• Ad
  • פולקסווגן הכריזה על תוכנית אסטרטגית חדשה לעשור הקרוב. שואפת להיות המובילה בעולם במכוניות חשמליות. מכירת מנועי דיזל בארה"ב תיפסק
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    המותג פולקסווגן שואף להיות המותג המוביל בעולם בתחום מכוניות חשמליות ולהפוך את ההתמחות הזאת לאחד הנכסים המותגיים שלו, להעלות את המיצוב בכל השווקים שבהם הוא עדיין לא נחשב למותג כמעט-פרימיום, לפתח פלטפורמה דיגיטלית עצמאית שתמכור שירותים בהיקף של מיליארד אירו בשנה, ולייצר בארה"ב קרוסאוברים וטנדרים גדולים על בסיס הפלטפורמה המודולרית הגדולה – MLB.

     

    פולקסווגן אפ חשמליות

     

    על אף שבהצהרת הכוונות הזאת אין כמעט אף חידוש מרעיש – על כל רכיבי התוכנית הזאת כבר כתבנו כאן בעבר – כעת היא הפכה לאסטרטגיה הרשמית של המותג לאחר שאושרה על-ידי מועצת המנהלים של פולקסווגן.

    בהצהרה שפרסם ד"ר הרברט דיאז, יו"ר מועצת המנהלים של פולקסווגן, הוא אמר: "במהלך השנים הקרובות פולקסווגן תשתנה באופן קיצוני ומעט מאוד דברים יישארו כפי שהם… האסטרטגיה החדשה היא תוכנית שינוי משמעותית… בעתיד, הנעה חשמלית תהיה חלק מליבת המותג פולקסווגן…

    מתקפת ההנעה החשמלית תמומן בחלקה על ידי הפסקת (הפיתוח והייצור של) דגמים מסוימים שכיום נמכרים במספרים נמוכים ומייצרים רווח קטן, וזה ישחרר (לטובת פרויקט המכוניות החשמליות) כספים בהיקף של 2.5 מיליארד אירו…
    החל משנת 2020 נשיק את המתקפה הגדולה שלנו בתחום מכוניות חשמליות, וכיצרן מסה אנחנו מתכוונים לשחק תפקיד מפתח בפריצה של המכונית החשמלית (בכל העולם). אנחנו לא מתכוונים לייצר מוצרי נישה אלא מכוונים אל לב שוק הרכב.
    עד שנת 2025 אנחנו רוצים למכור מיליון מכוניות חשמליות בכל שנה ולהיות החברה המובילה בעולם בשוק המכוניות החשמליות. בעתיד שלנו אלה יהיו חלק מן הסמל המסחרי החדש של פולקסווגן" הצהיר דיאז.

    אחד מיעדי התוכנית החדשה הוא למצב את פולקסווגן מתחת אך בצמוד למותגי היוקרה כמו אאודי, ולטענת החברה היעד הזה כבר הוגשם באירופה ובסין אבל לא בחלקים אחרים בעולם.

    התמקדות במכוניות חשמליות מחד, ובפיתוח והשקת כלי רכב גדולים ויוקרתיים מאידך – בעיקר קרוסאוברים גדולים, עומדת בבסיס אסטרטגיית המוצר של החברה אשר במקביל לה גם תוצג תוכנית מיצוב ושיווק גלובלית חדשה.

    רכיב אסטרטגי מרכזי נוסף של חטיבת פולקסווגן הוא פיתוח של פלטפורמה דיגיטלית עצמאית סביב הקישוריות הקבועה בין כל המכוניות לבין מערכת דיגיטלית מרכזית של החברה.

    "על ידי אימוץ גישה זאת", אומרים בחברה, "פולקסווגן תהיה קרובה וידידותית יותר ללקוחותיה מחד ותפתח מקורות הכנסה ורווח חדשים מאידך – באמצעות מגוון שירותים שיוצעו למשתמשים על גבי הפלטפורמה הזאת.

    עד לשנת 2025 מצפה פולקסוואגן שהפלטפורמה הזאת תשמש כ-80 מיליון משתמשים פעילים ברחבי העולם, כלומר שזאת תהיה "הסביבה הדיגיטלית המובילה בתעשיית הרכב כולה", לדבריהם.

    בפולקסווגן מעריכים שההכנסות ממכיר שירותים שקשורים לרכב על גבי הפלטפורמה יגיעו לכמיליארד אירו בשנה עד לשנת 2025.

    סוף עידן הדיזל בארה"ב

    בתוך כדי כך פרסם שלשום העיתון הגרמני הנדלסבלאט ידיעה שמבוססת על חומרים שהגיעו אליו ולפיה פולקסווגן הגיעה להסכמות עם הממשל האמריקני אשר יגרמו לה להפסיק לגמרי את השיווק של דגמים מונעים במנועי דיזל במדינה.

    הרברט דיאז אמר, לטענת העיתון, שהחברה "פועלת תחת ההנחה שלא תהיה לנו אפשרות להציע כלי רכב בעלי מנועי דיזל בארצות הברית".

    החלטה זאת מיוחסת, לטענת העיתון, להסדר משפטי אליו הגיעו נציגי החברה בדיונים מול הרגולטורים האמריקנים שחוקרים את פרשת 'דיזלגייט', הסדר שכולל בנוסף לכך גם השקעה של כ-10 מיליארד דולר בתיקון או ברכישה בחזרה של 475,000 כלי רכב בעלי מנועי דיזל שהקבוצה מכרה בארה"ב.

    פולקסווגן תפצה את לקוחותיה בסכומים שנעים בין 5,000 ל-10,000 דולר, פיצוי שיינתן רק לבעלי רכב שרכשו את מכוניותיהם לפני חודש ספטמבר 2015.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    לפולקסווגן יש תוכנית: חשמל ושירותים אין, דיזל אאוט

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.