• Ad
  • אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    ניסאן ג'וק – מאחוריך! מאזדה חשפה היום, ערב תערוכת לוס אנג'לס, את המתמודדת שלה בקטגוריה הלוהטת של מיני-ג'יפונים

    אחרי יותר משנה של המתנה דרוכה חושפת מאזדה את אחד הדגמים המעניינים, אולי גם החשובים ביותר, שיוצגו בישראל בשנה הבאה: הג'יפון הקטן שלה – CX-3

    מאזדה, כך טענו שמועות, התכוונה להשיק במקור את הג'יפון הקטן בתערוכת פריז, לפני כחודש וחצי, אבל שמרה את הזירה כולה לדור השלישי של 'מיאטה' שהוצגה שם.

    כעת, ערב פתיחת תערוכת המכוניות של לוס אנג'לס, היא חושפת סוף סוף את המכונית שמבוססת על הפלטפורמה הקטנה שלה, שעליה נבנית גם מאזדה 2 החדשה.

    Mazda CX-3_2014

    אנשי מאזדה מכריזים שהג'יפון הקטן שלהם מציג לראשונה מערכת הנעה כפולה חדשה, אבל בינתיים לא משחררים פרטים שיסבירו למה כוונתם.

    הכלי עצמו בנוי, כמובן, על בסיס פילוסופיית ה'סקאי – אקטיב' שכבר הוצגה עם ה- CX-5, ועם מכוניות הנוסעים 6, 3 ו-2, כלומר שהוא תוכנן לחסכון במשקל ומוצע עם המנועים המוכרים בני הדור החדש של החברה.

    מבחר זה כולל בשלב ההשקה את מנוע ה-2.0 ליטר המוכר אצלנו מן ה-6, אולם כאן הוא יוצע בשני הספקים שונים, של 120 ו-150 כ"ס. באירופה יוצע הג'יפון גם עם מנוע הדיזל החדש, בנפח 1.5 ליטר, שהושק השנה. מנוע זה לא יגיע, מן הסתם, לישראל בגלל ההעדפה השלילית למנועים כאלה בשיטת המיסוי הנוכחית.

    Mazda CX-3_2014 010

    המנועים מוצעים עם תיבת ההילוכים האוטומטית החדשה, בעלת 6 יחסי העברה, ועם תיבה ידנית, אף היא בעלת 6 יחסי העברה.

    הגרסה הסופית של CX-3 נראית, לפחות בתמונות, חתיכית ביותר. כמו ב-6 וב-3, מכוניות שמאופיינות בקווים עגלגלים ומאד דינמיים, גם CX-3 מעוצב בסגנון דומה ולכן נראה מאד ספורטיבי וזורם.

    קשתות הגלגלים מודגשות ומושחרות, והקורה האחורית (קורה C) מושחרת גם היא וכך מתקבלת תחושה של "גג צף".

    Mazda CX-3_2014 004

    עיצוב הפנים של הג'יפון דומה מאד לעיצוב המוכר לנו מן ה-3 החדשה, עם בורר פונקציות מרכזי בקונסולה שבין המושבים ועם מסך מגע גדול שמזדקר ממרכז הדאש-בורד. עם זאת, הרושם הוא שבזכות הפרופורציות הגבוהות יותר של המכונית הזאת הפעם יתקבל תא נהג נוח ושימושי יותר.

    Mazda CX-3_2014 007

    מיותר לציין שקטגוריית המיני-ג'יפונים (ניסאן ג'וק, שברולט טראקס, אופל מוקה, רנו קפצ'ור) היא פלח השוק הצומח במהירות הרבה ביותר בשנים האחרונות, במידה רבה על-חשבון מכוניות קומפקטיות גדולות יותר (בפלח השוק של מאזדה 3).

    מאזדה CX-3 צפויה אצלנו במחצית הראשונה של השנה הבאה.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    מאזדה מציגה את CX-3

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.