• Ad
  • לא רק שוקולד, יהלומים ודאעש: מדענים מבלגיה פיתחו מכשיר שיטהר את האוויר ויפיק אנרגיה

    בני האנוש חייבים לעשות בדחיפות שני דברים: להפחית באופן את חד פליטת הגזים המזיקים ולמצוא דרך להפיק אנרגיה ירוקה. האם ניתן לשלב בין השניים?
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    ההתקדמות האדירה שהאנושות חווה בשתי המאות האחרונות אמנם שיפרה ללא הכר את תנאי המחייה של בני האדם, אך גבתה מחיר כבד מהכדור שלנו וכיום לכולם ברור שהחגיגה לא יכולה להימשך עוד הרבה זמן במתכונתה הנוכחית ועל מנת לשמור על סגנון החיים שהתרגלנו אליו וגם להציל את הסביבה, בני האנוש צריכים לעשות בדחיפות שני דברים: להפחית באופן חד פליטת הגזים המזיקים ולמצוא דרך להפיק אנרגיה ירוקה.

    מדענים מאוניברסיטאות אנטוורפן ולובן בבלגיה סבורים שניתן לשלב בין השניים בעזרת מכשיר שהם מפתחים ואמור, לטענתם, לנקות את האוויר ולייצר מימן שיכול להפוך לאנרגיה חשמלית להנעת מכוניות תא דלק באותו זמן.
    אותו מכשיר מסתמך על תהליך הנקרא פוטוקטליזציה הטרוגנית.

    בעבר, בעזרת תהליך דומה הצליחו לטהר מים מזוהמים בגזים רעילים ולהפיק אנרגיה בעזרת צמד אלקטרודות והפגשת מים הטעונים ביונים שליליים וחיוביים.
    החידוש שבפיתוח העדכני הוא האפשרות להגיע לתוצאות דומות ואף טובות יותר ללא מים על ידי ריאקציה כימית בין אור למוליכים למחצה ולאוויר מזוהם.

    צוות החוקרים עשה שימוש בתא פוטואלקטרי-כימי. התא הסולארי מופרד בעזרת ממברנה כדי לבודד את שני החללים כשבצד אחד נדחף אוויר מזוהם ובחלל השני נוצר מימן אותו ניתן לאגור במיכלים ולעשות בו בהמשך שימוש כמקור אנרגיה.
    גם אם לא ממש הצלחתם להבין בדיוק את ההסבר הסבוך של התהליך שהמכשיר החדש מסוגל לבצע, אין ספק שזה נשמע כמו מכשיר פלא שכולנו צריכים בדחיפות כדי להציל את האנושות, אבל צוות המדענים מצנן מעט את ההתלהבות ומדגיש כי המכשיר שהם פיתחו הוא רק אב טיפוס ראשוני ביותר בגודל מיניאטורי להוכחת היתכנות התהליך במציאות וכי קיימת עוד דרך ארוכה עד שאב הטיפוס, בשלב זה בגודל של סנטימטרים בודדים, יוכל לגדול באלפי אם לא במאות אלפי אחוזים ולהפוך למתקן בגודל מלא שיוכל לטפל בכמויות הזיהום העצומות ובפליטות הפחמן שבני האנוש מייצרים.

     

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.