• Ad
  • לא רק קרייזלר: ווימו תפתח מכוניות אוטונומיות עם רנו וניסאן

    החברה שמובילה את הפיתוח בתחום הרכב האוטונומי חתמה על "הסכם בלעדי לצרפת וליפן" עם שתיים מתוך שלוש החברות בברית רנו-ניסאן-מיצובישי
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

     

    בצל שיחות המיזוג בין רנו לבין פיאט-קרייזלר, והיחסים המתוחים בין רנו לשותפתה לברית, ניסאן, הכריזו היום (ה') אנשי רנו-ניסאן שחתמו על "הסכם בלעדי" עם חברת ווימו לפיתוח "שירותי ניידות אוטונומיים" בצרפת וביפן.

     

     

    ווימו היא זרוע הרכב האוטונומי של גוגל (כחטיבה נפרדת בחברת אלפבית), וככל הידוע גם החברה המתקדמת ביותר בתחום נהיגה אוטונומית, ונכון להיום יש לה שיתוף פעולה עם קרייזלר בארה"ב וגם עם וולוו השבדית (בבעלות סינית). ווימו משתמשת בצי מכוניות מדגם קרייזלר פאסיפיקה לצורך ניסוי ופיתוח הטכנולוגיה האוטונומית שלה בארה"ב.

    ככל שאפשר להבין מן ההכרזה של רנו-ניסאן, שיתוף הפעולה עם ווימו שונה מזה שיש לה עם קרייזלר במובן זה שהוא נועד בעיקר לפתח אפשרויות עסקיות ולהתאים את הכלים והטכנולוגיה לרגולציה המקומית, או לשנות את הרגולציה בצרפת וביפן כך שתתאים לרכב אוטונומי.

    מה שמעניין זה שההכרזה היא על "הסכם בלעדי" עם רנו וניסאן, וזה דבר חריג ולא מקובל בתעשיית הרכב ובוודאי שלא בתעשיית ההי-טק. לדברי רנו-ניסאן, בכך הן יהיו יצרניות הרכב הראשונות שיחקרו את תחום שירותי הניידות עם רכב אוטונומי בצרפת וביפן, ומדובר לא רק במכוניות נוסעים ובהסעה אלא גם (ואולי בעיקר) ברכב מסחרי ובלוגיסטיקה.

    "ההסכם נועד לחבר בין נקודות החוזק של כל צד", אומרים שני הצדדים בהודעה משותפת שפרסמו, "ולהרחיב את המומחיות באמצעות לימוד ההזדמנויות בשוק, עבודה משותפת על חקר של נושאים משפטיים, ורגולציה שקשורה לנהיגה בצרפת וביפן. הברית רנו-ניסאן-מיצובישי מתאימה באופן מיוחד לשותפות עם ווימו – החברה המובילה בתחום נהיגה אוטונומית לאחר שצברה כבר יותר מעשרה מיליון קילומטרים של נסיעה על כבישים ציבוריים.
    ההסכם מהווה צעד ראשון בפיתוח של שירותי שירותי ניידות אוטונומיים רווחיים. ניתוח השוק יבוצע בפעם הראשונה בצרפת וביפן, ביתן של קבוצת רנו וניסאן, וייתכן שיתרחב גם לשווקים אחרים – למעט סין – בעתיד". לצורך השותפות עם ווימו יקימו רנו וניסאן שתי חברות בת ייעודיות, אחת בצרפת ואחת ביפן, אשר תעסוקנה באופן בלעדי בפיתוח שירותים מבוססי נהיגה אוטונומית.

     

     

    ג'ון קרפצ'יק, מנכ"ל וויימו, מצוטט בהודעה לעיתונות כך: "זאת הזדמנות אידיאלית עבור ווימו להביא את הטכנולוגיה האוטונומית שלנו לרמה (ותפוצה) כלל עולמית עם שותף חדשני. יחד עם הפרישה הבינלאומית של הברית רנו-ניסאן יכולה וויימו לספק פתרונות ניידות משני-עולם אשר ישרתו את הנוסעים באופן בטוח בצרפת, יפן, ובמדינות אחרות.

    תיירי בולורה, מנכ"ל רנו, אמר: "סיפור הניידות של מחר ייכתב במשותף תוך שיתוף פעולה שלנו עם וויימו, מנהיגת התעשייה, וביחד נפתח פרספקטיבות חדשות עבור שירותי ניידות אוטונומיים. אנחנו מאמינים ששותפות זאת תאיץ את המחויבות שלנו לספק שירותי ניידות משותפים ולהציב אותנו בחזית של הניידות האוטונומית".

    הירוטו סאיקאווה, נשיא ומנכ"ל ניסאן, אמר: "ניסאן שואפת להיות אחת הספקיות הראשונות של שירותי ניידות אוטונומיים. המומחיות שלנו בתעשיית הרכב העולמית, והמומחיות בשותפות אסטרטגית, תאפשר לנו לחקור הזדמנויות להגדיל את הפורטפוליו שלנו ולספק ערך נוסף ללקוחותינו, יחד עם וויימו – המנהיגה המוכרת בתחום זה".

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.