• Ad
  • מכונית הדגל המתקדמת ביותר של פולקסווגן נחשפה בסין, שם נמצא כעת השוק החשוב ביותר שלה. הגרמנים מבטיחים: זהו הקרוסאובר המתוחכם בעולם
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    שלוש שנים לאחר שהחל הייצור של אאודי Q7 על בסיס פלטפורמת MLBevo חשפה פולקסווגן בסוף השבוע את הדור השלישי של 'טוארג', שהוא הגרסה שלה לקרוסאובר גדול שמבוסס על אותה פלטפורמה.

     

     

    טוארג החדש, כך מבטיחים אנשי וולפסבורג, הוא לא רק מתמודד ראוי בשוק הפרימיום, אלא לא פחות מאשר "הקרוסאובר המתוחכם ביותר בעולם כיום" – לדבריהם, ואם יש כיסוי להבטחה הזאת הרי שמדובר, בין השאר, בכלי רכב שיתחרה גם בשני אחיו לבית פורשה ואאודי – קאיין ו-Q7. זהו הדגם הראשון שנושא את הסמל של פולקסווגן אשר מבוסס על גרסה זאת של הפלטפורמה, שעליה בנויים בין השאר גם בנטלי בנטייגה, אאודי A8 ועוד.

    באופן חריג, אבל מאד הגיוני, החליטו קברניטי פולקסוואגן לערוך את אירוע החשיפה של מכונית הדגל שלהם בביג'ין, סין. זאת ראשית לכל מכיוון ששם צפוי להימכר המספר הרב ביותר של טוארגים בעולם, ובעיקר מכיוון שסין כיום היא השוק הגדול ביותר בעולם למותג 'פולקסווגן'.

     

     

    נוסף לפלטפורמה, שני השינויים המשמעותיים ביותר בדור השלישי של טוארג ביחס לדגם היוצא הם עיצוב חזית מאד אגרסיבי ונוכח, גם אם מרוחק יותר מן העיצוב ה"ג'יפי" הקלאסי, ורמת תחכום גבוהה מאד של מערכות אלקטרוניות. למעט המשקל, שהופחת ב-106 ק"ג, הדור השלישי של טוארג גדל ברוב ממדיו, וזה אומר שהוא ארוך יותר ב-7.7 ס"מ (487.8 ס"מ), רחב ממנו ב-4.4 ס"מ (198.4 ס"מ!), אך נמוך ב-7 מ"מ. נפח תא המטען הוגדל ב-113 ליטרים עד ל-810 ליטר כעת.

    שדרוג מכאני מעניין הוא היגוי לארבעת הגלגלים אשר משפר את זריזות התמרון בחניות צפופות וגם, במקביל, את היכולות הדינמיות על כבישים מפותלים. בטוארג מוצעת גם אופציה למתלי אוויר מתכווננים לטובת שיפור נוחות הנסיעה. בנוסף, מתלי האוויר יכולים להגביה את טוארג החדש ב-7 ס"מ לטובת עבירות בשטח, וזה מסתדר טוב מאד עם אופציה אחרת שמוצעת על-ידי פולקסווגן ל"חבילת שטח" שכוללת מיגונים מקוריים.

     

     

    העיצוב האגרסיבי של טוארג דור 3 שייך כבר ל"משפחת הקרוסאוברים" שפולקסווגן מפתחת, כפי שנחשף לראשונה עם מכונית הקונספט T-ROC שהוצגה בשנת 2016, עם שבכה קדמית ענקית ונוכחת ופנסי חזית מסוג LED שכוללים 'מטריקס' של 128 יחידות תאורה. אבל כראוי למכונית הדגל של המותג שמרה פולקסווגן את הדרמה הגדולה לתא הנוסעים בכלל, ובפרט לקוקפיט שבו היא חושפת את הדור החדש של סביבת נהג שאותה היא מכנה 'Digital Innovision'.

    לוח המכשירים, אשר מן הסתם יהפוך בהדרגה לאופייני לרוב דגמי פולקסווגן העתידיים, כמעט ואינו כולל כפתורים אלא מבוסס על שני מסכי ענק – אחד מרכזי בגודל עצום של 15 אינטש, ואחד בגודל 12 אינטש אשר מחליף את לוח המכשירים. שני המסכים ניתנים לתכנות ולהתאמה לאופי ולדרישות הנהג, ואת רוב הפעולות הנהג מבצע באמצעות מגע על גבי המסך המרכזי או על-ידי פקודות קוליות.

     

     

    נוסף לכל מערכות הסיוע לנהג שמוכרות למין האנושי – החל ממערכת התרעה מפני סטייה מנתיב הנסיעה עם היגוי אקטיבי וכלה בבקרת שיוט אדפטיבית עם בלימה אוטונומית והתרעות מפני תנועה חוצה ומניעת כניסה לנתיב נסיעה חסום – כולל ממשק הנהג-מכונה גם מערכת ראיית לילה חדשה. זאת מבוססת על מצלמה טרמית אשר משפרת את היכולת לזהות, לאתר ולהימנע מפגיעה בהולכי רגל ורוכבי אופניים בשעות חשיכה.

    בשלב ההשקה יוצע טוארג החדש בסין רק עם מנוע אחד, V6 טורבו-דיזל שמספק 286 כ"ס, אולם בהמשך השנה, כאשר תחל המכירה באירופה, יתווסף גם מנוע דומה עם הספק של 231 כ"ס. כל המנועים מחוברים לתיבת הילוכים אוטומטית קונבנציונלית עם 8 יחסי העברה ודיפרנציאל מרכזי ננעל שמחלק את הכח לארבעת הגלגלים. בהמשך הדרך יוצעו גם שני מנועי טורבו-דיזל במבנה V6 ו-V8 אשר יספקו 340 ו-421 כ"ס.

    הגרסה המעניינת ביותר בישראל, בזכות הטבות המס המוזרות שמעניקה המדינה, תהיה גרסה היברידית נטענת שמייצרת 367 כ"ס ותוצע במהלך 2019.

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    לומד סינית: פולקסוואגן חשפה את טוארג החדש

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.