• Ad
  • החלק הראשון, מאלף ועד תו, בסקירת הדגמים החדשים שצפוים בשוק הרכב הישראלי לשנת 2019
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    שנת 2019 בפתח וכמו כל שנה בשנים האחרונות גם היא תהיה גדושה בדגמים חדשים, רבים מהם – על-פי צו האופנה – קרוסאוברים מסוגננים כמעט בכל הגדלים ובמספר טווחי מחירים.

    מגמה ברורה נוספת היא גידול מהיר בהיצע הדגמים ההיברידים וההיברידים-נטענים, ואלה יוצעו גם בפלחי שוק עממים וגם בפלח היוקרה. בנוסף נתחיל לראות עוד ועוד דגמי מכוניות חשמליות טהורות, אם כי קצב החדירה של אלה יהיה תלוי במהירות הפיתוח של רשת טעינה ברחבי הארץ. הסקירה שלנו השנה נחלקת לשלושה חלקים, לפי סדר אלפבתי.

    לקראת 2019: כל הדגמים החדשים בישראל – חלק ב'
    לקראת 2019: כל הדגמים החדשים בישראל – חלק ג'

    אאודי

    זמן קצר לאחר השקתה בתערוכת פריז נחתה בישראל אאודי אי טרון – המכונית החשמלית הסדרתית הראשונה של אאודי ושל קבוצת פולקסווגן. כמו יגואר I Pace גם אי-טרון עוצבה במבנה קרוסאובר אופנתי, והיא מבטיחה ביצועיים מרשימים וגם טווח נסיעה מרבי של יותר מ-400 ק"מ לטעינה מלאה. מחירה של אי-טרון מתחיל מ-393 אלף ש"ח ואפשר להזמין אותה כבר כעת, אם כי מכוניות ראשונות ימסרו רק בתחילת 2019.

     

     

    שתי מכוניות חשובות במיוחד מבחינת סך המכירות שצפוי מהן יגיעו ארצה ברבעון הראשון של השנה: אאודי A1 החדשה שמתאפיינת בחזית אגרסיבית, מוצעת עם מרכב 5 דלתות בלבד ובנויה על בסיס הפלטפורמה המודולרית אשר משמשת גם את פולקסווגן פולו ואת סיאט איביזה. מכונית זאת קרצה בעבר, וכנראה גם בדור החדש שלה, לצעירים וצעירות עם חוש אופנתי וכיס עמוק. זאת אמנם המכונית הכי פחות יקרה של אאודי אבל מחירה יתחיל ב-130 אלף ש"ח  וינוע משם צפונה בהתאם לרמת הגימור.

    אאודי Q3 החדשה, דור שני לקרוסאובר הקומפקטי והמוצלח של אאודי מציגה עיצוב דומה מאד, אולי דומה מידי, לדור היוצא. היא מבוססת על פלטפורמת MQB הקומפקטית של פולקסווגן ותוצע בישראל עם מפרט מלא של מערכות בטיחות מתקדמות. מחירה צפוי להיות גבוה מ-200 אלף ש"ח, בין השאר כדי לבדל אותה מ-Q2 הקטן יותר.
    לחובבי נהיגה כדאי להמתין לרבעון השני של 2019, אז יגיעו אלינו אאודי R8 ואודי TT המחודשות, שתיהן לאחר מתיחת פנים שעברו לפני מספר חודשים.

    אבארט

    דגמי ה'טוריסימו' וה'קומפיטציונה' של אבארט 500 עברו מתיחת פנים קלה ויגיעו ארצה במהלך 2019. מעבר לכך לא צפויים שינויים מרעישים, תרתי משמע, במותג האיטלקי, אבל אנחנו מקווים ש-124 ספידר תגיע סוף סוף גם בגרסה ידנית.

     אופל

    החידוש המסקרן ביותר של אופל השנה הוא גרסה היברידית-נטענת לגרנדלנד X אשר תיחשף בחודשים הקרובים וצפויה להגיע לישראל עוד במהלך 2019. גרנדלנד PHEV צפוי להציע טווח נסיעה מרבי של 60 ק"מ "בכח החשמל" בלבד, לאחר טעינה מלאה מרשת חשמל ביתית. אם הכלי הזה יתומחר במחיר נוח (כלומר בגזרת המחיר של קיה נירו ההיברידי-נטען שהושק לאחרונה) הוא בהחלט יכול להקפיץ את מכירות הקרוסאובר המשפחתי של אופל.

    חידוש נוסף של אופל השנה הוא קומבו החדש, אח תאום לסיטרואן ברלינגו ולפיג'ו פרטנר. זהו גם מוצר חדש ראשון של אופל תחת בעלות PSA. אולי זה יאפשר לקומבו לזכות סוף סוף בישראל להצלחה דומה לזו של הצמד הצרפתי בשוק המסחריות הקטנות.

    אינפינטי

    באינפינטי ישראל מקווים שיוכלו להתחיל לשווק את QX50, רכב פנאי בגודל בינוני שאמור להתחרות בב.מ.וו X3 ובאאודי Q5. אינפיניטי QX50  מיוצר בארה"ב ומונע באמצעות מנוע טורבו-בנזין בנפח 2.0 ליטר. זה מנוע מרתק מבחינה טכנולוגית היות שיש לו מערכת ששולטת בשינוי יחס הדחיסה כדי להשיג חיסכון בדלק. הכלי מצויד, כמובן, בסט מלא של מערכות בטיחות ובאבזור שופע, כמתבקש ממיצובו הפרימיומי. אם וכאשר יגיע ארצה הוא צפוי להיות ממוצב בין QX30, ששיווק בארץ החל לאחרונה, לבין QX60 הגדול, עם שבעת המושבים.

    אלפא רומיאו

    בשנת 2019 צפוי להתפנות לא מעט מקום באולם התצוגה של אלפא רומיאו. לא רק שלא צפויים דגמים חדשים של המותג הספורטיבי של קבוצת פיאט, למרבה הצער ניאלץ להיפרד בקרוב מ'מיטו' הוותיקה, וזמן קצר לאחר מכן גם מ'גולייטה'. 'מיטו', שבנויה על בסיס ה'פונטו' של פיאט, הוצגה כבר בשנת 2008 כלומר שהיא מכונית מאד ותיקה, אבל פלח השוק הצמטמצם, והעובדה שפיאט לא פיתחה פלטפורמה קטנה מודרנית, לא מותירים תקווה למחליפה של המכונית היפיפיה הזאת. ככל הידוע, אנשי אלפא-רומיאו מתכננים להציג קרוסאובר חדש, קטן יותר מ'סטלביו', וייתכן שהוא יחלוק מכלולי מרכב משותפים עם המכונית שתחליף את ג'ולייטה', שגם ממנה ניאלץ להיפרד במהלך 2019.

    ב.מ.וו

    2019 תהיה גדושה בחידושים עבור המותג הבווארי, בעיקר בקטגוריות הקרוסאוברים. בינואר יחל השיווק של X4 – גרסת ה"קופה" המסוגננת של X3 החדש. ברבעון השני יגיעו לאולמות הקלפים החזקים של ב.מ.וו בתחום: X5 המרשים ובצמוד אליו גם X7 אשר נחשף לאחרונה ויהיה התשובה לרכבי הפנאי האולטרה גדולים ויקרים בגזרת המיליון ש"ח ומעלה.

     

     

    המכונית החשובה ביותר של ב.מ.וו ב-2019 היא סדרה 3 החדשה שהוצגה בתערוכת פריז, היא תגיע אלינו ברבעון השלישי של השנה בשלל גרסאות הנעה, כולל גרסה היברידית נטענת אשר זכתה בדור היוצא להצלחה רבה בזכות הטבת מס נדיבה (ותודה לרשות המיסים).

    מסקרנת לא פחות היא סדרה 1 החדשה. מכונית זאת עדיין לא נחשפה אבל היא תגיע ארצה בסתיו 2019. הדור החדש של המכונית בנוי על פלטפורמת ההנעה הקדמית שמשמשת גם את מיני קלאבמן.

    גם באגף הספורטיבי צפויים חידושים. ברבעון השני תגיע Z4 המסקרנת אשר פותחה יחד עם טיוטה. סדרה 8 החדשה, והאולטרה יקרה, תגיע ברבעון הראשון בגרסת הקופה שלה, וגרסת קבריו תופיע ברבעון השני של 2019. את המשפחה הזאת תשלים גרסת M8 שתגיע ברבעון האחרון של 2019 יחד עם גרסאות M ל-X4 ול-X5.

     

     

    ג'יפ

    ג'יפ רנגלר החדש הושק בארץ לאחרונה  וזה אחד משני החידושים של ג'יפ ל-2019. יתכן מאד שבמהלך השנה יתוגבר היצע המפרטים של רנגלר גם עם גרסת מנוע טורבו דיזל, ואולי גם V6 שרירי, אבל זה תלוי מאד בהקצאות לשוק הישראלי.

    במחצית השנה של השנה צפוי להגיע גי'פ צ'רוקי לאחר מתיחת פנים משמעותית שאותה עבר, שבמהלכה עוצבה החזית שלו בעיצוב מתון, והוא מונע כעת עם מנוע טורבו-בנזין בנפח 2.0 ליטר. חידושים נוספים הם מערכת הנעה כפולה קבועה גם לכביש, ושדרוג של אבזור הבטיחות.

    דאצ'יה

    ככל הידוע לא צפויים חידושים משמעותיים במותג ה"לואו קוסט" הרומני

     

     

    DS

    מותג היוקרה הצרפתי ימשיך השנה בהתבססות בשוק היוקרה המקומי עם DS3 קרוסבק החדש שהוצג בתערוכת פריז האחרונה. העיצוב החיצוני ייחודי, תא הנוסעים מושקע ומסוגנן, והמכונית מונעת עם מנועי טורבו יעילים שמחוברים לתיבת הילוכים אוטומטית עם שמונה יחסי העברה. המחיר צפוי להיות תחרותי ביחס לנישה, ורשימת האבזור ארוכה.
    עם קצת מזל אולי נראה בסוף השנה גם גרסה היברידית נטענת ל-DS7 קרוסבק.

    הונדה

    להונדה תהיה שנה משמעותית בעיקר בתחום רכבי הפנאי. CR-V החדש, שנחשף לראשונה ביפן כבר לפני שנתיים, יגיע סוף סוף במהדורה אירופאית עם מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.5 ליטר, שמספק 182 כ"ס. לכלי זה תהיה גם אופציה לשבעה מקומות ישיבה. בגזרת המחיר לא צפויה הפתעה: כמו בעברCR-V ימוצב בחלק העליון של קבוצת רכבי הפנאי המשפחתיים, עם תג מחיר באזור ה-180 אלף ש"ח ומעלה, כלומר "ראש בראש" מול הגרסאות החזקות והמאובזרות של מאזדה CX-5 וטויוטה ראב 4.

     

     

    הונדה HR-V המחודש צפוי גם הוא במהלך 2019 עם מנוע משופר, עיצוב רענן, וחשוב מכל: מערכות בטיחות אקטיביות מתקדמות כציוד תקני. יש סיכוי שתגיע ארצה גרסת הספורט שלו, עם מנוע ה-1.5 ליטר טורבו שמוכר מסיוויק.

    וולוו

    בוולוו יתמקדו השנה ב-S60 החדשה שצפויה להגיע ברבעון השני של 2019. זהו הדגם החדש של החברה שמבוסס על אותה פלטפורמה שעליה בנויים XC60 וסדרת 90. וולוו S60 החדשה תגיע עם מגוון מנועי טורבו וגם בגרסת T8 עם יחידת הנעה היברידית נטענת. המכונית תוצע, כמובן, עם מגוון רחב של מעכות בטיחות מתקדמות שמאפשרות יכולת נהיגה חצי אוטונומית.

    טויוטה

    באירוע ייחודי חשפה טויוטה לפני מספר שבועות את שני החידושים הגדולים שלה לשוק הישראלי לשנה הקרובה, ושניהם יוצעו למכירה החל מן הרבעון הראשון.

    קורולה סדאן החדשה תציע לראשונה גם גרסה היברידית, וזאת בנוסף לחבילה מלאה של מערכות בטיחות מתקדמות ותא נוסעים ששודרג באופן משמעותי. גרסאות האצ'בק וסטיישן שמחליפות את דגמי אוריס יישאו מעתה את שם הדגם  קורולה, ואלה יגיעו לאולמות בהמשך השנה.

     

     

    טויוטה ראב 4 החדש יגיע בשלוש גרסאות: בנזין אטמוספרי עם הנעה קדמית והיברידית עם הנעה קדמית או כפולה. כמו קורולה, גם בראב 4 שופר תא הנוסעים ואובזר והוא יוצע עם מגוון מלא של מערכות בטיחות אקטיביות. המחיר יתחיל ב-170 אלף ש"ח ויטפס מעלה, כך שלא צפוי איום על מעמדו של קיה ספורטאז'.

    פריוס מתוחת פנים נחשפה בלוס אנג'לס בשבוע שעבר, וזאת צפויה להגיע אל אולמות התצוגה של טויוטה בישראל במחצית השניה של 2019. ומה עם סופרה החדשה? תמיד טוב שיש על מה לחלום.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    לקראת 2019: כל הדגמים החדשים בישראל – חלק א'

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.