• Ad
  • לראשונה: תערוכת רכב לנשים בערב הסעודית

    קצת יותר משלושה חודשים אחרי שיורש העצר, המלך סלמאן, החליט לבטל את האיסור בנוגע לנהיגת נשים בערב הסעודית, בסוף השבוע נפתחה במרכז קניות בג'דה תערוכת הרכב הראשונה בממלכה המיועדת לנשים
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    קצת יותר משלושה חודשים אחרי שיורש העצר, המלך סלמאן, החליט לבטל את האיסור בנוגע לנהיגת נשים בערב הסעודית, בסוף השבוע נפתחה במרכז קניות בג'דה תערוכת הרכב הראשונה בממלכה המיועדת לנשים נוהגות.
    באופן רשמי האיסור יבוטל סופית רק ביוני הקרוב, אך נשים המחזיקות ברישיון נהיגה בינלאומי ממדינה אחרת כבר נוהגות כעת באופן חופשי בכבישי הממלכה שחוקתה עדיין מבוססת על השריעה האסלאמית, בה לא מעט חוקים המגבילים את חופש תנועתן ועצמאותן של נשים.
    בשנים האחרונות הממלכה החלה להשתנות ונשים כבר יכולות לרכוש השכלה אקדמית, להשתלב בתפקידים בכירים ומ-2009 נשים יכולות גם להצביע, אבל ב-2017 ערב הסעודית הייתה למעשה המדינה היחידה על פני הגלובוס שאסרה בחוק נהיגת נשים.

    עוד ב-TheCar:
    לא רק אמינות: היפניות שולטות גם בדירוג הנאמנות
    מכוניות הספורט שעלו על כבישי ישראל ב-2017
    הנסיך הסעודי צייץ: "יש לאפשר לנשים לנהוג"


    כמה וכמה ניסיונות של ארגוני נשים סעודיות בעשורים האחרונים להביא לשינוי התקנה, שמעבר להיותה מפלה ומנוגדת לאורח החיים המודרני גם הקשתה מאוד על ההתנהלות היומיומית, נבלמו ביד תקיפה על ידי הרשויות.
    "האביב הערבי" ורוחות השינוי שפקדו את העולם הערבי העלו שוב את הנושא לסדר היום הציבורי ואירועי מחאה שאורגנו על ידי פעילות זכויות נשים נגד האיסור זכו לתפוצה רחבה ברשתות חברתיות כמו פייסבוק וטוויטר, אבל גם בעשור השני של המילניום השלישי המשטר לא הגמיש את עמדתו בנושא.
    כך, למשל, לפני כשלוש שנים פעילת זכויות הנשים הסעודית מיסא אל-עמודי נעצרה והועמדה לדין באשמה של לא פחות מפעולת טרור זאת לאחר שניסתה, בשידור חי ברשת, להיכנס לממלכה במעבר הגבול היבשתי עם איחוד האמירויות כשהיא מאחורי ההגה.

    בסופו של דבר כנראה גם במשפחת המלוכה הבינו כי הגיע הזמן להתקדם ואחרי שהנסיך הסעודי אל-וואליד בן טלאל, אחיינו של עבדאללה המלך הקודם של ערב הסעודית והערבי העשיר בעולם, צייץ לפני שנה בחשבון הטוויטר שלו אל לא פחות מ-5.4 מיליון עוקביו את ההודעה הבאה: "עצרו את הויכוח, הגיע הזמן לאפשר לנשים לנהוג" ובהמשך פרסם מסמך מפורט בן ארבעה עמודים בנושא, נראה כי כבר לא ניתן היה לעצור את רוחות השינוי שהובילו, כאמור, את המלך סלמאן, כחלק ממגמה פרוגרסיבית חדשה בממלכה המוסלמית השמרנית, לבטל את האיסור בספטמבר האחרון.

    תערוכת הרכב בג'דה מספקת הוכחה לתשוקה הגדולה של נשים סעודיות לאחוז בהגה ואלפים מהן נהרו בימים האחרונים למרכז הקניות בו היא מתקיימת כדי לראות מקרוב, למשש ולהרגיש את התחושה ממושב הנהג של דגמים שונים המוצעים למכירה בממלכה שנחשבת לאחת המדינות העשירות בעולם.

    "תמיד התעניינתי במכוניות, אבל לא היתה לנו את היכולת לנהוג", הסבירה ר'אדה אל-עלי שבאה להתרשם ומצאה את עצמה מתראיינת לכלי תקשורת מרחבי העולם שהגיעו לסקר את התערוכה. "עכשיו זה השתנה ואני מאוד מעוניינת לקנות מכונית חדשהץ המגוון כאן אדיר ואני מתלהבת מהרבה דגמים, אבל הבחירה הסופית תצטרך להיות של רכב צנוע וחסכוני עם תג מחיר לא מאוד גבוה, כזה שאני אוכל לעמוד בתשלומים שלו".

    היו גם מי שתג המחיר כנראה פחות הטריד אותן כמו אבר אל ערבי שבמשך שנים החזיקה נהג פרטי: "למרות שהיה לי נהג, כבר לפני שנים רבות התחלתי להתעניין במכוניות, ובמהלך הזמן למדתי הרבה עליהן – על המותגים השונים, על דגמים מיוחדים ואפילו קצת על מכונאות ותחזוקה שלהן. כך שלמעשה יש לי יותר ממושג בנושא ואני מקווה בעזרת השם שבעתיד הממש קרוב אני ארכוש רכב שאני אנהג בו".

    לשריפה מוחמד, מנהלת המכירות של תערוכת הרכב, יש ללא ספק את כל הסיבות להיות מרוצה ממספר המבקרות ומההד התקשורתי לו זכתה התערוכה: "הגיע הזמן, אנחנו בעידן אחר. לדוגמה כל הקניון הזה מנוהל כמעט רק על ידי נשים וגם מרבית הלקוחות הן נשים וגם התערוכה הזו מיועדת לנשים ומנוהלת על ידן ואני חושב שזה סמל לגל השינוי שעוברת החברה במדינה".

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.