• Ad
  • רגע לפני פתיחת תערוכת הרכב העשירה והנוצצת ביותר באירופה, הנה החדשות שכדאי לשים לב אליהן
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    עדכון אחרון: 11 פברואר 2016

    באחד במרץ יתקיים יום העיתונות הראשון של תערוכת המכוניות הבינלאומית השנתית בז'נבה, ויומיים לאחר מכן היא תיפתח לקהל הרחב ותופיע עד ל-13 במרץ.

    כרגיל, עיקר העניין בז'נבה – שנמצאת באחד משווקי הרכב העשירים ביותר באירופה ובעולם כולו – נסוב סביב מכוניות על וגרסאות יקרות של מכוניות "סדרתיות".פוסטר זנבה 2016

    בהיותה תערוכה אירופית יש לתערוכת ז'נבה גם חשיבות מיוחדת עבורנו, בישראל, היות שכמעט כל הדגמים שמוצגים בה יכולים להיות משווקים בישראל, ורובם גם יגיעו אלינו במוקדם או במאוחר.
    במקביל לידיעות מפורטות יותר אודות דגמים חשובים, שמפורסמות באתר, כתבה זאת מסכמת את עיקרי הדברים והיא תתעדכן ככל שיפורסמו פרטים אודות דגמים נוספים.

    מכוניות סדרתיות

    המכונית הסדרתית החשובה ביותר שתוצג בז'נבה, בהקשר הישראלי, היא טיפו החדשה של פיאט, אשר מיוצרת בטורקיה וכבר הוצגה שם בגרסת סדאן.
    בז'נבה היא תעשה את הופעתה הראשונה בגרסת האצ'בק חמש דלתות, לפני תחילת השיווק שלה באירופה, ויהיה מאד מעניין לגלות כיצד מתכוונת פיאט לבדל אותה מגרסת הסדאן שנועדה לשמור על מעמדה של היצרנית האיטלקית בשווקים המתפתחים.

     

    גרסת ההאצ'בק, בניגוד לסדאן, נועדה להתמודד מול אופל אסטרה וסיאט ליאון, למשל, כלומר שסביר שהיא תהיה מאובזרת יותר ואולי גם נבדלת במנועים בעלי הספק גבוה יותר. מצד שני, אנשי פיאט יחפצו למקסם את האחידות בינה לבין גרסת הסטיישן (שאולי תוצג גם היא בז'נבה ואולי לא) וגרסת הסדאן – שכאמור אמורה להיות משתלמת כלכלית גם במדינות בעלות כח קניה פחות מרשים ממדינות מערב אירופה.

    אחת המכוניות החשובות בז'נבה, שמתפרצת לפלח השוק הלוהט ביותר אצלנו, היא סיאט אטקה, קרוס-אובר שאמנם מגיע באחור רב אבל הוא ראשון מבין שלושה שסיאט מתכוונת להציג. מבוסס על פלטפורמת MQB של גולף ובממדים גדולים מאלה של ג'וק ומעט צנועים מקשקאי – עם תמחור אגרסיבי וידידותי למשתמש יש לו את כל הכלים להפוך לאחד מלהיטי הקיץ הבא (אלינו הוא יגיע מן הסתם ברבעון אחרון של 2016 או בתחילת 2017).

     

    SEAT-ATECA-8SUV

     

    וולוו תציג את V90 – גרסת הסטיישן של מכונית הדגל שלה, S90, שנחשפה לאחרונה.

     

     

    מרצדס משיקה את גרסת הקבריו של C קלאס, שחולקת את רוב מכלוליה עם גרסת הקופה החדשה יחסית, שהוצגה בפרנקפורט בספטמבר האחרון.

    DS, מותג הפרימיום מבית פיג'ו-סיטרואן, תחשוף בז'נבה באופן פומבי את DS3 החדשה (או המחודשת), וגם את גרסת ה'פרפורמנס' המרשימה שלה.

     

    DS3 - 2016 - 006

     

    יונדאי תציג רשמית את 'איוניק', (Ioniq) – המכונית היברידית הראשונה שלהם שתוכננה אך ורק כמכונית היברידית, בדומה ל'פריוס' של טויוטה.
    בסופו של דבר יהיו לאיוניק שלוש גרסאות למערכות הנעה – חשמלית, היברידית נטענת והיברידית קונבנציונלית.

     

    יונדאי איוניק 002

     

    בתצורה ההיברידית הקונבנציונלית, זו שיש לה את הסיכויים הגבוהים ביותר להגיע לישראל בעתיד הנראה לעין, היא מונעת באמצעות מנוע בנזין בנפח 1.6 ליטר שמחובר למנוע חשמלי.

    אופל תציג בג'נבה את מתיחת הפנים של 'מוקה', עם שינויים קוסמטיים שבאים לידי ביטוי בעיקר בחזית חדשה, וכן בלוח מחוונים מעוצב מחדש עם מערכת מולטימדיה עדכנית שמכילה קישוריות לממשקי אפל ואנדרואיד.

     

    Opel-Mokka-X-299139
    מנוע הטורבו-בנזין בנפח 1.4 ליטר של אסטרה, שמספק 150 כ"ס, יוצע מעתה גם ב'מוקה', כשהוא מחובר גם לתיבת הילוכים אוטומטית חדשה בעלת שישה יחסי העברה. בשלב זה יוצע המנוע הזה רק עם גרסת ההנעה הכפולה. כאופציה יוצעו מעתה מערכות בטיחות מתקדמות, מבוססות רדאר ומצלמה.

    לאחר שעבר מתיחת פנים של אמצע החיים, ואף נחת בארץ לקראת מסירות ראשונות, יוצג בז'נבה הקרוס-אובר הקטן והמרוענן של סובארו  XV. אבל מה שעשוי להיות הרבה יותר מעניין הוא דגם תצוגה של XV, שסובארו תחשוף, ואמור להציג כבר את הדור הבא של הקרוס-אובר הזה.

    עושות שרירים

    המכונית היפה ביותר בז'נבה תהיה DB11 של אסטון מרטין, אשר תחליף את DB9. V12 מפיתוח עצמאי, בנפח 5.2 ליטר ומוגדש באמצעות צמד מגדשי טורבו, יספק כ-600 כ"ס ויטיס אותה מהר מאד בכל מצב.

     

    אסטון מרטין DB11

     

    פרארי תציג את  GTC4Lusso, שהיא למעשה מתיחת הפנים של FF אשר הוצגה בדיוק לפני חמש שנים בז'נבה 2011. פרארי מחליפה כעת את שם הדגם למשהו מסובך יותר – GTC4Lusso – ומוסיפה גם היגוי לארבעת הגלגלים.

    Ferrari_GTC4Lusso_001

     

    מזראטי, כמו פורשה לפניה וכמו כמעט כל יצרניות הרכב האחרות (למעט פרארי), מבינה שאי אפשר להילחם בדרישה לקרוס-אוברים, שם נמצאים הלקוחות ושם גם הכסף שלהם – והיא נכנעת למגמה ומציגה את הקרוס-אובר הראשון מתוצרתה, שייקרא 'לבנאטה' (Levante). ההנחה המקובלת כרגע היא ש'לבנאטה', שמבוסס על פלטפורמת ה'גיבלי' וייבנה באיטליה במפעל של פיאט במירפיורי, יהיה דומה בממדיו לריינג' רובר ספורט ולפורשה קאיין.

     

    מזראטי לבאנט

    פורשה 718 בוקסטר: השינוי המשמעותי ביותר במתיחת הפנים של אמצע החיים לפורשה בוקסטר הוא שינוי שם הדגם, אשר ייקרא מעתה 718 Boxster,  כמחווה ל-718 ההיסטורית שאותה הריצה פורשה על מסלולים בסוף שנות ה-50. בעתיד תקבל גם קאיימן, הגרסה הסגורה של בוקסטר, את מתיחת הפנים לשם והיא תיקרא 718 קאיימן.

    השינוי הטכנולוגי החשוב הוא החלפת מנועי הבוקסר בעלי שישה צילינדרים במנועי טורבו בעלי ארבעה צילינדרים – וזאת חוזרת להיות הפורשה הראשונה עם מנוע ארבע צילינדרי מזה שני עשורים, והראשונה עם מנוע בוקסר ארבעה צילינדרי מאז 914 של שנות ה-70.

     

    718 Boxster S

     

    הכוכבת הנשגבת והבלתי מושגת של ז'נבה 2016 תהיה מכונית-העל בוגאטי 'שירון' (Chiron), היורשת של 'וירון', עם מנוע "סטנדרטי" שייצר כ-1,200 כ"ס ויעיף אותה למהירות מרבית של 430 קמ"ש, ועבור מי שלא מסתפק בזה תוצע גם מערכת הנעה היברידית שתייצר קרוב ל… 1,500 כ"ס…

    יגואר על סטירואידים: יגואר F-Type SVR, של חטיבת הביצועים של יגואר, היא גרסה מחוזקת ומשודגרת של F-Type, ולמרות שיגואר תפרסם מפרט רשמי ומלא רק בשבוע הבא, הנתונים השכיחים בחרושת השמועות הם כ-570 כ"ס שמופקים ממנוע V8 בנפח 5.0 ליטר אשר מוגדש באמצעות מגדש-על.

     

    F-TYPE SVR - 2016 - 001

     

    הפרט המוצק היחיד שיגואר כן משחררת בשלב זה, חוץ מאשר תמונה רשמית שהם נאלצו לפרסם לאחר שפרוספרט מודפס שלהם דלף לרשת, היא שהמכונית תגיע למהירות מרבית של 322 קמ"ש.

    מכוניות תצוגה

    מכונית התצוגה החשובה ביותר בז'נבה תהיה 'ויז'ן אס' של סקודה, אשר מתארת קרוס-אובר גדול מ'יטי', ואשר גרסת הייצור שלו תיקרא 'קודיאק'. חשיבותה המעשית, בראיה ישראלית, נובעת מכך שלסקודה יש את כל הכלים להילחם בקיה ספורטאז' בשוק שלנו, אם וכאשר תחליט לעשות את זה באמצעות המכונית הסדרתית שתושק קרוב לוודאי בפרנקפורט השנה.

     

    Skoda Vision S Geneva 2016 Front-View

     

     

    מכונית התצוגה השנייה בחשיבותה בעיניים ישראליות היא קדימון להונדה סיוויק, שתציג באופן כמעט מושלם את העיצוב החיצוני האמיתי של המכונית הסדרתית, והסקיצה המקדימה של הונדה מגלה מכונית שממשיכה את קווי העיצוב הנוכחיים של ההאצ'בק היפנית אל מקום עוד יותר מובחן ומודגש עיצובית.
    המנוע העיקרי של סיוויק באירופה צפוי להיות טורבו-בנזין ארבעה צילינדרי בנפח 1.5 ליטר שמניע כעת את סיוויק האמריקנית. בהמשך צפוי להופיע גם מנוע טורבו-בנזין תלת צילינדרי בנפח 1.0 ליטר, שיחליף את מנוע ה-1.8 האטמוספירי.

     

    Civic Hatchback Prototype
    Civic Hatchback Prototype

     

    בסגמנט פחות משמעותי בישראל, שממילא נשלט על-ידי תוצרת המזרח הרחוק, תציג רנו את סניק החדשה לגמרי, שאמורה – כך מבטיחים הצרפתים – "לחולל מהפיכה". סניק, שאולי תוצג כקונספט לפני דגם סופי, תתבסס על הפלטפורמה המודולרית החדשה של רנו-ניסאן ותציג מהפך עיצובי לכיוון הקרוס-אובר. עם זאת, היא צפויה לשמר גם את תצורת השבעה מושבים המוארכת.

    עוד מכונית תצוגה חשובה היא אאודי Q2 שתהפוך בעתיד למכונית בגודל של אאודי A3, אבל מנופחת לגובה כמובן, וגם היא – כמו אחותה למחצה סיאט אטקה – תתבסס על פלטפורמת MQB של הקבוצה.

    המשמעות היא ש-Q2 הסדרתית תהיה קטנה מעט מ-Q3 הנוכחי, אבל עדיין תותיר מקום לקרוס-אובר עוד יותר קטן ממנה, והיא עצמה תתחרה בחלקה העליון והיקר של קטגוריית הקרוס-אוברים בגודל של ניסן ג'וק ורנו קאפצ'ור.

    בשלב זה מדברים אמנם בעולם על מגוון מנועים שמתחיל ב-1.0 ליטר התלת-צילינדרי המוגדש וממשיך דרך התפריט הידוע של 1.2, 1.4 ואפילו 2.0 ליטר, אבל בעתיד תקבל גם המכונית הסדרתית הזאת את מנוע ה-1.5 ליטר החדש של הקבוצה.

     

    AUDI Q2

     

    גם בפולקסוואגן נזכרו ששעתם של הקרוס-אוברים הגיעה זה מכבר והם מציגים את 'טי-קרוס' – מיקרו קרוס-אובר תואם ניסאן ג'וק, על בסיס 'פולו'.

     

    Die neue Volkswagen SUV-Studie

     

    אופל GT קונספטאופל הפתיעה עם גרסה מודרנית לאחד הסמלים החשובים בתולדות המותג הגרמני, מכונית קונספט שפורטת על נימי הנוסטלגיה לאופל GT המקורית משנת 1965, ומנבאת 'טורפת מיאטות' בתצורת קופה דו-מושבית עם הנעה אחורית. העיצוב העתידני, לעומת זאת, מרמז כנראה על הקו העיצובי של דגמי החברה בעתיד.
    מנוע טורבו-בנזין תלת צילינדרי בנפח 1.0 ליטר מספק 145 כ"ס ו-21 קג"מ, הוא ממוקם לפני הסרן הקדמי לטובת חלוקת משקל אופטימלית ומזניק את המכונית מעמידה ל-100 קמ"ש תוך פחות מ-8 שניות.

    0012-Opel-GT-Concept-אופל

     

    מיצובישי תציג דגמי תצוגה שהחשוב מהם, מבחינתנו, הוא-ASX שמבוסס על הדגם הנוכחי, שלא מיובא לישראל, אבל מקדים את הקרוס-אובר הקטן שאנחנו כל-כך מצפים לו כאן.
    במקביל תוצג גם מכונית קונספט על בסיס L200.

    סיטרואן מזריקה צבעים וחיים לואן המסחרי החדש שלה, 'ספייסטורר', עם גרסה מעוצבת, ססגונית וצבעונית שנקראת HYPHEN.

    סיטרואן ספייסטורר HYPHEN 001

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    לקראת תערוכת ז'נבה 2016

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.