• Ad
  • להרוג אותו ברכות: ב.מ.וו חיסלה את ה-6 קופה

    כמעט 3 עשורים אחרי שיצרנית רכבי הספורט מבוואריה החליטה לבטל את סדרה 6 ולהחליפה ב-8 ועשור וחצי אחרי שה-6 חזרה לתמונה, נראה כי בהנהלת ב.מ.וו מזגזגים פעם נוספת ובשקט הורגים את גרסת הקופה, ככל הנראה כדי להכין את הקרקע לסדרה 8 החדשה
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים
    צילום: ויקיפדיה

    ממש כמו שעובדי הערוץ הראשון הופתעו השבוע לקבל הודעה על הפסקת מהדורת החדשות "מבט" באותו היום, כך בשקט בשקט, בלי שום הודעה רשמית או מילות פרידה, מסתבר שב.מ.וו הפסיקה בפברואר את ייצור גרסת הקופה של סדרה 6 העדכנית.

    ה-6 נולדה בשנת 1976, התבססה על הפלטפורמה של  הדור הראשון של סדרה 7 והציעה חיטובים נאים ומימדים נדיבים.
    מכונית ה-GT של היצרנית מבוואריה הציגה מנועים עוצמתיים וביצועים חמים מאוד ביחס לתקופה. למרות הביצועים המרשימים לא היה מדובר במכונית סופר חדה לחולי הגה, אך זה לא הפריע לה לזכות להצלחה לא מבוטלת בעיקר בארצות הברית.

    גרסת ה-M6 שנוספה ב-1984 הציגה הספק מרשים גם בסטנדרטים של היום עם 286 כ"ס ומהירות מרבית של 255 קמ"ש שהייתה נחשבת באותן שנים לנחלתן הבלעדית של מכוניות העל.

    המכונית  בגרסת ה-635CSI כיכבה בסדרת הטלוויזיה הפופולרית מאוד באותה תקופה "בלשים בלילה", הייתה הצמודה של סביל שפרד הסקסית וקיבלה הרבה זמן מסך כלוקיישן מועדף לסצנות רוויות המתח המיני בין שפרד לברוס וויליס.

    עוד ב-TheCar:
    כוח מול מוח: ב.מ.וו 140M מול אודי S3 במבחן
    ב.מ.וו M1 כמעט חדשה נחשפה לאחר 34 שנה
    ב.מ.וו. מציגה: סדרה 5 גרסה 7

    למרות שהדור בראשון של מכונית הקופה זכה להצלחה לא מבוטלת ויחד עם סדרה 3 עזר לבסס את מעמדו הספורטיבי של המותג הגרמני, בהנהלת ב.מ.וו סברו שהשוק מחכה למכונית יוקרתית, חזקה וגדולה יותר ובשנת 1989 ה-6 פינתה את מקומה לסדרה 8.

    צילום: ויקיפדיה

    סדרה 8 הציעה מראה מודרני בהרבה, מימדים נדיבים במיוחד לרכב קופה ומנועי וי 8 ו-וי 12 עוצמתיים.
    למרות שעל הנייר היה מדובר במכונית מרשימה מאוד, במציאות סדרה 8 כנראה סבלה מתג מחיר גבוה מדי, מתחכום יתר ומרמת אמינות בינונית שלא הובילו להצלחה גדולה ובשנת 1999 הייצור הופסק.

    בשנת 2003, במקביל להשקת הדור החמישי של סדרה 5, ב.מ.וו החליטה להשתמש בפלטפורמה של מכונית הסאלון להצגתו, אחרי הפסקה של קרוב לעשור וחצי, של הדור שני של סדרה 6 במרכבי קופה וקבריולט.

    מעבר לפלטפורמה וליחידות ההנעה, גם הלוק של הדור השני של סדרה 6 שאב הרבה השראה מהמראה של סדרה 5 אותה עיצב כריס בנגל. קווי העיצוב הלא סטנדרטיים (ויש יגידו הכעורים) של בנגל כללו פנסי חזית שהעניקו למכונית יציבה משונה ומכסה תא מטען בולט שפגע בחיטובי הקופה המתבקשים וכמו בדור הראשון, גם כאן הביצועים היו מצוינים אבל התקשורת עם הנהג קצת פחות.

    הדור השלישי והנוכחי של סדרה 6 הושק ב-2011 ובניגוד לקודמו הציג חיטובים הרבה יותר נעימים לעין ובמקביל גם שיפור של ממש בכל הנוגע לחוויית הנהיגה.
    ב-2012 נוספה לגרסאות הקופה והקבריולט גרסת פאסטבק – גרנד קופה 4 דלתות, כנראה בהשראת מרצדס CLS, וזו שעד מהרה הפכה להיות המבוקשת ביותר תוך שהיא נוגסת בנתוני המכירות של גרסת הקופה הקלאסית.

    הירידה בביקושים לקופה הביאה, כך מסתבר, את הנהלת הקונצרן להחלטה על ביטול קופה כשבשלב זה לפחות ייצור גרסאות הקבריולט והגראן קופה נמשך.

    עם זאת, יתכן שהפסקת ייצור הקופה וצילומי הריגול שפורסמו לאחרונה שחשפו ניסויים לדור חדש לסדרה 8 מאותתים על זיגזוג נוסף וביטול אפשרי של כל סדרה 6 והחלפתה (שוב) במכונית גדולה ויוקרתית יותר במטרה לנסות לתת פייט לגרסאות הקופה והגג הפתוח של ה-S קלאס של מרצדס שזוכות בדור זה להצלחה לא מבוטלת.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.