב", הסבירו השופטים את בחירתם. "כמו שהפריוס הייתה פורצת דרך לפני שני עשורים, אנו מאמינים שכשיצרנית חשובה כמו טויוטה מאמצת טכנולוגיה מסוימת זה בהחלט מרמז על הבאות".

    ב.מ.וו סדרה 7 החדשה, שמציגה מתחת למעטפת שדי מזכירה את הדור הקודם הרבה טכנולוגיה חדשה, זכתה בתואר "מכונית היוקרה של השנה" תוך שהיא עוקפת שתי מתחרות אולי מרשימות יותר בדמות ה-XC90 של וולוו וQ7 של אודי.

    The new BMW 7 - 2015 - 003

    בפוטו פיניש על קו הסיום האודי R8 החדשה קטפה את התואר העוצמתי "מכונית הביצועים של השנה" תוך שהיא מקדימה את ההונדה סיוויק טייפ R החדשה ואת המרצדס C63 AMG.
    זו אינה הפעם הראשונה שאודי קוטפת את התואר הזה בתחרות מכונית השנה העולמית וגם ב-2008 וב-2010 ה-R8 זכתה בו.
    בנימוקי השופטים לזכיה בפעם השלישית הם ציינו שהדור החדש של מכונית העל של אודי שאב השראה רבה ממכונית המרוצים של אודי שכיכבה במרוץ "לה מאן", תוך שהיא מציגה שילוב בין יכולות הארדקור בלתי מתפשרות לשימושיות יומיומית.

    Audi R8 V10

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    מאזדה MX5 מיאטה היא מכונית השנה בעולם

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.