• Ad
  • משנה: דור שני של CX-5 הוא מהדורה משופרת של הדגם היוצא, עם עיצוב חד ומיוחד יותר. המחירים נותרו דומים, רמת האבזור שופרה
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    דלק מוטורס, יבואנית מאזדה, השיקה את הדור השני של כלי הרכב החשוב ביותר מבחינת היצרנית והיבואנית, הקרוסאובר CX-5.

     

     

    כמו עם CX-3 הקטן ממנו, שנבנה יחד איתו על אותו קו הרכבה בהירושימה, יפן, גם עם CX-5 מאזדה מוגבלת במספר כלי הרכב שהיא מסוגלת לייצר, ובעיקר עם מספר היחידות שהיא יכולה לשלוח לישראל במחירים תחרותיים. מכך, לדברי שחר שמש, מנכ"ל דלק מוטורס, נובעת אסטרטגיית השיווק של מאזדה בישראל, שכבר הפכה להיות הנורמה עבורם: בניגוד לעבר, מאזדה לא נלחמת על המסה העיקרית של השוק אלא ממצבת את המוצרים שלה ברמת מחיר גבוהה, וכפועל יוצא מכך גם נדרשת לאבזר אותם ברמת אבזור גבוהה.

    מבחינת הצרכן הישראלי התוצאה היא שלמרות הירידה הנמשכת בשערי כל המטבעות הזרים ביחס לשקל הישראלי – מחירי הדור השני של CX-5 נותרו דומים פחות או יותר לאלה של הדור היוצא, אם כי רמת האבזור – בעיקר הבטיחותי – גבוהה יותר, וכן נוספה רמת אבזור חדשה ומשודרגת. מחירי CX-5 החדש מתחילים ב-167,000 ש"ח לגרסת הכניסה, 'אקזקיוטיב' עם הנעה קדמית (במקום 165,000 לדגם היוצא), 179,000 ₪ לגרסת 'לקשרי' החדשה (במקום 178,000 לגרסת 'פרימיום' בדגם היוצא), ו-192,000 ש"ח לגרסת 'פרימיום' החדשה.

    מנוע ה-2.5 ליטר, שמוצע בישראל רק עם הנעה כפולה, מניע מעתה רק גרסת אבזור אחת (במקום שתיים בדגם היוצא), זאת נקראת 'פרימיום AWD' ומחירה 215,000 ש"ח, כלומר מחיר זהה לזה של גרסת ה'פרימיום 4X4' בדגם היוצא.

    במהלך ראשון מסוגו, חריג ולא ברור עד הסוף בחרו יבואני מאזדה לאבזר את הדור השני של CX-5 גם במערכות הבטיחות המקוריות של היצרנית, וגם במערכת מובילאיי מהתקנה מקומית שבה נוטרלו חלק מן הפונקציות כאשר הן חופפות את אלה של מאזדה. המערכת החשובה ביותר, שבלעדיה מכוניות חדשות לא יכולות לקבל כיום 5 כוכבים במבחני הריסוק של פרויקט Euro NCAP, היא בלימה אוטונומית למניעת תאונה או צמצום הנזקים שלה. זאת מוצעת כעת כסטנדרט ב-CX-5 ופועלת בטווח המהירויות שבין 4 ל-80 קמ"ש תוך שהיא מזהה גם הולכי רגל ואמורה למנוע את הפגיעה בהם.

    מתיחת פנים יסודית

    הדור השני של CX-5 מבוסס על הפלטפורמה והמכלולים של הדור היוצא, אשר הושק בישראל לפני 5 שנים ואיתו הוצגה לראשונה פלטפורמת 'סקאיאקטיב' של מאזדה. על פלטפורמה מודולרית זאת בנויים כיום גם דגמי 6 ו-3. בפועל מדובר לכן במתיחת פנים יסודית אך לא בדגם חדש לחלוטין. השינויים הניכרים ביותר בין שני הדורות הם לעיצוב, שכעת נראה חד ומעניין עוד יותר, וככל שאפשר היה להתרשם מנהיגת מבחן ראשונה וקצרה שערכנו לרגל ההשקה – שופרו איכות בידוד הרעשים ושיכוך המתלים, שופרה רמת האבזור ותחושת האיכות של תא הנוסעים גבוהה יותר, נוסף פתח מיזוג לטובת היושבים במושב האחורי, ומיקום צג המידע המרכזי, שנותר בגודל 7 אינטש, טוב יותר. מאידך, הרושם הוא שההיגוי כנראה מעט פחות חד.
    מבחן דרכים אמיתי ורציני נוכל לפרסם כאן בעתיד הקרוב, לאחר שנבצע כזה שלא במסגרת נהיגת השקה קצרצרה.

     


    כאמור, היות שמדובר בדגם ממשיך ולא בדגם חדש לגמרי גם המידות הכלליות נותרו זהות (אורך בסיס הגלגלים, גובה, אורך וכיוצ"ב), אולם תא המטען הוגדל מעט, זווית המסעד של המושבים האחוריים נוחה יותר, וגם זווית הפתיחה של הדלתות הוגדלה לטובת שיפור נוחות הכניסה והיציאה.

    שני המנועים האטמוספיריים בדגם החדש זהים לאלה שמניעים את הדגם היוצא: 2.0 ליטר שמספק 165 כ"ס ו-2.5 ליטר שמספק 195 כ"ס, ושניהם מחוברים לתיבת הילוכים אוטומטית קונבנציונלית בעלת 6 יחסי העברה.

    רמת האבזור, כאמור, שודרגה, כאשר כבר בגרסת הבסיס, 'אקזקיוטיב', מוצעים כסטנדרט ריפודי עור למושבים, כיוונון חשמלי למושב הנהג, פנסי LED לתאורת היום הקבועה, שמשות כהות, התנעה ללא מפתח, צג מרכזי בגודל 7 אינטש, מצלמת חניה ועוד. בגרסת האבזור 'לקשרי' מוצעים בנוסף גם פנסי LED מלפנים ומאחור (מלפנים פנסים עוקבי-פניה) חישוקים בקוטר 19 אינטש, וגג שמש.

    באופן לא אופנתי אף גרסת אבזור לא מציעה בקרת שיוט אקטיבית, אבל בגרסת האבזור הבאה, 'פרימיום', מוצעת התראה אקטיבית מפני סטייה מנתיב הנסיעה שכוללת תיקון אוטונומי של ההיגוי. בגרסה זאת מוצעים גם זיהוי והנמכת אורות אוטומטי, מערכת שמע מתוצרת BOSE, עם 10 רמקולים, צג תצוגה עילית חדש וצבעוני, תצוגה מפורטת יותר של מחשב הדרך וגימור פנים יוקרתי יותר.

    צילומים: רונן טופלברג

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    מאזדה השיקה דור שני ל-CX5. החל מ-167,000 ש"ח

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.