• Ad
  • דור שביעי למכונית הסופרמיני החשובה יושק מחרתיים במפעל הגרמני של פורד. האבולוציה תכלול שדרוג למערכות הבטיחות והבידור ושיפור בתצרוכת הדלק
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    הזינוקים וההתרסקויות במכירות פורד בישראל בשנים האחרונות לא משנים את העובדה שפיאסטה היא אחת ממכוניות הסופר-מיני המצליחות ביותר באירופה מאז אמצע שנות השבעים ועד ימינו, וגם בישראל היא ידעה עדנה בשלבים שונים של חייה.

     

     

    מחרתיים, באירוע רב משתתפים שפורד מתכוונת לערוך במפעל הייצור שלה בקלן, גרמניה, היא תשיק את הדור השביעי של פיאסטה, אשר מבוסס במידה רבה על הפלטפורמה של הדור הנוכחי.

    פיאסטה היא לא רק "מכונית גלובלית" אמיתית של פורד, כזאת שנמכרת בשווקים רבים ושונים מסביב לעולם, אלא גם אחד המוצרים החשובים מבחינתה, ולכן מי שיסירו את הלוט מעל הדור השביעי יהיו מארק פילדס, מנכ"ל פורד העולמית וג'ים פארלי, נשיא פורד אירופה, והם יעשו את זה לנוכח קהל של 2,500 מוזמנים בהם סוכנים של פורד, עיתונאים ועובדי החברה.

     

    פורד פיאסטה 1976 - 006

     

    באותה הזדמנות מתוכננת גם הצגתם של דגמים מסחריים חדשים של פורד, ככל הנראה ממשפחת 'טרנזיט', וכן הצגת האסטרטגיה המעודכנת של החברה בכל הקשור ל"ניידות חכמה" ופיתוחים חדשים של טכנולוגיה לחיסכון בדלק.

    "פיאסטה החדשה תהיה הביטוי הטוב ביותר של פורד – מכונית שמספקת כיף, תחושת נהיגה ספורטיבית, ועם אישיות ללא תחרות שנאמנה לרוחה של מכונית קטנה ואייקונית אשר שימחה דורות של לקוחות מרוצים במשך 40 השנים האחרונות", הצהיר פארלי בהודעתה של פורד.

    עם זאת, לפי דיווחים בתקשורת האירופאית פיאסטה לא מביאה לעולם פלטפורמה מודולרית חדישה וקלילה אלא מוסיפה להתבסס על פלטפורמת B הגלובלית של פורד, שעליה מבוססת גם פיאסטה הנוכחית.סמל פורד 004

    צריך להדגיש, מצד אחד, שגם מכוניות הסופרמיני של קבוצות פולקסווגן, ג'נרל מוטורס, פיג'ו, רנו-ניסאן ופיאט מבוססות על פלטפורמות ותיקות למדי.

    כל אלה כבר חידשו את המכוניות שלהן במהלך השנתיים האחרונות, וכמו אצלן צפויה גם פיאסטה החדשה להציג שיפור במשקל המכונית – מן הסתם בזכות שימוש בפלדה בחוזק מתיחה גבוה – וכן שיפור בתצרוכת הדלק בזכות התבססות על מנועים יעילים בני שלושה וארבעה צילינדרים, עם דגש על מנוע הטורבו בנזין בנפח 1.0 ליטר.

    מצד שני, פלטפורמת סופר-מיני חדשה של קבוצת פולקסווגן כבר נראית באופק כך שפיאסטה – אם אכן נכונות ההערכות שהיא לא תציג פריצת דרך
    מבחינת הפלטפורמה – היא המצטרפת האחרונה לנשף שעשוי להסתיים בתוך כשנתיים.

    מכל מקום, מקורות בפורד מבטיחים שהדור השביעי של פיאסטה יציע התנהלות מעודנת יותר, שדרוג משמעותי למערכות הבטיחות ובכלל זה גם בלימה אוטונומית, שדרוג לתחושת האיכות הכללית וחומרי הפנים, וכן שיפור חשוב של מערכת המולטימדיה והקישוריות.

    הממדים הכלליים של פיאסטה החדשה לא צפויים להשתנות משמעותית כדי שלא לדרוך בטריטוריה של פוקוס המחודשת, ואם להתבסס על תמונות ריגול שפורסמו ברשת הרי שהעיצוב שייחשף מחרתיים נראה יותר כמו אבולוציה של הדור הנוכחי (שלכשעצמו עדיין נראה אחד המוצלחים בחבורת הסופרמיני) מאשר מהפכני.

    היות שפורד חשפה מוקדם יותר השנה גרסת ST ספורטיבית מחודשת של פיאסטה לא סביר שהיא תחשוף פרטים אודות מהדורה חדשה של מכונית כזאת, אבל מאחר שנותרו לנו רק יומיים להמתין כנראה שנוכל לחיות בשלום גם עם השאלה הזאת.

    פיאסטה המקורית, אחת ממכוניות הסופר-מיני הראשונות בעולם, הושקה במקור בשנת 1976 וכיום היא מיוצרת במפעלים של פורד בגרמניה, מקסיקו, תאילנד, ויאטנם, ונצואלה, טאייוואן והודו.

     

    פורד פיאסטה 1976 - 005

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    לא צריכה תערוכה: פיאסטה חדשה תוצג בשלישי הקרוב

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.