• Ad
  • מאזדה מציגה בתערוכת טוקיו גרסת גז טבעי של ה-3
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    האם מאזדה 3 תהיה המכונית הראשונה בישראל שמונעת בגז טבעי

    בחודש הבא תנצל מאזדה את תערוכת המכוניות הבינלאומית הביתית שלה בטוקיו כדי להציג מגוון מנועים נוספים לדגם ה-3 החדש.
    לצד מנועי ה'סקיי-אקטיב' המוכרים לנו, בנזין ודיזל, ובמקביל לחשיפתה של הגרסה ההיברידית (אשר למרבה הצער מיועדת בשלב זה רק ליפן), תציג מאזדה מנוע שהוכן על-ידי היצרן לעבוד עם גז טבעי (CNG), ממש כמו זה שנתגלה לא מכבר מול חופי ישראל, ואשר הזרמתו ארצה החלה השנה.
    כמו מכוניות אחרות אשר הוסבו לשימוש בגז טבעי על-ידי יצרני הרכב (ובהם קבוצת פולקסוואגן, מרצדס, ב.מ.וו, אופל ופיאט), גם המערכת של מאזדה מתוכננת מראש לפעול עם גז טבעי ועם בנזין רגיל, ומסוגלת לבצע אוטומטית את העברת ההזנה בין שני סוגי הדלק בהתאם לכמות שלהם שנותרה במיכלי המכונית. במילים אחרות, מי שנתקע ללא גז יכול להמשיך ולנהוג עם בנזין רגיל.
    מאזדה 3 "סקאי-אקטיב CNG' תושק בהשקת בכורה עולמית ביום העיתונות הראשון של תערוכת טוקיו ב-20 בנובמבר, ואנשי מאזדה טוענים ששימוש בגז טבעי מצמצם לפחות ב-20% את פליטת מזהמי האוויר מן המכונית.
    במקביל תציג מאזדה בטוקיו גרסה היברידית ל-3, עם מערכת היברידית שמשודכת למנוע בנזין בנפח 2.0 ליטר. למרבה הצער, אולי בגלל הסכמים של מאזדה עם יצרנים אחרים או בגלל שיקולים אחרים, מאזדה מייעדת את הדגם הזה רק ליפן בשלב זה, ולא מתכוונת לייצא אותו.
    מאידך, דגם שמונע בגז טבעי עשוי לעניין לקוחות של מאזדה לא רק בגרמניה, איטליה וארה"ב אלא גם בישראל. חברת דלק מוטורס, יבואנית מאזדה ופורד לישראל, מעולם לא ביצעה "חינוך שוק" עם דגמים חדשים וייחודיים, אבל עם המכונית הזאת עשוי להיות לה יתרון יחסי וזה עוד לפני שבוחנים את הקשרים שלה עם חברת 'דלק' שממילא מעורבת מאד בתחום זה.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    מאזדה 3 – כעת בגרסת גז טבעי

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.