• Ad
  • לונדון קולינג: נחשפה המונית החדשה של בירת הממלכה הבריטית

    מי פנוי באוקספורד? המונית השחורה הקלאסית של לונדון מתחדשת אך בה בעת שומרת על עיצובה האייקוני. מתחת לעיצוב הרבוע הדי מיושן ניתן יהיה לפגוש טכנולוגיה מתקדמת שתכלול מרכב אלומיניום קל משקל, מרווח נדיב לשישה נוסעים ויחידת הנעה היברידית נטענת. עם או בלי קשר, טויוטה תציג בתערוכת טוקיו דגם חדש שתוכנן בהשראת המונית הלונדונית
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    המונית הלונדונית הדור הבאהמונית הלונדונית השחורה הפכה מזמן לאייקון המסמל את בירת הממלכה המאוחדת ממש כמו אוטובוס הקומותיים, תא הטלפון האדום ואפילו ארמון בקינגהאם. המונית שומרת על מראה פחות או יותר זהה כבר מאז סוף שנות החמישים של המאה הקודמת וכוללת עיצוב רבוע ומיושן.

    בלונדון, בניגוד למכרז המוניות של ניו יורק בו זכתה מכונית מסחרית של ניסאן שתחליף בשנים הקרובות את מוניות הקראון ויקטוריה ברחובות התפוח הגדול, החליטו לשמור על מאפייני העיצוב האייקוניים של המונית המוכרת, אבל בה בעת מזה זמן היה ברור שרכבי ההסעה יצטרכו לעבור בהקדם מהפכה של ממש שתהפוך אותם לחסכוניים יותר, בטוחים יותר ובעיקר, בעיר בה יש כל כך הרבה מוניות, למזהמים פחות.

    עוד על תחבורה ציבורית ב-TheCar:
    איך מזמינים מונית בסינית?
    מסלול חדש: גט ומוביט משלבות בין אוטובוסים, רכבות ומוניות
    למה אתם רוצים שהמדינה תעודד תחבורה שיתופית

    כחלק מההתרסקות הכוללת של תעשיית הרכב הבריטית לפני כמה שנים גם LTC (לונדון טקסי קומפני) נמכרה למשקעים זרים, במקרה זה ליצרנית הרכב הסינית ג'ילי.
    "הבריף שנמסר לצוות הפיתוח היה קצר וברור: "הדגם החדש חייב להיראות כמו מונית לונדונית" ציין פיטר הורברי, סגן נשיא מחלקת העיצוב בג'ילי. ואכן העיצוב של הדור הבא של המונית הלונדונית, ה-TX5, שנחשף השבוע, שומר על הרוח שאפיינה אותו יותר משישה עשורים ומציג סבכה קדמית אנכית וגדולה, פנסים מעוגלים ובעיקר יציבה זקופה המעניקה כבר יותר מיובל שנים למוניות בעיר נוכחות מאוד ברורה.
    עם זאת, מאחורי הקווים הקלאסיים ניתן למצוא גם אלמנטים עדכניים יותר כמו חלון שמש פנורמי ענק בגג להענקת תחושה אוורירית יותר, מרווח נוסעים משופר שיאפשר אפילו כניסה בכיסא גלגלים ומקום לשישה נוסעים במקום לחמישה בדגמים הנוכחיים.

    המונית הלונדונית הדור הבא

    מתחת למעטפת ניתן למצוא חידושים רבים הכוללים מרכב שעשוי כולו מאלומיניום התורם להפחתה משמעותית במשקל הכולל, רדיוס סיבוב חסר תקדים בין מדרכות לטובת תמרונים עירוניים, עמידה בתקנים המחמירים של יורו NCAP וציפיה לדירוג בטיחות מלא במבחני הריסוק, ובעיקר – יחידת הנעה מתקדמת מסוג פלאג אין הייבריד שתשלב בין מנוע בנזין קטן ויעיל למנוע חשמלי גדול אשר בעזרת סוללות מתקדמות שיותקנו בשלדת הרכב יאפשר למונית הלונדונית טווח של לפחות 160 קילומטרים חשמליים ללא פליטת מזהמים. מעבר לטווח זה מנוע הבנזין יכנס לפעולה ויאפשר המשך פעולה ללא הגבלה.

    המונית הלונדונית הדור הבא

    המונית הלונדונית הדור הבאבצוות הפיתוח מתגאים בעובדה שלמרות הדמיון למונית המוכרת כל אחד מ-2,000 החלקים המרכיבים את ה-TX5 תוכנן מחדש, ובין היתר בג'ילי מתכוונים להקים לצורך בנייתה של המונית גם מפעל חדש ביורקשייר שבבריטניה בהשקעה של 50 מיליון לירות שטרלינג.
    על אף שהדגם החדש יכלול מפרט אבזור מרשים משמעותית מזה שבמונית הלונדונית הספרטנית של ימינו ולמרות מערכת ההנעה המורכבת, המחיר של הטקסי הלונדונית צפוי להיות דומה למחיר של הדגם הנוכחי הודות לסובסידיות ממשלתיות לכלי רכב עם פליטת מזהמים נמוכה.
    אב הטיפוס הסופי הוצג השבוע בפני דייוויד קמרון, ראש ממשלת בריטניה, במהלך ביקורו של נשיא הרפובליקה העממית של סין, סי ג'ינפינג, בבריטניה.
    על אף שהדגם שנחשף נראה מוכן לייצור, הוא יגיע לרחובות הבירה של הממלכה המאוחדת רק לקראת סוף 2017.

    עם או בלי קשר, כמעט במקביל טויוטה הכריזה בימים האחרונים כי תציג באופן וירטואלי בתערוכת הרכב בטוקיו שתפתח בסוף השבוע הקרוב דגם חדש מתוצרתה בשם JPN TAXi – מונית ייעודית במראה המזכיר מאוד את המונית הלונדונית האייקונית.
    המונית החדשה של טויוטההמונית של טויוטה צפויה להגיע לשווקים לקראת שנת 2018 ותכלול דלתות צד הנעות על גבי מסילה, נגישות לנוסע על כיסא גלגלים, רדיוס סיבוב קטן וגם, בדומה למונית הלונדונית החדשה, יחידת הנעה היברידית שבמקרה של טויוטה תשלב בין מנוע בעירה פנימית שיפעל על גז טבעי לבין מנוע חשמלי.
    בשלב זה טויוטה לא פרסמה פרטים נוספים וטרם ברור אם מדובר בדגם שמיועד לשוק המקומי ביפן בלבד, או דגם שענקית הרכב תנסה לשווק במדינות נוספות ברחבי העולם, ביניהן גם בבריטניה.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.