• Ad
  • מאזדה חשפה קרוסאובר קומפקטי על בסיס מאזדה 3, והוא יהיה הדגם הנמכר ביותר שלה. גם הוא יקבל את מנוע ה'בנדיז' המהפכני
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    מאזדה חשפה בתערוכת ז'נבה את הדגם שיהיה קרוב לוודאי הנמכר ביותר מבין כל מבחר דגמי החברה: CX-30 – קרוסאובר שמבוסס על מאזדה 3 החדשה שנחשפה זה לא מכבר, הוא כלי בגודל קומפקטי – גדול מ-CX-3 שמבוסס על מאזדה 2, וקטן מ-CX-5 שצפוי לגדול מעט בדור הבא שלו. למי שתוהה מדוע מאזדה בחרה שלא להשתמש בשם הדגם המתבקש, CX-4, התשובה היא שהחברה כבר משתמשת בשם הזה לגרסת קופה של CX-5 שהיא מייצרת בסין במסגרת השת"פ המקומי שלה שם, FAW Mazda.

     

     

    CX-30, כאמור, הוא גרסת קרוסאובר של מאזדה 3 החדשה (המרשימה מאד בעיצובה), וממש כמוה – גם הוא מציג את מה שאנשי הירושימה מכנים "הדור השני של עיצוב 'קודו' – כלומר השלב החדש בהתפתחות שפת העיצוב שהחברה השיקה לפני כ-9 שנים. בזכות הגודל שלו, והעובדה שהלקוחות בכל העולם נוהרים בהמוניהם אל קרוסאוברים, CX-30 יהיה הדגם הבודד הנמכר ביותר של מאזדה.

    למרבה הצער זה לא אומר שהוא יהיה כלי זול או "תחרותי" בישראל. תיאורטית, למאזדה יש אפשרות להשחיל אותו בין טווח המחירים של CX-5 לבין זה של CX-3 שזה מקרוב עבר מתיחת פנים, אלא שהחברה היפנית מבקשת למצב את עצמה כמותג חצי פרימיום ולהרוויח יותר כסף על כל מכונית שהיא מוכרת. בנוסף, למאזדה יש עדיין כושר ייצור מוגבל יחסית, לכל הפחות עד שהמפעל המשותף שהיא מקימה עם טויוטה בארה"ב יתחיל לפעול. התוצאה, למרות ההתייקרות במחירי הכניסה לקטגוריית הקרוסאוברים הישראלית, היא שלא מומלץ לעצור את הנשימה בהמתנה לכלי שיחולל כאן מחדש את "מהפיכת קיה ספורטאז'". עם זאת, ספורטאז' ואחיו טוסון לבית יונדאי הם הכלים הנמכרים ביותר בקטגוריה הזאת ולמאזדה יש כעת אמצעי טוב יותר להתמודד מולם.

     

     

    כמו עם מאזדה 3 החדשה גם CX-30 יקבל בין השאר את מנוע ה'בנדיז' המהפכני שמשלב בין היתרונות של מנועי דיזל ובנזין בכל הקשור לתצרוכת הדלק, הנצילות ופליטת המזהמים. עם זאת, המנוע הבסיסי שלו בישראל צפוי להיות ה-2.0 ליטר האטמוספירי. במקביל, הדגם יקבל גם גרסה "היברידית קלה" עם מערכת חשמל במתח של 24 וולט. כל המנועים מחוברים לתיבת ההילוכים האוטומטית-קונבנציונלית של מאזדה עם 6 יחסי העברה.

     

     

     

    אורך בסיס הגלגלים של CX-30 הוא 265.5 ס"מ, מעט קצר ביחס למקובל בימינו, והמידות החיצוניות שלו הן אורך של כ-440 ס"מ, רוחב של 179.5 (שזה מעט צר יחסית), וגובה של 154 ס"מ, כלומר שאנחנו מדברים על מידות אופייניות לקטגוריה, כאלה שמתמודדות מול סיאט אטקה, יונדאי טוסון וניסאן קשקאי, בין השאר. נפח תא המטען שלו הוא 420 ליטרים. עיון בחומרי העיתונות שמאזדה סיפקה מגלה שהיפנים שמים דגש עיקרי אל עיצוב תא הנוסעים וחווית השהיה בו, גם מבחינת העיצוב אבל לא פחות מכך בכל הנוגע לאבזור נוחות בכלל ומערכות שמע ומולטימדיה בפרט, עם מסך מגע בגודל 8.8 אינטש ומערכת שמע אופציונלית של BOSE עם תריסר רמקולים.

     

     

    ככל שאפשר להתרשם מן הצילומים הרשמיים שמאזדה סיפקה, העיצוב החיצוני הזורם והחלק יהיה אחד הקלפים החזקים של הכלי הזה. הכיוון הפעם מעט פחות אגרסיבי ועוד יותר נעים לעין, וזה ממש לא מובן מאליו בהתחשב בכך שגם קודם לכן מאזדה עיצבה את הכלים היותר נאים בקטגוריות שבהן היא מתמודדת.
    לא שזה ממש חשוב לנו בישראל, אבל CX-30, שלא מתיימר להציג יכולות שטח כלשהו, יוצע גם עם אופציה למערכת הנעה כפולה שאותה מכנים היפנים i-Activ . מערכת זאת נוספת למערכת חלוקת המומנט האלקטרונית של החברה, שמותקנת כסטנדרט בכל המכוניות שלה מסדרה 3 וצפונה, ומספקת לטענת היפנים אחיזת כביש טובה יותר בכל תנאי הנסיעה.

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    מאזדה CX-30 יתמודד מול קיה ספורטאז'

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.